Octavia - servomotorek Climatroniku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia - servomotorek Climatroniku
Odešel mi servomotorek Climatroniku, který ovládá hlavní klapku přívodu vzduchu (hned pod pilovým filtrem). Nemáte někdo návod jak ho dostat ven. Hned jak odmontuji přední úložnou schránku, tak ten motorek vidím, je umístěn z boční strany vedle ventilátoru, ale nevím jak se k němu mám dostat.
Děkuji za radu
Ondra
Děkuji za radu
Ondra
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Také se mi zasekávala recirkulační klapka ovládaná nastavovačem V71 u Octávie 1,9TDI 81KW r.v.2000. Z nastavovače V71 se ozývalo "lupání". Climatronic přitom psal chybu "4FA"- nastavovací servo pro distribuční klapku V70.
Jak Ondra správně říká je problém s elektromotorkem.
Pokud jsem měl nastavovač V71 vyjmutý, tak chodil bez problémů. Při zatížení/jestliže byl namontován/ nechodil.
Jak můžete vidět z přiloženého obrázku, otáčí šnek elektromotorku umístěný na osičce, ozubeným soukolím. Osička s elektromotorkem však není dostatečně tuhá ve svém uložení a při zatížení /zvýšeném odporu recirkulační klapky/ přeskakuje šnek v ozubení kolečka, se kterým je ve styku.Přitom se ozývá "lupání". Já jsem to opravil tak, že jsem do prostoru 1 nalepil sekundovým lepidlem kousek plastu, který tlačí elektromotorek, osičku i šnek více do ozubení prvního kolečka. Navíc jsem do prostoru 2 nalepil tenký plátek plastu, který podepírá osičku a nedovolí přeskočit šneku v ozubení.
Po opravě jsem žádné základní nastavení klapek Climatroniku neprováděl a vše je OK.
Takto mi to funguje již téměř rok bez problémů.
Jak Ondra správně říká je problém s elektromotorkem.
Pokud jsem měl nastavovač V71 vyjmutý, tak chodil bez problémů. Při zatížení/jestliže byl namontován/ nechodil.
Jak můžete vidět z přiloženého obrázku, otáčí šnek elektromotorku umístěný na osičce, ozubeným soukolím. Osička s elektromotorkem však není dostatečně tuhá ve svém uložení a při zatížení /zvýšeném odporu recirkulační klapky/ přeskakuje šnek v ozubení kolečka, se kterým je ve styku.Přitom se ozývá "lupání". Já jsem to opravil tak, že jsem do prostoru 1 nalepil sekundovým lepidlem kousek plastu, který tlačí elektromotorek, osičku i šnek více do ozubení prvního kolečka. Navíc jsem do prostoru 2 nalepil tenký plátek plastu, který podepírá osičku a nedovolí přeskočit šneku v ozubení.
Po opravě jsem žádné základní nastavení klapek Climatroniku neprováděl a vše je OK.
Takto mi to funguje již téměř rok bez problémů.

Mě se závada na V71 /přeskakování šneku servomotorku v ozubení / začala projevovat "lupáním" na pravém konci přístrojové desky/před spolujezdcem/ po dobu asi 5sec. jen občas. Pak se doba "lupání" prodlužovala a během asi tří měsíců se zvuk ozýval hned po spuštění motoru/pokud byl Climatronik zapnut/ a nepřestal dokud se nestlačilo tlačítko recirkulace na Climatroniku. Při "lupání" jsou hmatatelné otřesy palubní desky/položíš-li ruku na palubku pod odkládací schránkou/. Ještě zřetelnější to je když vyndáš odkládací schránku a položíš ruku přímo na černou krabičku /V71/ těsně vedle pravého blatníku. Climatronik mi přitom psal závadu "4FA" -nastavovač distribuční klapky V70. Po uvedené opravě a vymazání závad na Climatroniku je vše OK. Nastavovat základní polohy klapek nelze pomocí Climatroniku. Já jsem je však po oravě nenastavoval.
3500,- je dost ale ACI bych zrovna nepodporoval nesnáším ty laciný kopie 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!