Zdravim ... mam problem s mojim ventom ... Pokial sa s autom jazdi aj 140km/hod subeznej jazdy alebo sa jazdi len do 3000 otacok tak teplota pekne drzi 90°C a takisto pokial stoji na volnobehu tak sa pekne uchladi a aj mierne klesne pod 90°C ...ale akonahle ho turujem na volnobehu 2500 ot a vyssie tak lezie teplota aj 100 aj 110 stupnov ... a to iste robi ked jazdim s autom v meste a roztahujem ho vacsinou len 1-3500 otacok 2-3500 3-3500 tak vtedy tiez teplota lezie tiez nazd 100... na aute som dal vymnit komplet rozvody + vodnu pumpu , rozvody a pumpa maju momentalne nabehane 500km preventivne sa vymenil termostat telplotne cidlo (nefungovalo uz) a teplotny snimac na zopinanie sahary po vymene som si vsimol ze mi trochu viac tlakuje hadice a auto sa dost prehrieva v otackach a v posledom case sa ani na volnobehu nedokazalo uchladit .. tak supso do servisu kde mi mechanik povedal ze musi hlava dolu ... tak hlava sa dalo dole bola na Pretlakovani a tam nezistili ziadnu prasklinu/trhlinku nasledne sa spravila kompletna generalka hlavy cez zabrusovanie sediel ventilov vymna voditok ventilov semeringy komôrky na vstreky aaa samozrejme sa hlava aj zabrusila + nove tesneie pod hlavu nove sruby do hlavy a vsetky tesnenia , ktore boli demontovane dole + vymena oleja .... ale problemy z prehrievanim sa nevyriesily ... hadicve su pri zohriatom motore tvrde ale daju s trochu stlacit ... (su tekisto tvrde ako na mojom druhom Vw benzinovom ) taktiez som si vsimol ze koleso na vodnej pumpe po ktorej ide remen drazkovy je uz skoro hladke ... alebo take ma byt ? a tam ked pouzijem trochu viac sily tak vodnu pumpu pootocim na tom remeni ze sa presmykuje .. moze mi to pri vyssich otackyt smykat ? da sa to nejako dosponovat ? taktiez chladic som sa pokusal precistic .. z vnutra vyzera byt prietok vody v pohode ale z vonku je taky zadrbany ze cez neho vobec nevidno... potom som nalial som do systemu cistu vodu s nejakym pripravkom na precistenie chlad.systemu ..... auto bezlo v pohode pri zohriati teplota drzala stale 90°C a ked vystupila nad 90° hoc len 1 mm tak hned zapinaly vetraky a dochladily to ... takto to bezalo asi 20 min.. lenze potom pozeram teplota lezie cez 90° az na 100° a vetraky nic a v zapeti sa hned zapli uz hned na 2 stupen a dochladily to .. potom to zase bezalo v norme na 90 aj vetraky mi zapinali ako mali lenze po case bezania na volnobehu teplota bola uz len 80 a ked sa len trosku vychylila viac tak hned zapinali vetraky a udrzovali stale tych 80...-vadne cidlo ? a este by toho nebolo malo tak mi zacala blikat kontrolka chladiacej tak som isiel k expanzke (motor som uz vypol ) a pozeram jak puk ze nevidim hladinu .. zmizla voda aj ked viac ako pol hodinu tam bola ... otvoril som expanzku vysical tlak a voda sa vratila na predchadzajucu hladinu .... co tomu moze byt ? kde bola ta voda ? som uz toho zufaly a neviem sa pohnut ani o krok dalej ... :/ a do servisu to nechcem davat .. lebo mam pocit ze vovsetkych servisoch co som bol tak mi jednu vec opravia a po tyzdni zistim ze sa dobabru dalsie 3 .... auto po cely cas topilo jak ďabel .. Vrela vďaka za rady ...
este porosim navod ako ma presne postupovat pri liani novej kvapaliny aby som to dajak nezavzdusnil ... :/ lebo ked otvorim expanzu pri zohriatom motore tak mi vytrieska vodu vonku a vysici poriadne ...
