Stránka 1 z 1

Někdo něco proti?

Napsal: 24 led 2007, 18:13
od TDIPOWER
Zadal jsem do hledání 0W50 a nic kloudného.
Máte někdo něco proti oleji Mobil 1 0W50? Čím míň tu bude příspěvků, tím líp (noteeth) .
Díky

http://www.oleje-eshop.cz/Automobilove-oleje/Mobil/

Napsal: 24 led 2007, 18:30
od Smoke
to se maže na chleba?
(rofl)

Napsal: 24 led 2007, 18:31
od TDIPOWER
iTD píše:to se maže na chleba?
(rofl)
Tomu sice nerozumím, ale jak jsem to znovu otevřel, tak vidím, že jsem se spletl. Je to 5w50

Napsal: 24 led 2007, 18:33
od tomáš karbus
hm tak to uz dava smysl

Napsal: 24 led 2007, 18:43
od TDIPOWER
tomáš karbus píše:hm tak to uz dava smysl
No, jasně že jsem myslel 5w50, dal jsem na něj odkaz. Sem tam se člověku ty prsty úplně nedomluví s hlavou, no. Stane se (LOL)

Napsal: 24 led 2007, 19:59
od Matrix
Oleje Mobil1 jsou řazeny mezi špičkové značky olejů !!! Takže rozhodně doporučuji.

Napsal: 12 úno 2007, 10:30
od Csala
Dolezitejsie su vykonnostne hodnoty oleja ako viskozitna trieda.
Takze konkretne o ake vykonnostne parametre sa jedna?

Napsal: 12 úno 2007, 10:40
od Marek77
Jedná se o špičkový vysokorozsahový olej. Nelze jinak než doporučit. Ovšem je nezbytné, aby olej splňoval normy koncernu VW, jinak je k ničemu.

Napsal: 22 črc 2009, 10:20
od grim
tak jsem to tu prolézal, ať nezakládám zbytečně nové téma a světe div se.. našel jsem přesně to, co jsem hledal.. :).
teď k věci.. dívám se po oleji pro vyšší zatížení a uvažuju právě o tomto oleji - mobil rally formula 5w-50. tady jsou nějaké hodnoty co jsem našel:
Viskozita při 100°C, mm2/s 17,5
Bod tuhnutí °C -54
Bod vzplanutí °C 236

chci to do 1.9 tdi pd, tak mě trošku štve, že to má "jen" 505.00 a ne 505.01. ikdyž.. zase na druhou stranu si říkám, že v tom nemůže být (při takové kvalitě) problém. víte někdo rozdíly mezi 505.00 a 505.01?
ještě jsem přemýšlel o oleji se specifikací 10w-60, ale toto (5w-50) mi přijde jako takový rozumný kompromis. co se týče ceny, tak jsem ho našel balený 1l/244,- a 4l/935,-.
a teď budu rád za nějaké (věcné) připomínky :).

Napsal: 22 črc 2009, 14:38
od Marek77
grim píše:víte někdo rozdíly mezi 505.00 a 505.01?
Použití olejů VW 505.00 do motorů PD není dovoleno. Oleje VW 505.01 mají prostě "něco navíc", co motory PD nezbytně potřebují a pokud to nemají, bude zle.
Je to totéž, jako když do převodovek s mimoběžně vyoseným soukolím (kde je předepsán olej API GL-5) použiješ obyčejný olej API GL-4. Prostě po nějakém čase soukolí odděláš - a je v tu chvíli úplně jedno, že olej, který jsi do převodů použil, byl špičkový a nejlepší na světě. Prostě byl pro dané zařízení neodpovídající. A přesně totéž se stane s motorem PD při použití jiného než schváleného oleje - po čase se odporoučí.

Napsal: 22 črc 2009, 14:56
od grim
sice jsem to hledal vcelku dlouho, ale našel jsem to jak píšeš - že pro pd je tam "něco navíc", ale už se mi nepodařilo najít co to je a jak je to zásadní. přemýšlel jsem, že tam dám něco lepšího, ale nakonec hlava jak škopek a nic jsem nevymyslel, protože oleje 5w-50 jsem našel jen 505.00. být tam stejně široká vačka jako u rotačky, tak to asi neřeším, ale už jsem taky viděl prodřené nadzvihátko u pd, tak tam dám valvoline nebo divinol 5w-40 se spec 505.01. ..možná někdo na divinol ohrnuje nos, ale do předchozího motoru jsem to lil delší čas a krásně čistý, atd.. prostě spokojenost.

Napsal: 22 črc 2009, 20:59
od MirekX
no, já jsem byl upozorněn jedním odborníkem na oleje na to, že čím vyšší má olej rozdíl v zimní a letní viskozitě (čím je víc vícerozsahový), např 10W60 atd. tak už je ten olej tak nadopován aditivy, že zase začne klesat střihová stabilita a jiné vlastnosti. Takže bych to fakt nepřeháněl, aby to nebylo nakonec horší než klasika.Do závoďáku asi jo,ale jinak se držet norem výrobce motoru

Napsal: 22 črc 2009, 21:42
od Marek77
Naprostý souhlas. Závoďák má olejovou náplň na jeden závod, tam nemá čas zestárnout. Tyhle oleje do běžných motorů nepatří.

Pokud máte motory na chipu a myslíte si, že těmito oleji motorům pomůžete, mýlíte se. Používejte klasické a především výrobcem schválené oleje splňující VW specifikace a zvyšte účinnost jejich chlazení. V praxi to znamená montáž většího chladiče oleje. Nic víc s olejem nevymýšlejte, víc poserete než vylepšíte. Samozřejmě nezaškodí zkrátit výměnný interval, ale to je vždycky na uvážení majitele.

Napsal: 23 črc 2009, 06:50
od grim
ok, díky za rady, zase jsem o něco chytřejší. nemůžu vědět všechno a, když si nejsem něčím 100% jistý, tak se radši zeptám a nehraju si na chytrého. ještě jednou díkes ;)

Napsal: 10 srp 2009, 22:31
od Tomas.cz
MirekX píše:no, já jsem byl upozorněn jedním odborníkem na oleje na to, že čím vyšší má olej rozdíl v zimní a letní viskozitě (čím je víc vícerozsahový), např 10W60 atd. tak už je ten olej tak nadopován aditivy, že zase začne klesat střihová stabilita a jiné vlastnosti. Takže bych to fakt nepřeháněl, aby to nebylo nakonec horší než klasika.Do závoďáku asi jo,ale jinak se držet norem výrobce motoru
V časopisu AutoDiesel pan Janda od Cimbu přímo doporučuje používat olej 10w60 do motoru 2.0TDi PD 125kw DPF v Octavii RS tak pak si vyber :?