Megane dTi - nemá výkon
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 08 říj 2009, 09:23
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
Odpovědi: 0
Megane dTi - nemá výkon
Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. Týka sa Renaulta Megane 1,9 dTi, 72kW, r. 99. Motor nemá výkon a pri plnom plyne bez záťaže je problém ho dokonca vytočiť na viac ako 4000 ot. Zo začiatku auto išlo napr. jeden deň výborne, na druhý deň zasa bez výkonu, no v poslednej dobe nie je výkon žiadny, zrýchlenie asi ako Š-105. Toto robí zhruba odvtedy, ako bolo na aute urobené IMMO OFF (ja som to nerobil, takže ani neviem akým spôsobom), tak neviem či je to tým alebo či je to len náhoda. Diagnostika nevykazuje žiadne závady, okrem poruchy DEF001 – „vnútorná elektronická porucha RJ motora“, pri vymazaní vždy znovu naskočí a bola tam aj keď auto išlo dobre a je tam aj teraz keď nejde. Tak som začal merať, všetky dôležité snímače vrátane MAF sú v poriadku, predvstrek je dobrý aj dynamická regulácia sa zdá byť O.K., EGR je zaslepený, MAP v Clipe nie je (pokiaľ viem motor ani nemá snímač plniaceho tlaku), len atmosférického v RJ. Na záver som teda ešte manuálne zmeral plniaci tlak a pri max. záťaži je len 0,1 bar! Pritom keď auto išlo predtým dobre, plniaci tlak sa pri max. záťaži pohyboval okolo 1 baru. Turbo vyzerá O.K., nie je pridreté, motor nedymí, nežerie olej, obtokový ventil doviera dobre, IC aj hadice vyzerajú byť tesné. A teraz tá dilema: keď auto išlo dobre, dávka paliva pri max. záťaži začínala pri 28mg/vstrek pri 1500 ot. a končila pri 36mg/4500 ot. Keď teraz ide slabo, dávka takisto začína pri cca 28mg/1500 ot. ale postupne sa znižuje na cca 15 mg/4000 ot. a samozrejme že motor tým pádom ani nejde vytočiť viac, keďže nemá ani plniaci tlak ani dosť paliva. No a teraz neviem čo si vybrať: 1. je zlé turbo, motor nemá plniaci tlak a teda nezrýchľuje tak ako by adekvátne k otáčkam a k vstreknutému palivu mal a preto RJ postupne uberá dávku paliva aby nedymil, 2. je chyba v RJ, keďže postupne uberá dodávku paliva a teda je aj menej výfukových plynov a tým pádom sa turbo neroztočí ako treba. Ale tá druhá alternatíva mi akosi nesedí, veď pri dávke paliva 28mg a 1500 ot./min by už mal byť nárast plniaceho tlaku citeľný. Neviete niekto prosím poradiť, čo s tým? Skúsiť druhú RJ alebo turbo? Ešte ma napadlo či nie je upchatý výfuk... Vopred ďakujem.