Stránka 1 z 1
motocyklový olej - prosím o radu
Napsal: 19 dub 2011, 18:57
od tomtt
Ahoj!
Můžu dát do vzduchem chlazeného motoru Yamahy TT600R plně syntetický olej když nevím na jaký olej motorka jezdila? Výrobce předepisuje vizkozitu 20W50 nebo 15W50.
Jde mi o to, že se bojím aby plná syntetika nerozpustila usazeniny v motoru a nedošlo k zadření motoru.
Chci použít olej Q8 MOTO SBK 15W50 - full syntetic
Napsal: 19 dub 2011, 21:03
od MirekX
klidně ho tam nalej, nic se nemůže stát, leju ho do Biga, kde byla polosynt. Pokud bys ho chtěl za hodně dobrou cenu tak se ozvi.
Napsal: 20 dub 2011, 09:59
od tomtt
Díky!
Máš možnost sehnat konkrétně plnou syntetiku 15W50 Q8 moto SBK racing?
Za kolik by byla?
Kupoval jem ho v originál litrovkách za 182Kč.
Napsal: 20 dub 2011, 10:26
od MirekX
můžu ho mít, s dokladem v litrovkách za 150Kč
já teda spíš beru ten 10W50, ten je trošku dražší 170 Kč, ten mám asi i skladem, jinak do týdne +-
Napsal: 20 dub 2011, 13:16
od tomtt
Ani nevím že Q8 má v nabídce motocyklový 10W50.
Který bys doporučil do vzducháče TT600R ?
Výrobce doporučuje 20W50.
Určitě ho od tebe vemu.
Kde bydlíš?
Napsal: 30 dub 2011, 21:14
od CARTUNING

20w50 alebo 20w60- MOTOREX-ŠVAJČIARSKO
Napsal: 01 kvě 2011, 09:42
od tomtt
10W50 by byl určitě lepší pro ježdění v zimě, tedy při teplotách pod nulou.
Kdysi jsem jezdil s XTéčkem na španělský minerál 20W50 a motor ani při 70 tis. km nebral olej.
Napsal: 01 kvě 2011, 12:08
od jericho-3
No já kolikrát nechápu , když narazím na koumáky, kteří lijí olej do motorky takový, co fasují v práci do auta a já jim marně vysvětuji, že motorka /záleží na modelu/potřebuje jiný...Kvůli spojce, alternátoru atd..Mám za to, že výrobce to ví nejlépe..Je to obdobné, jako když český koumák /který ví přece všechno/ si koupí ARomeo ,která potřebuje kvalitní, přesně určený olej se speciální specifikací a naleje tam olej ze supermarketu ve slevě , motor zničí a nadává, co je to za sráč..Argument, že na něho jezdil celý život se škodou 120 nepovažuji za argument zdraveho rozumu..Nedávno jsem marně vysvětloval kámošovi co má Suzuki enduro /DR 350 -myslím/, že není rozhodující jen 10w40,atd. ale specifikace...
Napsal: 01 kvě 2011, 19:43
od Slavkov
No já zase nechápu lidi, kteří do "starých luder" lejí nejlepší syntetiku v domnění, že pro svůj motor dělají to nejlepší
Zkus nalejt něco extra pro soudobé turbomotory např. do motoru Tatra v PV3S...
Zkus do takového starého vzducháče DR/XT apod nalej nějaký racingový Repsol... a pak oceníš "klasický" minerál...
Prostě do motoru má jít to, co tam opravdu patří...

Napsal: 01 kvě 2011, 21:31
od jericho-3
Jasně, v době svého vzniku jiné oleje nebyly a na ty co byly bylo mazání konstruováno..Vůle motoru počítaly s olejem řady 15-20w -30-40 a chcanky nového typu motoru jen ublíží..Leju do své motorky /konstrukce 30.léta/ olej M6A a nechci ani riskovat AD i kdybych motor a jeho kanály jakkoliv vyčistil..Nebudu riskovat rozpuštění dlouhodobých nánosů když přes rok najedu prdlajz.. Majitel by měl veškeré informace a nápady novodobých olejářů brát s reservou, protože je to jen byznys a mě třeba zarazilo, když jsem si koupil převodový PP90 a byl nějaký řídký..,tak jsem pátral a bylo mi řečeno, že se to dělá záměrně, aby se snížila spotřeba paliva...Takže původní 90 je jiná než dnešní výrobek..který má sice asi i lepší výsledky, ale převodovka je hlučná...

Napsal: 02 kvě 2011, 17:07
od tomtt
Není nad vlastní zkušenosti - ať si každý leje do motoru co chce. Do XTéčka bych osobně nedal olej za víc jak 190Kč/litr.
Jedno je bez debat - lepší olej od neznámého výrobce (neznačkový), než žádný!
"KDO MAŽE, TEN JEDE" !!
