TDI alebo TDI PD
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Mam na tom svym PD najezdeno na olej asi 20000. Priklanim se k nazoru, ze kriticke misto je asi filtr. Predehrev mam za filtrem, zatim z medi. Ted v zime jsem ale redil asi 1:2 nafta/olej, a kdyz bylo -10 tak bylo znat ze to pri seslapnutym pedalu a vysokych tockach vynechava. Myslim ze se to nemohlo protahnout filtrem nebo trubkama.
Možná jsem tu za hlupáky, ale zatím jsem pořád nepochopil, jaké výhody vlastně má to Vaše přestavování na olej.
Počítejte se mnou.
Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí pod 25 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.
Úspora = 0,35 Kč / 1 km.
Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 35.000 Kč. A potom mi odejde čerpadlo nebo půlka motoru a za opravu zaplatím tytéž peníze, jaké jsem za celé ty kilometry ušetřil.
Tak proboha, kde je nějaká výhoda ????????????
Počítejte se mnou.
Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí pod 25 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.
Úspora = 0,35 Kč / 1 km.
Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 35.000 Kč. A potom mi odejde čerpadlo nebo půlka motoru a za opravu zaplatím tytéž peníze, jaké jsem za celé ty kilometry ušetřil.
Tak proboha, kde je nějaká výhoda ????????????
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ještě nedávno stála nafta 30 Kč a dle mě se tam rychle vrátí. Naftu pod 25 seženeš zřejmě po odpočtu DPH (a to ješt ěpři současných velmi nízkých cenách) a na to taky každej nedošáhne. Občas zužitkuješ nějakej ten přefritovenej olej, kterej dostaneš zadarmo - jedna 40l bandaska znamená 1000 Kč čistá ruka - opět při současných nízkých cenách nafty. A v mém případě to leju do pekáče, jehož reálná tržní cena je tak 15 000 Kč. Takže se mi to vyplácí bez debaty...No a taky je to trochu samozřejmě trochu hobby, pokud k tomu nemáš vztah, tak to asi fakt nemá moc cenu...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
V Jihlavě je prodejní cena motorové nafty hluboko pod 25 Kč (včetně DPH).
V normálních lokalitách země české stojí nafta maximálně 25,90 Kč. Jestli jsi Pražák, kde předraženou naftu normálně kupuješ, pak se přestěhuj na Vysočinu - je tu krásně.
V normálních lokalitách země české stojí nafta maximálně 25,90 Kč. Jestli jsi Pražák, kde předraženou naftu normálně kupuješ, pak se přestěhuj na Vysočinu - je tu krásně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tak k tomu kde je ta ,,uspora´´ je aspon u me dost znatelná jezdím na pouzity olej ktery mam zdarma a po tom co to naredim benzinem me plna nadrz vyjde na 150kč coz je rozdil 1150 kč a to si myslim ze ma velky smysl pri 3-4tisicich km mesicne nevim kolik kdo tady mate platy ja osobne 13tisic cista ruka a kdyz bych mel davat 4 tisice mesicne za naftu no... holt by se nejezdilo a ja rikam auto je od toho aby jezdilo a ne stalo pred barakem
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
PD
věř,že lidi,co si to přestavují to mají dobře spočítané. Pokud existují firmy, co legálně se zárukou přestaví i nové motory, tak to dává jasný důkaz, že po 100 tis.km žádná půlka motoru neodejde (kam by taky šla, že?)Marek77 píše:Možná jsem tu za hlupáky, ale zatím jsem pořád nepochopil, jaké výhody vlastně má to Vaše přestavování na olej.
Počítejte se mnou.
Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí pod 25 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.
Úspora = 0,35 Kč / 1 km.
Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 35.000 Kč. A potom mi odejde čerpadlo nebo půlka motoru a za opravu zaplatím tytéž peníze, jaké jsem za celé ty kilometry ušetřil.
Tak proboha, kde je nějaká výhoda ????????????
A ten pocit, že jedeš na palivo,jehož cena je nezávislá na šejkově náladě a momentálním stavu státní kasy je nádhernej, přijedu domů za vůně řízků, přiložím do kotle na dřevo pár špalků a jen s úsměvem sleduju v televizi, co že to zase zdražili. A nafta za 24 dlouho nebude. Teď jsem si dovezl domů pár set litrů MEŘA, bez DPH za 16,7. To zase kilometry skáčou
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
Joj Slované na těch Vašich krasavcích to opravdu není až tak poznat neberu v úvahu ekologii to, ale platí pro ty co skutečně jezdí na RO a ne na různý jedy jako trafoolej apod. To u nás dva tahače za minulý rok úspora 520... Kč a to se vyplatí a nebo ze sna křičím a mám to zadarmo a točím kolem štěstí.
Je to sice jiný téma, ale máš tu vejdu nějak upravenou? Já o tom pořád uvažuju a nic mě nenapadá.Libor Hanzal píše:Jasně.Kdo nechce nemusí.Já šetřím na 100 km 80 korun a u Vejtřasky je to 350 korun protože na olej míň žere.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)