Pro znalce: Rozdíl mezi volnoběžnou dávkou a powerboxem?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pro znalce: Rozdíl mezi volnoběžnou dávkou a powerboxem?
Abych se mohl vyjadřovat k úpravě výkonu u rotačního čerpadla pomocí odporu mezi piny 2 a 3 jsem se rozhodl, že to odzkouším. Po aplikaci odporu jsem schválně kouknul do bloků hodnot a dospěl jsem k názoru, že u rotačky odpor způsobí zřejmě naprostop stejný efekt, jako je zmenšení hodnoty volnoběžné dávky nebo pootočením vršku čerpadla. Je to tak?
Bez odporu jsem měl dávku 3,6mg s odporem (cca 650 ohm) to kleslo na 1,7mg. Auto jelo o poznání lépe. Pokud jsem při zapojeném odporu zvýšil volnoběžou dávku na 3,6, tak auto se chová v podstatě stejně jako bez odporu. Ale je možné, že prodloužení doby vstřiku pomocí odporu není stejné v celém rozsahu otáček jako při změně pomocí vagu, protože spotřeba po nastavení stejné dávky je s odporem přece jenom o něco nižší.
Takže může někdo fundovaný odpovědět, jaký je rozdíl mezi pootočením hlavy čerpadla na hodnotu 1,5mg a nastavením odporu na téže hodnotu?
Bez odporu jsem měl dávku 3,6mg s odporem (cca 650 ohm) to kleslo na 1,7mg. Auto jelo o poznání lépe. Pokud jsem při zapojeném odporu zvýšil volnoběžou dávku na 3,6, tak auto se chová v podstatě stejně jako bez odporu. Ale je možné, že prodloužení doby vstřiku pomocí odporu není stejné v celém rozsahu otáček jako při změně pomocí vagu, protože spotřeba po nastavení stejné dávky je s odporem přece jenom o něco nižší.
Takže může někdo fundovaný odpovědět, jaký je rozdíl mezi pootočením hlavy čerpadla na hodnotu 1,5mg a nastavením odporu na téže hodnotu?
Passat 4motion AVF
ono je to tak, že snížením hodnoty se dávka ve skutečnosti zvyšuje, odpor se tam dává kvůli teplotě nafty, oklame se hodnota z teplotního čidla nafty ve vršku čerpadla a jednotka potom(jiná teplota-jiná tuhost nafty) změní předvstřik
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Ale já Tě zklamu. PowerBox, který se zapojuje na rotační čerpadlo, se nedává mezi piny 2 a 3, ale mezi piny 4 a 7 - oblbuje teplotu nafty v čerpadle.
Pokud odpor zapojíš mezi piny 2 a 3, rozladíš odporovou dráhu šoupátka a tím se vystavuješ problému, že motor bude padat do nouze. Odpor se má zapojovat paralelně na snímač teploty nafty, tedy piny 4 a 7.
Pokud odpor zapojíš mezi piny 2 a 3, rozladíš odporovou dráhu šoupátka a tím se vystavuješ problému, že motor bude padat do nouze. Odpor se má zapojovat paralelně na snímač teploty nafty, tedy piny 4 a 7.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
jak to píše marek odpor se dá mezi piny 4 a 7 pak se ti mění teplota paliva dávka a počátek vstřiku ten ti klidně krádkodobě ulítne že hodí závadu že je mimo toleranci, pokud máš měnitelný odpor tak na tdi grafu je to pěkně vidět,
pokud jedeš jen s konstatním odporem tak ten výsledek je prapodivnný,
pokud jedeš jen s konstatním odporem tak ten výsledek je prapodivnný,

Rezistor mezi piny 2 a3 na čerpadle mění u rotačky délku vstřiku. X krát odzkoušeno, když to s hodnotou přeženeš, padne to do nouze nebo na volnoběh chípne - pak to hodí hlášku něco o délce vstřiku, či tak nějak.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Ale to já vím, že odpor mezi piny 2 a 3 mění délku vstřiku, potažmo dávku paliva. Já se ptal, zda je to v podstatě stejný, jako když ve vagu měním volnoběžnou dávku nebo šoupnu s vrškem čerpadla.
U rotačky změna teploty paliva není až tak efektivní jako u PD. Apropo, když změním (oblbnu) teplotu paliva, tak co se stane? Prodlouží se délka vstřiku, ne? Takže suma sumárum to samé, nebo se změní i předvstřik?

U rotačky změna teploty paliva není až tak efektivní jako u PD. Apropo, když změním (oblbnu) teplotu paliva, tak co se stane? Prodlouží se délka vstřiku, ne? Takže suma sumárum to samé, nebo se změní i předvstřik?
Passat 4motion AVF
taky mám PB na 81 rotačce zapojený mezi pin 2-3.Odpor cca 510 ohmů a do nouzáku to nepadá.Po změření vstřik.dávky mám serii 3,6 a s pb 1,7 na volnoběh.Při plným plynu tam mam serie 38mg a s pb 40mg.Prodlouží se ti délka vstřiku.Při tomto odporu je motor klidný a nečoudí při zátěži. 

Alhambra II 85kw+hopa
Foto nemám, ale víčko čerpadla drží na čtyřech šroubech, většinou jeden z nich má atypický tvar a je třeba ještě zakápnutý barvou (aby to někdo nepovoloval). Stačý tyto čtyři šrouby lehce povolit a hlavu posunout o pár desetin mm do leva nebo do prava. Nejlepší je je malinko povolit a pak lehce poťukat gumovou paličkou a sledovat to při nastartovaném motoru na vagu.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec