
Dlouhé starty 1.9td
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dlouhé starty 1.9td
Ahoj,když jsem před osmi měsíci koupil 406kuz 1.9td 66kw DHX,tak jak studená,tak i teplá chytla na brnknutí,ale najednou v poslední době startuje hrozně dlouho,studená cca 3-4 vteřiny a teplá i 8 vteřin točí startér...Baterka je ok,naftu mám jen z OMV a používal jsem zimní aditiva,teď nemám žádný a čekám,až budou mít na skladě letní.ale při zimních aditivech mi přišlo,že se to zhoršilo...Co s tim mám dělat??žhavičky jsou nový od září a auto jede jinak skvěle.Mám koupit nějaký čistič soustavy?Jo,občas když nastartuju tak z výfuku vyletí lehce černej oblak,ale jen maličkej...Takže díky za rady 

Peugeot 406 1.9td 66kw DHX
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
Díky za radu,určitě na to mrknu,jen co mi tady někdo poradí,jak sundat to víko,mě prostě sundat nejde ani za boha a je mi fakt divny,ze by to postavili tak blbe,aby kvuli viku se muselo sundavat cele těleso sání a ještě hadice od turba...



Peugeot 406 1.9td 66kw DHX
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
Nový těsnění mám,šrouby jsem taky sundal,to sání co vede uprostřed jsem taky sundal i s tim kusem hliníkovýho tělesa co je přimontovaný k sání které drží na bloku motoru....ale pořád se to zasekává,prej když sundám hadici z turba co vede taky vlevo nad víkem,tak mi to prý sundat pujde,ale nevim,jak to na dvorku bez jámy sundám...
Peugeot 406 1.9td 66kw DHX
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
Vw Golf III Jubinka,1.9TDI 81kw@103kw
roman 1648 má pravdu, jsou tam podložky, ale to by teplé chytalo..Spíš bych zkusil před startem zapnout klíček a napumpovat, až pumpička ztvrdne a pak zkusit natočit..Tyhle motory vždy chytaly tak, že člověk nestačil vrátit klíček, ale jak ti pitomci tohle skvělé čerpadlo zahumusili přídavnými nesmysly pochybné funkce , reostatem, různými membránami apod..ztížili mu činnost a zvýšili procento nespolehlivosti..A zaslep EGR...tu hovadinu..
nepropadat panice...
Jo, mnohokrát lidi měnili motor, že nemá tlaky...Já sám jsem koupil citroena s tím, že je motor v háji /od dovozce/ za pár šupů a nechal jsem ho přitom.Udělal jsem vůle a hurá, chytal na otočení....Oni Ti číšníci, co po revoluci začali vozit auta, uměli sice šmelit, podvádět a lhát, ale jinak to byli pitomci.. 

nepropadat panice...
Dw je obdoba, ale lidi mate, že je motor podobný jako HDI a to, že zvedátka vypadají jako hydra...Já osobně mám rád podložky, mění se tak jednou za život a člověk má jistotu, že nějaká automatická píčovina, která má omezenou životnost ho nepřinutí vyndavat vačku jen kvůli ní..A nikdy není záruka správného chodu...nehledě na to, že pro úpravce výkonu je to problém....Všechny automatiky jsou problém...
Co si můžu udělat sám, nechci aby dělalo něco za mě-mimo sexu...

Co si můžu udělat sám, nechci aby dělalo něco za mě-mimo sexu...
nepropadat panice...
Podobný problém mám se 405 GRDT 66kW rok 93 DHY.
Motor jede pěkně svižně.
za studena většinou motor nastartuje za 5 až 6 vteřin ,někdy nastartuje třeba až na 3. pokus a to potom z výfuku výlítne oblak kouře a chvíli motor běží nepravidelně.
za tepla je startování o trochu lepší ,motor běží hned pravidelně.
stále svítí kontrolka palivového filtru.
z filtru jsem zkoušel odpouštět naftu,odpustil jsem asi půl litru nafty,potom jsem to napumpoval a zkoušel jestli to bude lepší ale je to pořád stejný a kontrolka svítí stále ,takže to asi bude chtít nový filtr.
vůle ventilů bych řekl podle poslechu ,že jsou v pohodě.za tepla má motor krásně jemnej zvuk ,žádný mlácení.
je možné ,že i tak by mohli být špatné vůle ventilů?
jak se vymezují?
auto mám krátce a podle předcházejícího majitele jsou nedávno měněny svíčky.
a ještě bych poprosil o popsání výměny palivového filtru.
typ baňky je na pohled stejný jako je v tomto threadu výše.
Motor jede pěkně svižně.
za studena většinou motor nastartuje za 5 až 6 vteřin ,někdy nastartuje třeba až na 3. pokus a to potom z výfuku výlítne oblak kouře a chvíli motor běží nepravidelně.
za tepla je startování o trochu lepší ,motor běží hned pravidelně.
stále svítí kontrolka palivového filtru.
z filtru jsem zkoušel odpouštět naftu,odpustil jsem asi půl litru nafty,potom jsem to napumpoval a zkoušel jestli to bude lepší ale je to pořád stejný a kontrolka svítí stále ,takže to asi bude chtít nový filtr.
vůle ventilů bych řekl podle poslechu ,že jsou v pohodě.za tepla má motor krásně jemnej zvuk ,žádný mlácení.
je možné ,že i tak by mohli být špatné vůle ventilů?
jak se vymezují?
auto mám krátce a podle předcházejícího majitele jsou nedávno měněny svíčky.
a ještě bych poprosil o popsání výměny palivového filtru.
typ baňky je na pohled stejný jako je v tomto threadu výše.
Může to být tím, mlátit nic nemusí, naopak
Motor nemá velké vůle ale je naopak bez vůlí, proto ty starty ( ventily se otevírají dřív než mají )
Vymezují se maličkými podložkami mezi zdvihátkem a ventilem - podobně jako u 4T motocyklů.
Shodit víko, protočit motor, změřit vůle, zapsat na papír
Kde je vůle špatná, dáš podložku přiměřené síly, měřit je třeba mikrometrem ve středu podložky kde se dotýká ventilu
Samozřejmě že musí vačka ven - to jsem zapomněl podotkonout, takže jestli si nevíš rady s naftovým filtrem, radši se do toho nepouštěj
skočej ti rozvody a máš doladěno
Motor nemá velké vůle ale je naopak bez vůlí, proto ty starty ( ventily se otevírají dřív než mají )
Vymezují se maličkými podložkami mezi zdvihátkem a ventilem - podobně jako u 4T motocyklů.
Shodit víko, protočit motor, změřit vůle, zapsat na papír
Kde je vůle špatná, dáš podložku přiměřené síly, měřit je třeba mikrometrem ve středu podložky kde se dotýká ventilu
Samozřejmě že musí vačka ven - to jsem zapomněl podotkonout, takže jestli si nevíš rady s naftovým filtrem, radši se do toho nepouštěj

skočej ti rozvody a máš doladěno
