Xantia 2.0 HDi 80kw chcípe motor

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ketiv18
Nováček
Příspěvky: 1
Odpovědi: 0
Registrován: 11 črc 2011, 17:14

Xantia 2.0 HDi 80kw chcípe motor

Příspěvek od Ketiv18 »

čau, můžete mi někdo poradit? Před půl rokem jsem si pořídil Xantii, když nastartuju a motor je studenej, tak je všechno v pořádku, ale jakmile se motor při jízdě ohřeje cca na 90 C, tak začnou jemně kolísat otáčky. Když pak vyřadím a nechám auto klapat na volnoběh, tak začnou silně kolísat otáčky, třeba z 800 na 600 a po chvíli auto zdechne. Je to jakoby se zastavila a pak hned pustila nafta nebo tak nějak. Když pak vypnu klíček, tak můžu hned nastartovat a jet, ale po nějaké chvíli to udělá znovu. Jsem laik, takže budu rád za všechny rady. Předem dík.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

V první řadě diagnostika - ale ně nějaký noname, chce to origo PPO nebo Lexia - změřit parametry tlaků v railu + hodnoty čidel
Bude to nějaká klasika u HDi, potýkáme se s tím denně :o
- vstřiky K.O.
- vysokotlak K.O.
- regulátor tlaku K.O.
problém v kabeláži, ale to jen na začátek

pokud jsi laik, a´t na to mrkne někdo od fochu, nejlíp kdo dělá francouze a zná syndromy HDi...
wildey1
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 14 říj 2010, 12:44
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od wildey1 »

Citroen Xsara II 2.0 HDi
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Tak to je regulátor paliva je to z boku na vysokotlakém čerpadle.
Investice ze slevou od Bosch 2900 Kč jinak 5200 Kč

ale tato investice se nevyplatí,protože je uspané sítko na tomto regulátoru jemnýma šponama nové se hnet taky ucpe a tak to co tam je stačí vyfoukat kompresorem nebo nachytat šponky magnetem.

Je to jen dočasná oprava,protože je už opotřebované čerpadlo a bude brzy potřeba vyměnit jinak se problému dlouhodobě nezbavíš.
Proto je kvalita nafty pro tyto motory tak důležitá.
Ten kdo tam tankuje kde co,tak to co ušetří dá za sepas čerpadla.

Repas 15000 Kč

Objednal jsem magnet který tam přidělám na to sítko,aby zachytával ty šponky a neuspávalo se sejtko.
Pokud to bude fungovat tak vyměním čerpadlo až bude dávat malej tlak a diagnostika to bude hlásit.

Zatím to hlásí regulátor paliva odpojen a zůstal otevřen.
Je to také poznat pokud to déle startuje a nebo to po vypnutí klíčku ještě motor chvilku běží cca až 6 sekund.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A není lepší než magnetovat, rovnou to čerpadlo zahodit a nezasrávat si soustavu..?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Tak jsem dneska odstranil to sejtko a vše je v pořádku a auto jede jak nové.
Ta starší čerpadla to taky neměli bez sejtka a prd se stalo.

Nemám zbytečných 15000,- na repas a až to čerpadlo nebude dávat potřebný tlak,tak to nechám teprv vyměnit.

Leju tam aditivum tak se opotřebení třeba zpomalí.

Jak říkám je to pořád jen dočasné řešení než to úplně umře.
Zatím si můžu dávat na stranu na repas.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
shark734
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 16:03

Příspěvek od shark734 »

tie medene špony su najskor z podavacieho cerpadla v nadrzi a to zozenes podstatne lacnejsie ako VT cerpadlo
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

shark734 píše:tie medene špony su najskor z podavacieho cerpadla v nadrzi a to zozenes podstatne lacnejsie ako VT cerpadlo
O opotřebení podávacího čerpadla se tu nebavíme(první příznak měděné šponky pod palivovým filtrem,když se vyndá).
To se musí vyměnit čerpadlo v nádrži a čim dřív tím líp.Než tě někde auto nechá.

Řešíme tu šponky na sítku regulátoru paliva na vysokotlakém čerpadle.
Hláška na diagnostice (regulátor paliva byl vypnut a zůstal otevřen)
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
shark734
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 16:03

Příspěvek od shark734 »

piliny z podavacieho cerpadla sa dostanu aj cez filter..
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

shark734 píše:piliny z podavacieho cerpadla sa dostanu aj cez filter..
Hádat se nebudu,ale ještě jsem to neviděl.

