Xantia 2.0 HDi 80kw chcípe motor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Xantia 2.0 HDi 80kw chcípe motor
čau, můžete mi někdo poradit? Před půl rokem jsem si pořídil Xantii, když nastartuju a motor je studenej, tak je všechno v pořádku, ale jakmile se motor při jízdě ohřeje cca na 90 C, tak začnou jemně kolísat otáčky. Když pak vyřadím a nechám auto klapat na volnoběh, tak začnou silně kolísat otáčky, třeba z 800 na 600 a po chvíli auto zdechne. Je to jakoby se zastavila a pak hned pustila nafta nebo tak nějak. Když pak vypnu klíček, tak můžu hned nastartovat a jet, ale po nějaké chvíli to udělá znovu. Jsem laik, takže budu rád za všechny rady. Předem dík.
V první řadě diagnostika - ale ně nějaký noname, chce to origo PPO nebo Lexia - změřit parametry tlaků v railu + hodnoty čidel
Bude to nějaká klasika u HDi, potýkáme se s tím denně
- vstřiky K.O.
- vysokotlak K.O.
- regulátor tlaku K.O.
problém v kabeláži, ale to jen na začátek
pokud jsi laik, a´t na to mrkne někdo od fochu, nejlíp kdo dělá francouze a zná syndromy HDi...
Bude to nějaká klasika u HDi, potýkáme se s tím denně

- vstřiky K.O.
- vysokotlak K.O.
- regulátor tlaku K.O.
problém v kabeláži, ale to jen na začátek
pokud jsi laik, a´t na to mrkne někdo od fochu, nejlíp kdo dělá francouze a zná syndromy HDi...
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Tak to je regulátor paliva je to z boku na vysokotlakém čerpadle.
Investice ze slevou od Bosch 2900 Kč jinak 5200 Kč
ale tato investice se nevyplatí,protože je uspané sítko na tomto regulátoru jemnýma šponama nové se hnet taky ucpe a tak to co tam je stačí vyfoukat kompresorem nebo nachytat šponky magnetem.
Je to jen dočasná oprava,protože je už opotřebované čerpadlo a bude brzy potřeba vyměnit jinak se problému dlouhodobě nezbavíš.
Proto je kvalita nafty pro tyto motory tak důležitá.
Ten kdo tam tankuje kde co,tak to co ušetří dá za sepas čerpadla.
Repas 15000 Kč
Objednal jsem magnet který tam přidělám na to sítko,aby zachytával ty šponky a neuspávalo se sejtko.
Pokud to bude fungovat tak vyměním čerpadlo až bude dávat malej tlak a diagnostika to bude hlásit.
Zatím to hlásí regulátor paliva odpojen a zůstal otevřen.
Je to také poznat pokud to déle startuje a nebo to po vypnutí klíčku ještě motor chvilku běží cca až 6 sekund.
Investice ze slevou od Bosch 2900 Kč jinak 5200 Kč
ale tato investice se nevyplatí,protože je uspané sítko na tomto regulátoru jemnýma šponama nové se hnet taky ucpe a tak to co tam je stačí vyfoukat kompresorem nebo nachytat šponky magnetem.
Je to jen dočasná oprava,protože je už opotřebované čerpadlo a bude brzy potřeba vyměnit jinak se problému dlouhodobě nezbavíš.
Proto je kvalita nafty pro tyto motory tak důležitá.
Ten kdo tam tankuje kde co,tak to co ušetří dá za sepas čerpadla.
Repas 15000 Kč
Objednal jsem magnet který tam přidělám na to sítko,aby zachytával ty šponky a neuspávalo se sejtko.
Pokud to bude fungovat tak vyměním čerpadlo až bude dávat malej tlak a diagnostika to bude hlásit.
Zatím to hlásí regulátor paliva odpojen a zůstal otevřen.
Je to také poznat pokud to déle startuje a nebo to po vypnutí klíčku ještě motor chvilku běží cca až 6 sekund.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Tak jsem dneska odstranil to sejtko a vše je v pořádku a auto jede jak nové.
Ta starší čerpadla to taky neměli bez sejtka a prd se stalo.
Nemám zbytečných 15000,- na repas a až to čerpadlo nebude dávat potřebný tlak,tak to nechám teprv vyměnit.
Leju tam aditivum tak se opotřebení třeba zpomalí.
Jak říkám je to pořád jen dočasné řešení než to úplně umře.
Zatím si můžu dávat na stranu na repas.
Ta starší čerpadla to taky neměli bez sejtka a prd se stalo.
Nemám zbytečných 15000,- na repas a až to čerpadlo nebude dávat potřebný tlak,tak to nechám teprv vyměnit.
Leju tam aditivum tak se opotřebení třeba zpomalí.
Jak říkám je to pořád jen dočasné řešení než to úplně umře.
Zatím si můžu dávat na stranu na repas.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
O opotřebení podávacího čerpadla se tu nebavíme(první příznak měděné šponky pod palivovým filtrem,když se vyndá).shark734 píše:tie medene špony su najskor z podavacieho cerpadla v nadrzi a to zozenes podstatne lacnejsie ako VT cerpadlo
To se musí vyměnit čerpadlo v nádrži a čim dřív tím líp.Než tě někde auto nechá.
