Mili dieselforari,
kdyby se nekomu chtelo lamat si hlavu nad dalsim zapeklitym problemem - asi pred rokem a pul muj motor (Renaultackej 1.9 DCi, commonrail, 85kW, 119 HP, najeto cca 260000 km) potkala nepekna zalezitost - po rutinni vymene svicek a zhavicu se v jednom z valcu objevil kus kovu (viz http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=24594). Oprava byla narocna, zahrnovala vyvareni a prerovnani hlavy, vycisteni vstriku, vymenu pistu, hydrostelu a turba. Auto celkem spolehlive jezdi, v zime chyta okamzite, olej zere v mezich. Ovsem o neco min tahne a hlavne zere asi o litr nafty na 100km vic nez predtim.
Nejneprijemnejsi je kovovy rachtani, ktery se ozyva z pravy strany motoru (z pohledu ridice za volantem) - na volnobeh nepravidelne obcas neco klepne, kdyz se pridavaji otacky bez zaberu, klepne vickrat, ale moc pravidelny to neni. Kdyz je ale motor v zaberu zacne celkem dost rachtat - nejvic tak mezi 1700 - 2300 otackami, a pak najednou jako kdyz utne je klid. Tohle rachtani se ozyva nezavisle na zarazenym stupni. Nerekl bych, ze je primo spojeny s vyse popsanym pruserem, protoze tehda motor diky poskozenymu ventilu klepal jak smrtka kosu.
Procital jsem tady x-prispevku o klepani v motoru, ale takovej popis priznaku jsem nenasel. Proto Vas prosim o rady a zkusenosti. Moje analyza je, ze by to pripadne mohlo byt:
- spatnym vstrikem,
- nekterym hydrostelem, ktery ac novy je vadny,
- volnobezkou na alternatoru,
- vadnou olejovou pumpou, ktera dava malo oleje a klepe tak pist v nekterem z valcu.
- pomalu zacina ozyvat dvouhmota, muze to byt tim?
nevim ale, co je nejpravdepodobnejsi, nebo jestli mam treba hledat uplne jinde.
A posledni otazka - da se VAG pouzit i na Volva?
Volvo V40 1.9D - rachtani v nizsich otackach + horsi vykon
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nikdo nic? Hm.
Dalsi poznatek je, ze kdyz se rozjizdim z pomaly rychlosti do kopce, plyn seslapnu asi na polovic (proste aby auto zrychlovalo) tak jakmile rachtani v tech cca 2300 otackach prestane, poklesne pomerne znatelne vykon motoru (vic, nez kdyz se zapne kompresor klimatizace). Pri rozjezdu po rovine se to nedeje. Z toho usuzuju, ze ani hydrostely ani dvouhmotou to neni... Zkusim jeste zdejsi francouzsky forum, kdyz tam mam francouze
Dalsi poznatek je, ze kdyz se rozjizdim z pomaly rychlosti do kopce, plyn seslapnu asi na polovic (proste aby auto zrychlovalo) tak jakmile rachtani v tech cca 2300 otackach prestane, poklesne pomerne znatelne vykon motoru (vic, nez kdyz se zapne kompresor klimatizace). Pri rozjezdu po rovine se to nedeje. Z toho usuzuju, ze ani hydrostely ani dvouhmotou to neni... Zkusim jeste zdejsi francouzsky forum, kdyz tam mam francouze
nejsem si jist co máš za motorizaci a u jakých se to stávalo ale mám dojem že se na těch 1,9 obrušovaly vačky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!