Stránka 1 z 1

Skrutka

Napsal: 30 led 2007, 07:49
od Mik
Chlapi, chcem sa opýtať či meníte tú skrutku na remenici (rozvod. remeň)na kľuke vždy keď ju z nejakého dôvodu povolujete?
Múdra knižka píše vždy dať novú.
Díky.

Napsal: 30 led 2007, 20:55
od Naldo
Neměním, jistím to "loktajtem".

Napsal: 30 led 2007, 21:16
od zdenace
Pokud je vícekrát povolovaný, tak raději výměna, hlavně zajistit.

Napsal: 30 led 2007, 23:31
od origoš
DP doporučuje měnit za nový. Loctite sice zabrání povolení, ale problém je někde trochu jinde. Šroub (a nejen tento, jsou to i šrouby na ojnicích a další) je utahován momentem, kterým je materiál namáhán tahem k mezi kluzu (je to hodnota, kdy dochází k prodloužení, aniž by bylo zvyšováno napětí) a to z toho důvodu, že při tomto napětí dobře odolává únavě materiálu. Pokud se povolí a znovu utáhne příslušným momentem, může nastat únavový lom, protože se změnily vlastnosti materiálu šroubu. Je třeba si uvědomit, že pevnostní šrouby jsou tepelně zpracovávány. Není to myslím taková položka, aby se vyplatilo riskovat poškození motoru. Zodpovědní mechanici neriskují pro pár korun.Obrázek
K= mez kluzu.[/img]
P= Pevnost v tahu

Napsal: 30 led 2007, 23:38
od BH motor
Suhlasim s origosom a netreba riskovat 30000 k voli 300 sk :) ahlavne nie na 5 valci tdi. Len nesuhlasim s logom ze benzin do letlampy :) mam RS4 a citim sa dotknuty :) :) :) :)

Napsal: 31 led 2007, 12:02
od Matrix
Můj bože graf pevnosti oceli, to jsem už dlouho neviděl :) naposledy na stavebce :) to mě úplně nutí vysvětlit ještě že bod "U" což je mez úměrnosti tedy do toho bodu je přetvoření (prodloužení) přímo úměrné napětí, což definje Hookův zákon. "E" je mez pružnosti tedy rozmezí, kdy když povolíme napětí, vrátí se nám prodloužení zpátky do původní velikosti. Pokud překročíme bod "E" prodloužení už bude trvalé. A v bodě "S" to uděla prd a šroub se přetrhne 8)

Napsal: 31 led 2007, 16:11
od lt.kubosh
BH motor píše: mam RS4 a citim sa dotknuty :) :) :) :)
On ma RS4 a ja mne se zavisti krouti i palce u nohou.

BTW> Skutecne RS4 nebo S4 a facelift + upravy?

K tomu sroubu, jak pise Origos. Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni. Prinejmensim protoze novej zapomneli objednat a zakaznik si pro to vecer prijede.

Napsal: 31 led 2007, 18:34
od origoš
Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni.
Je to bohužel tak, ale "serou si do vlastního hnízda". Všichni moji kolegové, co znám tyhle šrouby mění a pečlivě ukládají faktury za ně, evidují SPZtky, kam se to dalo, protože když něco praskne, je šance něco uhrát u dodavatele. Znám několik případů, kdy dodavatel zaplatil potkanej motor, když prodal kompletní sadu rozvodů a řemen byl napnut pomocí spešl měřáku. Jsou to ovšem výjimky kde to takto funguje a musí existovat dobré "dodavatelskoodběratelské vztahy". Věřím tomu, že obří servisy si dovolí klidně napsat výdejku a nový šroub nedat. Nikdo jim nic nedokáže.

Napsal: 31 led 2007, 18:42
od origoš
ze benzin do letlampy Smile mam RS4 a citim sa dotknuty
Nemusíš se tím cítit dotknutý, tady je dieseforum a vštšina lidí tu fandí naftě. Ti, co nefandí, jsou ještě nevyzrálí a jednou taky začnou. Taky jsem začínal na benzín, ale je to už dost dlouho. Dnes už na benzín jezdit neumím a ve svém věku už nestojí za to, abych se to učil. Proti benzínům ale jinak nic nemám a klidně je opravuji. Dost často to potřebují a z něčeho musíme být živi.