Řešíme tu šponky na sítku regulátoru paliva na vysokotlakém čerpadle.
Hláška na diagnostice (regulátor paliva byl vypnut a zůstal otevřen)
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Hádat se nebudu,ale ještě jsem to neviděl.shark734 píše:piliny z podavacieho cerpadla sa dostanu aj cez filter..
Já je nemám ani pod filtrem a tak výskyt měděných pilin na sejtku regulátoru paliva nemohu potvrdit ani vyvrátit.
ani jsem se to nikde nedočetl asi záleží na použití kvality filtru což se u těchto motorů požaduje a do jiného než bosch bych asi nešel.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
mam teda JTD,ale HDI vychazi z nej takze stejnej system.
Me jako asi jeidnemu auto zdecha ne pri vysokem tlaku tedy kdyz davam knedlik,ale kdyz pustim plyn a casto aj na volnobeh. Jezdil sem na sracky a neni se cemu divit, ale obavam se,ze i dkyz mam DRV urcite zasrany,ze je KO vysokotlak. na vrakacu stoji 3 tis repas nestoji zadch 15 tis,ale max 6 tim navazuju na prispevek UP,ale demontaz zpetna montaz je tak na 8 hodinek mozna 6,ale rozhodne to neni do 4 h takze dalsich asi 4 a vic tis za praci coz ja uz do toho auta nemuzu vrazit.
Ale chcu se zeptat kdyz sundavate to DRV v jakym stavu mate to plechovy tesnneni na prirube? od pohlednu ho mam ohnile a protoze DRV nedokazu sundat sam jedu za kamosem na Slovensko a bojim se,ze sundame DRV tesneni bude KO a po montazi bude cerpadlo chcat naftu pres DRV:(
Me jako asi jeidnemu auto zdecha ne pri vysokem tlaku tedy kdyz davam knedlik,ale kdyz pustim plyn a casto aj na volnobeh. Jezdil sem na sracky a neni se cemu divit, ale obavam se,ze i dkyz mam DRV urcite zasrany,ze je KO vysokotlak. na vrakacu stoji 3 tis repas nestoji zadch 15 tis,ale max 6 tim navazuju na prispevek UP,ale demontaz zpetna montaz je tak na 8 hodinek mozna 6,ale rozhodne to neni do 4 h takze dalsich asi 4 a vic tis za praci coz ja uz do toho auta nemuzu vrazit.
Ale chcu se zeptat kdyz sundavate to DRV v jakym stavu mate to plechovy tesnneni na prirube? od pohlednu ho mam ohnile a protoze DRV nedokazu sundat sam jedu za kamosem na Slovensko a bojim se,ze sundame DRV tesneni bude KO a po montazi bude cerpadlo chcat naftu pres DRV:(
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 153
- Registrován: 03 čer 2010, 07:02
Odpovědi: 0
prosim vas poradte mi kde je to sitko lebo ja vipnem klucik a motor bezi stale este par sekund potom mi samovolne hasina a hadze mi ho do nudzaku ja som vymenil cerpadlo paliva v nadrzi aj to cidlo na cerpadle a robi mi to stale neviete mi poradit kde sa nachadza to sitko ze by som ho tiez vycistil dakujem moc
tak ja mel pred 14 dny venku DRV a vycistil sitko auto jezdilo 100 km jako po masle,ale uz je to tady zase. Zdecha pri vraceni paliva tedy kdyz jedu na kvalt z kopce a motor bezi po vypnuti klicku. Nedokazu odhadnout jak dlouho muze vydrzet vysokotlake cerpadlo bez repasu. Sitko totiz nejspis ucpavaji piliny z nej. Jde o to, ze mam pred STK a nemam nervy uz davat do auta dalsich 10 tis za vymenu cerpadla z vrakoviste.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
moje zkušenost je že když to po vypnutí klíčku ještě chvilku běží tak to dělá střik a to sítko taky vyhazuji. Jinak oprava čerpadla stoji okolo 5000 kč + demontáž a montáž.Jan Rathouz píše:Tak to je regulátor paliva je to z boku na vysokotlakém čerpadle.
Investice ze slevou od Bosch 2900 Kč jinak 5200 Kč
ale tato investice se nevyplatí,protože je uspané sítko na tomto regulátoru jemnýma šponama nové se hnet taky ucpe a tak to co tam je stačí vyfoukat kompresorem nebo nachytat šponky magnetem.
Je to jen dočasná oprava,protože je už opotřebované čerpadlo a bude brzy potřeba vyměnit jinak se problému dlouhodobě nezbavíš.
Proto je kvalita nafty pro tyto motory tak důležitá.
Ten kdo tam tankuje kde co,tak to co ušetří dá za sepas čerpadla.
Repas 15000 Kč
Objednal jsem magnet který tam přidělám na to sítko,aby zachytával ty šponky a neuspávalo se sejtko.
Pokud to bude fungovat tak vyměním čerpadlo až bude dávat malej tlak a diagnostika to bude hlásit.
Zatím to hlásí regulátor paliva odpojen a zůstal otevřen.
Je to také poznat pokud to déle startuje a nebo to po vypnutí klíčku ještě motor chvilku běží cca až 6 sekund.
Naposledy upravil(a) Roman 101 dne 31 srp 2011, 06:10, celkem upraveno 1 x.