Stránka 1 z 2
Transporter T4 2.5TDi nestartuje *vyřešeno*
Napsal: 06 čer 2011, 08:26
od virtualBoB
Ahoj kluci, po výměně těsnění pod hlavou nestartuju. Jedná se o T4 2.5TDi 5válec rotačka 111kW AXG /bez chipu/. Jen pro připomenutí má dva ozubený řemeny, jeden klika-vačka, druhej vačka-čerpadlo. Startér točí, ale motor nechytne. Před rozebráním samozřejmě jezdila, starty byly na drc.
* hlava srovnaná, odtlakovaná, nový zdvihátka, vačka dobrá
* šrouby dotaženy předepsaným postupem ( pořadí + momenty )
* rozvody: setrvák na značce, vačka na pravítku, čerpadlo na značce (vše kontrolováno několikrát)
* výpis chyb VAG: nula - vše v pořádku
* baterie nabitá, rok a půl stará, startér točí dobře
* auto zhruba měsíc stálo než proběhlo nandání hlavy po repasi
Při pokusu o nastartování nic neklepe, necinká, nebouchá, motor točí zlehka, ale ani neštěkne, ani jeden válec. Z výfuku jde minimum kouře, spíš nic než něco. Pod motorem sucho.
Nějaké nápady na co bych se měl zaměřit ?
Děkuju.
EDIT: Už startuje, bylo špatně nastavené časování čerpadla.
Napsal: 06 čer 2011, 08:34
od roman1648
Spadená nafta....
Nasát balonkem a pořádně odvzdušnit na vstřikách?
Pokud je to dobře složený, musí to jet....
Napsal: 06 čer 2011, 08:56
od virtualBoB
Jestli vidím dobře, tak v průhledný palivový hadičce co jde do čerpadla nafta je. Můžu poprosit o detailnější návod odvzdušnění pal. systému ? Balonkem nacucat přes palivový filtr, pak zase napojit, povolit matice na vstřikách a protočit než to začne kropit, utáhnout matice a zkusit start ?
Napsal: 06 čer 2011, 08:59
od jericho-3
Jestli má motor kompresi a vše, co potřebuje k chodu, zaměřil bych se na postavení čerpadla versus rozvody...Je to píčácky udělaný....Ale jak to, že ti to nekouří z výfuku, když to nechytne? Ta nafta musí někam jít...A jde tam vůbec..?Povol trubky, zda stříká a když ano, namontuj na nějakou trubku vstřik , zda jej protlačí...Když to nechce chytat, musí to aspoň kouřit....
Napsal: 06 čer 2011, 09:08
od roman1648
Zkus to tak jak píšeš výše, jednou jsem se takto trápil s AFN, ne a ne to natočit, až po několokátým odvzdušnění to chytlo - tak už jsem viděl čerty...
evtl. tomu pomož start sprejem do sání, ale s rozumem

Napsal: 06 čer 2011, 09:31
od virtualBoB
jericho-3: Kompresi jsem neměřil, zatím se mi do toho moc nechce, dostat se k některým svíčkám je dost jebačka, tohle si nechávám až nakonec. Čerpadlo by mělo být nastavený správně, je na značkách, jakož i setrvák i vačka. Vše sedí. To že nekouří je právě divný, nafta v průhledný hadičce k čerpadlu přitom je. Bohužel vidim jen asi čtyři centimetry, dál je zas černá.
roman1648: Díky, zkusim to odvzdušnění, start sprej jen v nouzi nejvyšší

Napsal: 06 čer 2011, 10:05
od tuner
vacku mas urcite dobre? Nemas ji o 180° otocenou?
Napsal: 06 čer 2011, 10:54
od virtualBoB
Je určitě dobře, pravítko jde nasadit jen jedním způsobem, a pak palce vačky na 1. válci koukají nahoru. /válec v HÚ, ventily zavřené/
Napsal: 06 čer 2011, 11:25
od tuner
To jsi si popletl, to neni 1,9 pravitko jde nasadit vzdy, drazka je v prostredku.
Napsal: 06 čer 2011, 11:38
od virtualBoB
Je fakt excentricky, sám jsem byl (příjemně) překvapenej, odpoledne můžu nafotit.
Napsal: 06 čer 2011, 12:17
od roman1648
Je to excentrický - uhozený mimo střed právě aby to nešlo zjebat

Napsal: 06 čer 2011, 12:51
od tuner
U petivalcu to je prave na stredu bezne, tak jak u octavky.
Napsal: 06 čer 2011, 17:35
od jericho-3
A což zkusit nejlepší startér lano..?Nechat ho pěkně v rychlosti na 4 prokvedlat..nové součástky se seznámí s těmi starými, vyprdí se vzduch a hurá...

Napsal: 06 čer 2011, 18:01
od dhfool
nové součástky se seznámý s těmi starými,
Jak kdysi říkával bývalý kolega, "To si sedne..."
Podle mě, je špatně nastavené čerpadlo. Je to dost náchylné. Přidej mu trošku fóra a jak to chytne, tak udělej dynamickou kontrolu vstřiku přes VAG.

Napsal: 06 čer 2011, 20:24
od cooler
virtualBoB: povol privody k vstrekovacom a pozeraj, ci pri startovani odtial prska nafta.
Ak ano, daco si zle poskladal,
inak nemas cerpadlo zaplavene, postup odvzdusnenia pisali kolegovia.