Já je nemám ani pod filtrem a tak výskyt měděných pilin na sejtku regulátoru paliva nemohu potvrdit ani vyvrátit.

ani jsem se to nikde nedočetl asi záleží na použití kvality filtru což se u těchto motorů požaduje a do jiného než bosch bych asi nešel.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

mam teda JTD,ale HDI vychazi z nej takze stejnej system.
Me jako asi jeidnemu auto zdecha ne pri vysokem tlaku tedy kdyz davam knedlik,ale kdyz pustim plyn a casto aj na volnobeh. Jezdil sem na sracky a neni se cemu divit, ale obavam se,ze i dkyz mam DRV urcite zasrany,ze je KO vysokotlak. na vrakacu stoji 3 tis repas nestoji zadch 15 tis,ale max 6 tim navazuju na prispevek UP,ale demontaz zpetna montaz je tak na 8 hodinek mozna 6,ale rozhodne to neni do 4 h takze dalsich asi 4 a vic tis za praci coz ja uz do toho auta nemuzu vrazit.
Ale chcu se zeptat kdyz sundavate to DRV v jakym stavu mate to plechovy tesnneni na prirube? od pohlednu ho mam ohnile a protoze DRV nedokazu sundat sam jedu za kamosem na Slovensko a bojim se,ze sundame DRV tesneni bude KO a po montazi bude cerpadlo chcat naftu pres DRV:(
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
vladosr
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Odpovědi: 0
Registrován: 26 bře 2007, 18:25
Bydliště: SK BB kraj

Příspěvek od vladosr »

sitko by som dal nazad ...riskujes poskodenie vstrekovacov
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS,KLIMA,TEMP,PP
coudysokol
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Odpovědi: 0
Registrován: 03 čer 2010, 07:02

Příspěvek od coudysokol »

prosim vas poradte mi kde je to sitko lebo ja vipnem klucik a motor bezi stale este par sekund potom mi samovolne hasina a hadze mi ho do nudzaku ja som vymenil cerpadlo paliva v nadrzi aj to cidlo na cerpadle a robi mi to stale neviete mi poradit kde sa nachadza to sitko ze by som ho tiez vycistil dakujem moc
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tak ja mel pred 14 dny venku DRV a vycistil sitko auto jezdilo 100 km jako po masle,ale uz je to tady zase. Zdecha pri vraceni paliva tedy kdyz jedu na kvalt z kopce a motor bezi po vypnuti klicku. Nedokazu odhadnout jak dlouho muze vydrzet vysokotlake cerpadlo bez repasu. Sitko totiz nejspis ucpavaji piliny z nej. Jde o to, ze mam pred STK a nemam nervy uz davat do auta dalsich 10 tis za vymenu cerpadla z vrakoviste.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

Jan Rathouz píše:Tak to je regulátor paliva je to z boku na vysokotlakém čerpadle.
Investice ze slevou od Bosch 2900 Kč jinak 5200 Kč

ale tato investice se nevyplatí,protože je uspané sítko na tomto regulátoru jemnýma šponama nové se hnet taky ucpe a tak to co tam je stačí vyfoukat kompresorem nebo nachytat šponky magnetem.

Je to jen dočasná oprava,protože je už opotřebované čerpadlo a bude brzy potřeba vyměnit jinak se problému dlouhodobě nezbavíš.
Proto je kvalita nafty pro tyto motory tak důležitá.
Ten kdo tam tankuje kde co,tak to co ušetří dá za sepas čerpadla.

Repas 15000 Kč

Objednal jsem magnet který tam přidělám na to sítko,aby zachytával ty šponky a neuspávalo se sejtko.
Pokud to bude fungovat tak vyměním čerpadlo až bude dávat malej tlak a diagnostika to bude hlásit.

Zatím to hlásí regulátor paliva odpojen a zůstal otevřen.
Je to také poznat pokud to déle startuje a nebo to po vypnutí klíčku ještě motor chvilku běží cca až 6 sekund.
moje zkušenost je že když to po vypnutí klíčku ještě chvilku běží tak to dělá střik a to sítko taky vyhazuji. Jinak oprava čerpadla stoji okolo 5000 kč + demontáž a montáž.
Naposledy upravil(a) Roman 101 dne 31 srp 2011, 06:10, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Citroën“