Stránka 1 z 2
záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu
Napsal: 01 úno 2007, 20:25
od KarelM
Tak jsem si dal čipnout Octu 66kW, AGR, 8/1999 od profíka, který již dříve na tomto fóru vystupoval. Provedeny změny map tlaků turba, množstvi, jednotlivé fáze vstřiku, omezovač tlaku...atd. (snad ano). Výkon i krouťák šel evidentně nahoru, motor je pružnější... Udělal jsem logy a vidím zcela normální sériové tlaky jak požadované, tak i skutečné (ŘJ 038906018GM). Může mi někdo vysvětlit, jak je možné že výkon šel znatelně nahoru ? Podle chiptunera se zvyšovaly tlaky o cca 0,15 až 0,25bar (v závislosti na otáčkách aj.). Mně to ale vypadá na zcela sériové tlaky. Nebyl výkon zvýšen něčím jiným než čipem ? A protože mi dotyčný na výše uvedenou otázku již neodpověděl, tak se ptám chytrých lidí na fóru (tímto se omlouvám a zároveň děkuji pár lidem, se kterými jsem již otázku konzultoval).
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Napsal: 01 úno 2007, 20:40
od BH motor
Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na XXXX tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes.

Napsal: 01 úno 2007, 20:47
od KarelM
BH motor píše:Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na 1990 mbar tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac ako 1980mbar. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes.

Jak to chápat ? Tlak tam je teda vyšší ale VAG ho neukáže nebo je tlak skutečně omezen na 1990mbar? Chiptuner tvrdí, že tlak upravoval o zmíněných 0,2 barů nahoru. S naftou souhlas, ale podle mého laického názoru pro hoření potřebuje kyslík a jeho množství zvýším tlakem vzduchu z turba.
Napsal: 01 úno 2007, 20:49
od chiptuning
chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo

Napsal: 01 úno 2007, 20:52
od BH motor
Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
Napsal: 01 úno 2007, 20:53
od KarelM
chiptuning píše:chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo

to bych bral, škoda jen, že nemám logy před čipem, pokud byl nastaven tlak dejme tomu na dolní hranici, tak po úpravě byl zvýšen o cca 0,15, což by mohlo snad vysvětlit ten posun ve výkonu
Napsal: 01 úno 2007, 21:05
od chiptuning
tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi
Napsal: 01 úno 2007, 21:11
od KarelM
chiptuning píše:tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi
No já mám origo výpis tlaků (tabulkové hodnoty z ŘJ) v závislosti na otáčkách a "loadu" a rovněž tabelovaných tlaků po čipu a nějak mi to právě s naměřenými hodnotami nesedí... proto jsem se ptal
Napsal: 01 úno 2007, 22:03
od serviceMan
Já teda nevím, ale jestli si nejseš jistý, že tam byla nebo nebyla provedená úprava SW v RJ, tak není nic jednoduššího, než se domluvit s někým jiným, aby ti to zkontroloval. V této jednotce je potřeba vyletovat a zaletovat paměť, tak tam by se to mohlo poznat, jestli s tím bylo manipulováno. Další věc je, že se musí zaletovat nová, jiná paměť, tedy by ta tvoje původní paměť měla zůstat a podle mě by jsi ji měl dostat. No a třetí věc je vzít jednotku, vyndat z ní paměť a porovnat data s originálem, to je nejspolehlivější způsob, jak zjistit, jestli úprava proběhla či nikoli...
Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš...

Napsal: 01 úno 2007, 22:52
od MirekX
jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.

A je mi jedno jak to udělal

Napsal: 02 úno 2007, 06:22
od KarelM
MirekX píše:jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.

A je mi jedno jak to udělal

...pokud máš jistotu a vše je v pořádku, prosím...já to řeším ale teď , protože to nechci řešit za půl roku nebo rok, až se mi něco rozsype díky tomuto čipu... a hlavně mě to zajímá z technického hlediska...
Napsal: 02 úno 2007, 07:52
od MirekX
dyť si psal, že ti to dělal profík, ne? Ale vypadá to, že ten tlak moc zvedlý není, což je asi nakonec dobře,takže můžeš asi být v klidu. Pokud se turbo rozsype, tak ne čipem

Napsal: 02 úno 2007, 13:43
od El Chupacabra
BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
To není pravda.
Napsal: 02 úno 2007, 14:03
od BH motor
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov.

Napsal: 02 úno 2007, 16:20
od El Chupacabra
BH motor píše:
BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov.

Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?