Stránka 1 z 1
Problém s motorem 1.6l 74kW
Napsal: 17 bře 2011, 20:15
od autak
Vím, že je to benzín, ale třeba mi pomůžete.
Řeším následující problém s motorem 1.6l 74kW v passatu.
U teplého motoru po ubrání plynu neklesají otáčky nebo klesají velice pomalu. Pokud začnu brzdit motorem, tak po čase, jako by motor přestal brzdit. Motor žere dost olej kolem 1l na 1000km. Má dost velkou spotřebu.
Byla provedena vyměněna byla lamda sondy. Ta vydržela jenom pár tisíc km.
Teď je tam nová landa sonda. Vyměněná škrtící klapka a řídící jednotka.
Auto bylo na emisích a prý je vše v normě.
Připadá mi to jako by to spalovalo olej nebo netěsnili vstřiky, ale proč to nevylezlo na emisích.
Neřešil jste někdo něco podobného?
Napsal: 17 bře 2011, 21:51
od hayty
Jaké závady v řj motoru?
Napsal: 17 bře 2011, 22:22
od hayty
Jaký je to kod motoru?Je auto vybaveno tlakovým snímačem stabilizace volnoběhu na servo řízení?
Napsal: 19 bře 2011, 19:06
od autak
Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
Napsal: 19 bře 2011, 19:23
od Rider.23
autak píše:Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
není to AKL??? AHL je nafta...
Sorry, nafta je ALH, takže AHL není asi nic, nebo to aspoň neznám

Napsal: 19 bře 2011, 19:46
od slovacek.milos
Rider.23 píše:autak píše:Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
není to AKL??? AHL je nafta...
Sorry, nafta je ALH, takže AHL není asi nic, nebo to aspoň neznám

ahl je 1595 benál
Napsal: 19 bře 2011, 20:04
od hayty
Passat s tímto motorem s největší pravděpodobností není vybaven snímačem tlaku servořízení pro stabilizaci volnoběžných otáček tudíž problém se zvíšeným volnoběhem je asi někde jinde.Co to dolévání oleje(byli měřeny komprese)?
Napsal: 22 bře 2011, 21:38
od autak
Komprese zatím měřeny nebyly, ale asi je budeme muset změřit.
O víkendu jsem dělal měření, kolik je doba vstřiků při brzdění motorem.
Při teplém motoru je to 2,5ms. Zkoušel jsem to i na 1.6 74kw v octávce a tam to je 1,8 ms. Nechápu, jak tam může řídící jednotka něco vstřikovat. To potom přeci nemůžu mít 0 spotřebu při brzdění motorem.
Např. u 1,6 55kW je doba vstřiku 0 ms tak, jak by člověk očekával.
Napsal: 23 bře 2011, 19:56
od hayty
jaký je stav motoru při zvíšených otáčkách (volnoběh nebo decelerace - v měřených hodnotách)?
Napsal: 28 kvě 2011, 18:07
od autak
Tak tu mám další poznatky.
Pokud dám nohu z plynu, v měřených hodnotách je decelerace.
Kromě toho občas motor vynechává. Někdy neklidný volnoběh a problémy s rozjížděním.
Zjistilo se, že to způsobuje svíčka na 3. válce. Po výměně vydří několik km, potom svíčka odejde. Vůbec netuším proč.
Napsal: 28 kvě 2011, 18:33
od jericho-3
Jestliže odejde, je patrně zaházená olejem, nebo bohatou směsí..Jelikož to prošlo na kouřivosti a žere to olej, je zaházená olejem..Budou to kroužky, simeringy to takhle nezahodí..Ten motor patrně i dýchá..Když to dělá jen jeden válec, na kouřivosti poznají prdlajs..Zkus na ten válec dát teplou svíčku /17 hodnotu/ , která ten olej spálí a zkus to...

Napsal: 28 kvě 2011, 22:48
od slovacek.milos
a kolik stála svíčka

Napsal: 17 čer 2011, 14:11
od autak
Mám tu další informace.
Svíčka je čistá a vypadá jako nová. Nejsou v ní ani piliny. Zkoušelo se několik svíček (jedno, 3-elektrodová, různí výrobci a ceny) a pořád stejné - po několika km odejde.
Už byl vyměněn i zapalovací modul a požád stejné
Fakt už netuším co s tím

Napsal: 18 čer 2011, 13:14
od slovacek.milos
autak píše:Mám tu další informace.
Svíčka je čistá a vypadá jako nová. Nejsou v ní ani piliny. Zkoušelo se několik svíček (jedno, 3-elektrodová, různí výrobci a ceny) a pořád stejné - po několika km odejde.
Už byl vyměněn i zapalovací modul a požád stejné
Fakt už netuším co s tím

ta svíčka ti odejde jak je krásná čistá jako nová a nehodí jiskru? pošli ji výrobci na reklamaci máš přeci dva roky záruku
