Přechod z 10W/40 na 5W/40
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přechod z 10W/40 na 5W/40
Zdar chlapi,
vím, že tohle téma je už hodně ohraný, ale přece jenom bych potřeboval znát názor několika znalejch lidí. Chtěl bych přejít z 10W/40 na 5W/40. Konkrétně by se jednalo o Mobil Super 3000 X1 5W/40.
Auto posledních 9 000 km jelo na 10W/40 polosyntetiku. Na co jezdilo předtím, to už nezjistím... Jedná se o Octavii 1.9 TDI 81 kW r.v. 2001. Nyní má nalítáno 180 000 km, ale jestli to je pravda, to taky už nezjistím...
Co myslíte, můžu tam ten Mobil nalít? Poslední dobou jezdím spíš město, v blízké době ale dostane asi delší trasy. Hodně jsem načetl, že by se mohly poškodit hydroštely a podobný věci, někdo zase psal, že se tomu nic nestane, někdo pak psal, že se můžou uvolnit karbonový nánosy... tak fakt nevím, potřeboval bych nějakej objektivní rozumnej názor, kterej mi aspoň na 80 % zajistí, že se s autem nic vážnýho nestane.
Díky za rady a Rudovi (Christianu Karlu Dieselovi) zdar
vím, že tohle téma je už hodně ohraný, ale přece jenom bych potřeboval znát názor několika znalejch lidí. Chtěl bych přejít z 10W/40 na 5W/40. Konkrétně by se jednalo o Mobil Super 3000 X1 5W/40.
Auto posledních 9 000 km jelo na 10W/40 polosyntetiku. Na co jezdilo předtím, to už nezjistím... Jedná se o Octavii 1.9 TDI 81 kW r.v. 2001. Nyní má nalítáno 180 000 km, ale jestli to je pravda, to taky už nezjistím...
Co myslíte, můžu tam ten Mobil nalít? Poslední dobou jezdím spíš město, v blízké době ale dostane asi delší trasy. Hodně jsem načetl, že by se mohly poškodit hydroštely a podobný věci, někdo zase psal, že se tomu nic nestane, někdo pak psal, že se můžou uvolnit karbonový nánosy... tak fakt nevím, potřeboval bych nějakej objektivní rozumnej názor, kterej mi aspoň na 80 % zajistí, že se s autem nic vážnýho nestane.
Díky za rady a Rudovi (Christianu Karlu Dieselovi) zdar
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 čer 2010, 23:30
- Bydliště: jizni Cechy
Odpovědi: 0
Ja teda jednoznacne volim 5W40, auto je o dost tizsi nez s 10W40. I kdyz se svezu OI, ktera jezdi na 10W40, tak je to znat. Potvrdil to i kamarad, kteryho jsem vezl, ze je moje o dost kultitovanejsi. A to mam jednou tolik najeto. Prvni rok, co jsem OI dovezl, mi tam nalili 10W40, od dalsi vymeny az do ted leju 5W40.
Do 250.000 km auto jezdilo na longlife. Kdyz jsem se tenkrat ptal, jestli je treba udelat vyplach, tak prej zbytecny. Ted mam najeto 340.000 km, auto jezdi uplne paradne a bere na 10.000 km tak 0,2 l oleje. Motor ASV, vymeneny trysky za Sprint 764 + lehky chip na ca. 105 kW.
Tot muj osobni nazor. Nechci se s nikym prit nebo hadat.
Co to bylo za 10W40 nevim, pak 3 roky Q8 a ted naposled Castrol Edge.


Co to bylo za 10W40 nevim, pak 3 roky Q8 a ted naposled Castrol Edge.
No OK, já to teda asi taky vyzkouším. Šlo mi hlavně o to, abych tam tu 5W/40 vůbec mohl nalít. Jinak, jestli to je přílišnej luxus - jako rozdíl 300 kč (na 5 l) už tak neřeším, 1000 kč už by bylo moc, ale když je to pár stovek, tak do toho půjdu. Hlavně chcu mít jistotu, že autu bude dodána kvalitní náplň, která zajistí optimální chod motoru (aspoň v to doufám teda).
Záleží na tom jak definuješ kvalitu.Marek77 píše:Nikde není psáno, že syntetické oleje jsou kvalitnější než minerální. To je pouze reklamní trik.
Technicky má plná syntetika, popř. to co renomovaný výrobce jako syntetiku označuje lepší tepelnou odolnost, mazivost, oxidační parametry atd atd. Je to zde rozvedeno hodněkrát a i přes jasné informace na netu někteří tvrdí stále totéž. Já taky. Problém je, že kvalitu oleje měřit je dost nákladné, takže radši po tom co jsem měřil se spoléhám na renomované výrobce a mám klid, který mě za těch pár korun navíc stojí

G3 Variant synchro
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
já teda jezdím už asi 100tis. km na 10w-40 a motor je na "starý" tdi krásně tichej. Ale i kdyby byl s tou 5w-40 ještě tišší, tak stejně zůstanu u 10w, protože dávat 400kč nebo 1000kč za olej je rozdíl, kterej se mi u takhle starýho auta prostě nevyplatí
Když bych to zaved do extrému, tak je to, jako kdybys lil do zrezlýho favorita olej 10w-60 a tankoval třeba OMV Carrera 95. Je to sice hezký, ale jsou to vyhozený peníze, který jsi mohl vložit třeba do rodiny nebo podnikání 


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Tohle vidím naprosto stejně.turbo kamna power píše:já teda jezdím už asi 100tis. km na 10w-40 a motor je na "starý" tdi krásně tichej. Ale i kdyby byl s tou 5w-40 ještě tišší, tak stejně zůstanu u 10w, protože dávat 400kč nebo 1000kč za olej je rozdíl, kterej se mi u takhle starýho auta prostě nevyplatíKdyž bych to zaved do extrému, tak je to, jako kdybys lil do zrezlýho favorita olej 10w-60 a tankoval třeba OMV Carrera 95. Je to sice hezký, ale jsou to vyhozený peníze, který jsi mohl vložit třeba do rodiny nebo podnikání
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)