Najnovsie Zistenia!!!! akurat som prisiel z garaze takze.... auto sa mi aj bez termostatu pri kludnom volnobehu hreje na 90° a teplotu si drzi pomocou sahary... taktiez hladina v expanzke bola presne medzi min a max ... a hadice normalne... lenze tesne pred zopnutim sahary na teplomery zhruba 92°C bola hladina zhruba 2cm nad max a hadice trosicku tvrdsie ...a ako zopla sahara tak hladina klesla presne medzi min a max a aj hadice boli na dotyk trochu mäksie .... a po otvoreni expanzky kopu tlaku paray vody...
Hlavně to chce osahat chladič, zda je celý teplý-horký, jak tam bude rozdíl, vyměnit chladič..Auto normálně topí...?A pumpa se měnila celá, nebo jen vnitřek?Stává se, že je obal vyžraný kavitací a pumpa má poloviční výkon...Jestli se hadice dá zmáčknout a auto topí, řešil bych ten chladič a pumpu...
jericho-3 píše:Hlavně to chce osahat chladič, zda je celý teplý-horký, jak tam bude rozdíl, vyměnit chladič..Auto normálně topí...?A pumpa se měnila celá, nebo jen vnitřek?Stává se, že je obal vyžraný kavitací a pumpa má poloviční výkon...Jestli se hadice dá zmáčknout a auto topí, řešil bych ten chladič a pumpu...
chladic je horuci uplne cely ... auto topi normlane ... a pumpu som menil len tu cast na ktorej su lopatky ...
Při volnoběhu musí z hadičky /slabé/ která vede do expansky jít souvislý proud vody..Jak to bude bez toku vody nebo to bude jen plivat, je třeba zkontrolovat prostor za lopatkami pumpy, zda není vyžrán...
A zkus tam dát thermostat pro staré motory, který otvírá dřív...
tak z tej hadicky mi suvisly prud nejde len mi tak frka vodu .... teraz som pouzival termostat ktory otvara pri 87°C cize kupi taky co otvara skor ? oukej vyskusam ... a ta pumpa sa da demontovat ako celok ? lebo predtym co tam bola pumpa tak bola ohnuta oska a tak tie lopatky kovove buchali kade tade ked sa ktutily ....
Ano, jde to vyndat jako celek, ale je to obtížnější demontáž..Musíš povolit šrouby z bloku...A co se týče thermostatu, vyrábějí se pro tzv, staré motory , kdy otvírají dříve o několik stupňů..Já bych tam dal , nebo upravil jiný tak na 82 stupňů..Uleví se tím celé chladicí soustavě...a u předkomůrky máš tepla dost, nehledě k tomu, že je léto...
pri demontazi to budem musiet zhadzovat aj rozvod dole ahej ... vedel by si mi napisat nejaky ten strucky popis/navod ako na to ? aby som zbytocne nerozoberal to co netreba ... tak to chladenie musim dat dokopy lebo teraz je vonku 20 stupnou ... ale co v lete ked udriu 35° nemam v plane aby mi stalo auto v garazi ... :/
Rozvody sundavat nemusíš,vyndá se vnější řemen /řemenice pumpy/,alternátor i s držákem,odpojí se hadice a po vyndání šroubů a nějakých kravin bude venku..A předem vyndej thermostat, ať ti zmizí voda z bloku..
jasne jasne tremostat a vodu to spravim ... len som myslel ci nebude treba zhodit to rozvodove koleso na kluke .... lebo ked sa menila vodna pumpa ta cast z lopatkami tak to muselo sa mi zda dolu lebo za tym boli sroby na pumpu ... no ale to sa vyberala len ta cast s lopatkami tak asi preto .. inak vďaka ...
jasne jasne tremostat a vodu to spravim ... len som myslel ci nebude treba zhodit to rozvodove koleso na kluke .... lebo ked sa menila vodna pumpa ta cast z lopatkami tak to muselo sa mi zda dolu lebo za tym boli sroby na pumpu ... no ale to sa vyberala len ta cast s lopatkami tak asi preto .. inak vďaka ...
oukej .. zajtra to zhodim a skusim pozriet ze v akom to je stave ... len dufam ze to nebude tesnenie/hlava ... ved po servise som na tom nepresiel ani 500km ... :/