Chip-tuning - detail.

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Chip-tuning - detail.

Příspěvek od Stingray »

Všimnite si ten detail tvaru lúča vstrekovaného paliva. Tak takto nejak to vyzerá vo Vašom aute pri extra pridavaní nafty formou predlženia otvorenia vstrekovacej trysky.

Obrázek

Vstrekovací lúč je už mimo omega komorky v pieste a lezie mimo optimálneho miesta spalovania.

Tak pre toto sa oplatí radšej väčsie trysky ako malé a príliš dlho otvorené...
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

au!
Toto je odpověď na všechny otázky ohledně navýšení výkonu čipem o 50 a více procent (LOL)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a z jakýho to je motoru, ten píst, jestli to prasknutí souvisí přímo s tím čipem nebo je třeba AJM nebo AUY kde to praská i bez čipu.
ota1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Registrován: 31 říj 2006, 09:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od ota1980 »

jo, z toho mám právě strach. Už jsem se tady na to taky ptal. Někdo říká, že nemusím mít obavy, někdo že se propálí písty. (chci bez výměny trysek ze 100 na 150ps, turbo 130ps) :roll:
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

pěkná fotka, normálně by mě to ani netrklo, ale když to takhle vidím, tak je to pěkný.
To Huml: Ta prasklina nevypadá od toho, myslím, že pokud by to mělo být kvůli tomu, tak by byla vidět nějaká deformace okraje komůrky. (můj názor)
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no já si taky myslím, že to s tím čipem nemá nic společnýho, prostě bolest 85kW motorů
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu :( .

Ale jak koukám :o :o :o , dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

MirekX píše:Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu :( .

Ale jak koukám :o :o :o , dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)

Jooo.....mám na stole pd 115 piesty a práve žiadne náznaky lokálneho prehriatia tak ako boli na tvojich......presne podla dráhy šírenia plamena zo vstekovača.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Huml píše:a z jakýho to je motoru, ten píst, jestli to prasknutí souvisí přímo s tím čipem nebo je třeba AJM nebo AUY kde to praská i bez čipu.
Skvělý odhad (hm)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Stingray píše:
MirekX píše:Tak ta fotka je moje, poslal jsem ji kdysi Stingrajovi jako ukázku v reakci na jeho nějaký psaní.
Je to motor sharan PD 85 AUY, software origo, žádný čip atd. najeto 180 tis. km. Držel jsem ho po dálnici s vlekem do kopce na šestku někde na 1900 otáček asi 5km vkuse naplno - asi soudruzi někde udělali chybu :( .

Ale jak koukám :o :o :o , dá se to vysvětlit i jinak
( v menším to mám i u jména......)

Jooo.....mám na stole pd 115 piesty a práve žiadne náznaky lokálneho prehriatia tak ako boli na tvojich......presne podla dráhy šírenia plamena zo vstekovača.
A co třeba špatný vstřik? (hm)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

spíš bych viděl problém v řidiči, držet pedál na podlaze = 100pro zatížení = maximalni davka paliva (pro dane otačky) a tlak turba.... a držet to několik minut.... no co na to říct... (wallbash) (crazy)
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Asi jo, měl jsem (ještě jezdí) feldu 1,3 benzín (na LPG), tu jsem držel klidně půl hodiny na podlaze, s vlekem stejně těžkým a jediná věc, co mě donutila někdy ubrat byla v létě teplota motoru, když lezla přes 110.
Najeto má skoro 400 tisíc, olej nebere, motor OK

Koupím VW 2001, najeto 160 tis, nejdřív řeším těsnění pod hlavou, pak ho podržím do jednoho kopce na dálnici (1900 ot - max. kr. moment a minimální měrná spotřeba - maximálně to bylo 3 minuty) a prdne píst :(
Mimochodem, kamarádovi v Golfu 85kW taky píst prasknul. Je to asi opravdu vada pístů, přece můžu jet snad chvíli naplno, v návodu k autu to aspoň zakázaný není. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

ale tak třeba to tím nebylo... :)
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

chucky píše:spíš bych viděl problém v řidiči, držet pedál na podlaze = 100pro zatížení = maximalni davka paliva (pro dane otačky) a tlak turba.... a držet to několik minut.... no co na to říct... (wallbash) (crazy)
Tak to nevím, nevím, já když předloni jel Toledem 1,9TD, 5 lidí v autě, naloženej kufr, zaplachtovanej vlek, v něm nová Honda CBR a spousta jinejch krámů + kanystry s naftou a jel jsem takto ze Stutgartu, víc jak 120km/h jsem z toho nevytáhl a v kopcích plnej knedlik, kolikrát a víc jak 3min a vše v pohodě. Takže tím to asi nebude.
A pokud přeci, tak to pak všichni, co jim praskl píst u 85kW jely 3min na plnej plyn?
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ty prasklý písty se stylem jízdy opravdu nemají moc společnýho.
Jak psal Huml, tak je to problém v pístech. Tyto motory mají nejmenší kompresní poměr ze všech TDI (jen 18:1) To znamená největší prostor v pístu ale taky tím asi nejslabší dno pístu :(
Aspoň tak si to vysvětluju já.
Když jsem to dával dohromady, tak jsem koupil starší celý motor AUY a přeházel jsem jen písty. Ale ty písty byly jiný, měly od pohledu silnější dno a taky vážily o 10g víc (10 gramů hliníkové slitiny už musí být trochu znát) Tryskou to asi taky nebylo, po výměně pístů jsem najel ještě asi 30 tisíc na ty trysky, co tam byly a OK.
Prostě smůla, no. Snad mám vybráno :)
Jo, ještě si tak vzpomínám, že ten kopec jsem vyjel vpohodě a přišlo mi, že ten píst snad prasknul, až když jsem na kopci ubral. Kdybych ho držel dál, tak to třeba vydržel :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“