Stránka 1 z 2

záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu

Napsal: 01 úno 2007, 20:25
od KarelM
Tak jsem si dal čipnout Octu 66kW, AGR, 8/1999 od profíka, který již dříve na tomto fóru vystupoval. Provedeny změny map tlaků turba, množstvi, jednotlivé fáze vstřiku, omezovač tlaku...atd. (snad ano). Výkon i krouťák šel evidentně nahoru, motor je pružnější... Udělal jsem logy a vidím zcela normální sériové tlaky jak požadované, tak i skutečné (ŘJ 038906018GM). Může mi někdo vysvětlit, jak je možné že výkon šel znatelně nahoru ? Podle chiptunera se zvyšovaly tlaky o cca 0,15 až 0,25bar (v závislosti na otáčkách aj.). Mně to ale vypadá na zcela sériové tlaky. Nebyl výkon zvýšen něčím jiným než čipem ? A protože mi dotyčný na výše uvedenou otázku již neodpověděl, tak se ptám chytrých lidí na fóru (tímto se omlouvám a zároveň děkuji pár lidem, se kterými jsem již otázku konzultoval).
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html

Napsal: 01 úno 2007, 20:40
od BH motor
Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na XXXX tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes. :)

Napsal: 01 úno 2007, 20:47
od KarelM
BH motor píše:Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na 1990 mbar tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac ako 1980mbar. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes. :)
Jak to chápat ? Tlak tam je teda vyšší ale VAG ho neukáže nebo je tlak skutečně omezen na 1990mbar? Chiptuner tvrdí, že tlak upravoval o zmíněných 0,2 barů nahoru. S naftou souhlas, ale podle mého laického názoru pro hoření potřebuje kyslík a jeho množství zvýším tlakem vzduchu z turba.

Napsal: 01 úno 2007, 20:49
od chiptuning
chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo ;)

Napsal: 01 úno 2007, 20:52
od BH motor
Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.

Napsal: 01 úno 2007, 20:53
od KarelM
chiptuning píše:chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo ;)
to bych bral, škoda jen, že nemám logy před čipem, pokud byl nastaven tlak dejme tomu na dolní hranici, tak po úpravě byl zvýšen o cca 0,15, což by mohlo snad vysvětlit ten posun ve výkonu

Napsal: 01 úno 2007, 21:05
od chiptuning
tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi

Napsal: 01 úno 2007, 21:11
od KarelM
chiptuning píše:tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi
No já mám origo výpis tlaků (tabulkové hodnoty z ŘJ) v závislosti na otáčkách a "loadu" a rovněž tabelovaných tlaků po čipu a nějak mi to právě s naměřenými hodnotami nesedí... proto jsem se ptal

Napsal: 01 úno 2007, 22:03
od serviceMan
Já teda nevím, ale jestli si nejseš jistý, že tam byla nebo nebyla provedená úprava SW v RJ, tak není nic jednoduššího, než se domluvit s někým jiným, aby ti to zkontroloval. V této jednotce je potřeba vyletovat a zaletovat paměť, tak tam by se to mohlo poznat, jestli s tím bylo manipulováno. Další věc je, že se musí zaletovat nová, jiná paměť, tedy by ta tvoje původní paměť měla zůstat a podle mě by jsi ji měl dostat. No a třetí věc je vzít jednotku, vyndat z ní paměť a porovnat data s originálem, to je nejspolehlivější způsob, jak zjistit, jestli úprava proběhla či nikoli...

Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš... ;)

Napsal: 01 úno 2007, 22:52
od MirekX
jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře. :) A je mi jedno jak to udělal :D

Napsal: 02 úno 2007, 06:22
od KarelM
MirekX píše:jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře. :) A je mi jedno jak to udělal :D
...pokud máš jistotu a vše je v pořádku, prosím...já to řeším ale teď , protože to nechci řešit za půl roku nebo rok, až se mi něco rozsype díky tomuto čipu... a hlavně mě to zajímá z technického hlediska...

Napsal: 02 úno 2007, 07:52
od MirekX
dyť si psal, že ti to dělal profík, ne? Ale vypadá to, že ten tlak moc zvedlý není, což je asi nakonec dobře,takže můžeš asi být v klidu. Pokud se turbo rozsype, tak ne čipem :)

Napsal: 02 úno 2007, 13:43
od El Chupacabra
BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
To není pravda.

Napsal: 02 úno 2007, 14:03
od BH motor
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. :)

Napsal: 02 úno 2007, 16:20
od El Chupacabra
BH motor píše:
BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. :)
Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?