Pro znalce: Rozdíl mezi volnoběžnou dávkou a powerboxem?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Pro znalce: Rozdíl mezi volnoběžnou dávkou a powerboxem?

Příspěvek od majkl1 »

Abych se mohl vyjadřovat k úpravě výkonu u rotačního čerpadla pomocí odporu mezi piny 2 a 3 jsem se rozhodl, že to odzkouším. Po aplikaci odporu jsem schválně kouknul do bloků hodnot a dospěl jsem k názoru, že u rotačky odpor způsobí zřejmě naprostop stejný efekt, jako je zmenšení hodnoty volnoběžné dávky nebo pootočením vršku čerpadla. Je to tak?
Bez odporu jsem měl dávku 3,6mg s odporem (cca 650 ohm) to kleslo na 1,7mg. Auto jelo o poznání lépe. Pokud jsem při zapojeném odporu zvýšil volnoběžou dávku na 3,6, tak auto se chová v podstatě stejně jako bez odporu. Ale je možné, že prodloužení doby vstřiku pomocí odporu není stejné v celém rozsahu otáček jako při změně pomocí vagu, protože spotřeba po nastavení stejné dávky je s odporem přece jenom o něco nižší.
Takže může někdo fundovaný odpovědět, jaký je rozdíl mezi pootočením hlavy čerpadla na hodnotu 1,5mg a nastavením odporu na téže hodnotu?
Passat 4motion AVF
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

ono je to tak, že snížením hodnoty se dávka ve skutečnosti zvyšuje, odpor se tam dává kvůli teplotě nafty, oklame se hodnota z teplotního čidla nafty ve vršku čerpadla a jednotka potom(jiná teplota-jiná tuhost nafty) změní předvstřik
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Tak to ti teda nevím, protože u mé rotačky se přidáním odporu teplota paliva nezměnala. Mám zato, že o oblbnutí teploty paliva se jedná u PD, ale u rotačky se oblbuje délka vstřiku (množství paliva). Proto u rotačky lze manipulovat vagem s volnoběžnou dávkou narozdíl od PD.
Passat 4motion AVF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale já Tě zklamu. PowerBox, který se zapojuje na rotační čerpadlo, se nedává mezi piny 2 a 3, ale mezi piny 4 a 7 - oblbuje teplotu nafty v čerpadle.

Pokud odpor zapojíš mezi piny 2 a 3, rozladíš odporovou dráhu šoupátka a tím se vystavuješ problému, že motor bude padat do nouze. Odpor se má zapojovat paralelně na snímač teploty nafty, tedy piny 4 a 7.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jak to píše marek odpor se dá mezi piny 4 a 7 pak se ti mění teplota paliva dávka a počátek vstřiku ten ti klidně krádkodobě ulítne že hodí závadu že je mimo toleranci, pokud máš měnitelný odpor tak na tdi grafu je to pěkně vidět,

pokud jedeš jen s konstatním odporem tak ten výsledek je prapodivnný, ;)
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1697
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Rezistor mezi piny 2 a3 na čerpadle mění u rotačky délku vstřiku. X krát odzkoušeno, když to s hodnotou přeženeš, padne to do nouze nebo na volnoběh chípne - pak to hodí hlášku něco o délce vstřiku, či tak nějak.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Ale to já vím, že odpor mezi piny 2 a 3 mění délku vstřiku, potažmo dávku paliva. Já se ptal, zda je to v podstatě stejný, jako když ve vagu měním volnoběžnou dávku nebo šoupnu s vrškem čerpadla. (LOL)
U rotačky změna teploty paliva není až tak efektivní jako u PD. Apropo, když změním (oblbnu) teplotu paliva, tak co se stane? Prodlouží se délka vstřiku, ne? Takže suma sumárum to samé, nebo se změní i předvstřik?
Passat 4motion AVF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

I předvstřik.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Takže je teoreticky lepší oblbnout teplotu paliva než oblbnout délku vstřiku. Je tak? Při stejné dávce by to mělo ve vyšších otáčkách lépe spálit díky časnějšímu vstřiku.
Na netu jsem našel spoustu schémat na powerboxy, ale všechny se dávali na piny 2 a 3.
Passat 4motion AVF
milda
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 30 kvě 2006, 12:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od milda »

taky mám PB na 81 rotačce zapojený mezi pin 2-3.Odpor cca 510 ohmů a do nouzáku to nepadá.Po změření vstřik.dávky mám serii 3,6 a s pb 1,7 na volnoběh.Při plným plynu tam mam serie 38mg a s pb 40mg.Prodlouží se ti délka vstřiku.Při tomto odporu je motor klidný a nečoudí při zátěži. :D
Alhambra II 85kw+hopa
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

ahoj , neni tady nekde navod nebo aspon foto jak a cim soupnout pod tim vickem v cerpadle ? potrebuju doladit volnobeznou davku pres VAG me to nejde o tolik kolik potrebuji
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1697
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Foto nemám, ale víčko čerpadla drží na čtyřech šroubech, většinou jeden z nich má atypický tvar a je třeba ještě zakápnutý barvou (aby to někdo nepovoloval). Stačý tyto čtyři šrouby lehce povolit a hlavu posunout o pár desetin mm do leva nebo do prava. Nejlepší je je malinko povolit a pak lehce poťukat gumovou paličkou a sledovat to při nastartovaném motoru na vagu.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale opravdu veeeeeelmi jemně a citlivě. Jak ujedeš moc, navztekáš se jako pes :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

majkl1 píše:Na netu jsem našel spoustu schémat na powerboxy, ale všechny se dávali na piny 2 a 3.
Nediv se, teplotou paliva u rotačky moc výkonu nepřidáš.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tomas.cz píše:
majkl1 píše:Na netu jsem našel spoustu schémat na powerboxy, ale všechny se dávali na piny 2 a 3.
Nediv se, teplotou paliva u rotačky moc výkonu nepřidáš.
Moc ne, ale nikde jinde tak levné koně nepořídíš (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“