Stránka 1 z 2

ECU 1Z

Napsal: 05 úno 2007, 18:37
od Dawee
Dotaz. Zvládne řídící jednotka u motoru 1Z 97 turbo 130 PS?

Díky za odpověď

Napsal: 05 úno 2007, 19:54
od BH motor
podla toho aka. Ci 2 dil alebo 2PLCC. Stara vplaste nie a nova v hlinikovom obale bez problemou

Jednotka AFN

Napsal: 06 úno 2007, 18:06
od Dawee
Zvládne řj z AFN regulaci turba bez úpravy softu?

Re: Jednotka AFN

Napsal: 06 úno 2007, 19:54
od lt.kubosh
Dawee píše:Zvládne řj z AFN regulaci turba bez úpravy softu?
Cemu si tim pomuzes?

Napsal: 06 úno 2007, 20:00
od pafka
na 1Z má obtok ;)

Napsal: 06 úno 2007, 20:03
od lt.kubosh
To vime, ze 1Z ma obtok, jde o to ceho chce dosahnout.

1) Dat VTG turbo a tlacit vic.

2) Dat VTG turbo jenom proto, ze mu stavajici wastegate odeslo a on ma nejake VTG po ruce.

Pokud jde o bod 1) tak si bez upravy softu nepomuze - bude to tlacit stejne. Akorat to bude rychleji tlakovat.

Napsal: 07 úno 2007, 05:49
od Dawee
1. Jde o to, že chci dávat 130 ps turbo a později čipovat.Písty mam vyměněny,nebojte se.. :)

2. Turba s obtokem jsou už dost nedostatkový a já mam jedno s regulací po ruce.

Napsal: 07 úno 2007, 06:19
od TDIPOWER
Opravte mě. Jestliže předělám regulaci VTG turba z podtlaku na přetlak, tak pak jen softem zvednu tlak. Nechápu proč by to jednotka neměla zvládnout :?

Napsal: 07 úno 2007, 07:45
od Dawee
Tak moje jednotka to nezvládne.

Zaprvé, obtok a regulace lopatkama jsou dva odlišný systémy a nedají se zaměnit bez úpravy softwaru v řídící jednotce. Plechovkou se sice dá dosáhnout jakáž takáž funkce, ale rozhodně to není vůbec ideální.

Zadruhé, do motoru 1Z se dávaly dva druhy jednotek. 8Bit - plastová a 16Bit - kovový obal. Kovová by VGT turbo po úpravě softwaru zvládla bez problémů. Bakelitová bohužel ne. Je to jako hrát need for speed na 486ce. Já mám tu smůlu,že mam tu 486ku..
(wallbash)

Nejschúdnější řešení a asi jediný možný je schrastit ECU z motoru AFN. Ten má turbo s variabilními lopatkami, tudíž v pohodě uřídí 130 PS turbo a to i se sériovým softem. To znamená, že budu moct normálně jezdit a dojet třeba na čip..

Napsal: 07 úno 2007, 08:04
od TDIPOWER
...tak jestli chceš zachovat podtlakovou regulaci, tak OK, ale mám pocit, že se to běžně nedělá. Co vím tak se to řeší změnou systému rgulace turba. Čistě mechanicky....

Napsal: 07 úno 2007, 08:52
od Dawee
Já žiju v přesvědčení, že je to tak jak řikám. Andre tvrdí, že to jde poladit na plešce, ale tak 50/50 že to nepojede a když, tak určitě ne tak jak má. Reesha tvrdí, plastová jednotka nee. Kovová ano,ale soft předělat. Jinak bude platit to samý jako u plastový. Zdá se mi to logický, protože ovládání obtoku a lopatek určitě nemá stejný mapy v ECU. Jednotka musí regulovat VGT, když je tam VGT a ne westgate. Navíc je tady ten prů*er že mam tu 8Bit jednotku, která nezvládne soft pro regulaci lopat..

Napsal: 07 úno 2007, 09:59
od TDIPOWER
Tak co? Jak to je? Napište někdo kdo to dělal. Já tvrdím: předělat regulaci z podtlakové na přetlakovou - plechovka a turbo frčí jako origo 1Z. Pokud se má navýšit tlak, tak samozřejmě softvérově. Nechápu, proč by to nemělo fungovat.

Napsal: 07 úno 2007, 10:18
od reesha
TDIPOWER píše:Tak co? Jak to je? Napište někdo kdo to dělal. Já tvrdím: předělat regulaci z podtlakové na přetlakovou - plechovka a turbo frčí jako origo 1Z. Pokud se má navýšit tlak, tak samozřejmě softvérově. Nechápu, proč by to nemělo fungovat.
Obě turba mají odlišný způsob regulace, a hlavně, nastavení parametrů regulátoru. Protože se turba nechovají stejně. Pokud předěláš ventil na podtlakový, nebude regulace fungovat správně. Proto je potřeba při výměně turba vyměnit i elektromag. ventil, hadičky správně zapojit, a software

Napsal: 07 úno 2007, 10:40
od TDIPOWER
Toto platí jen pro 1Z nebo i pro ostatní 66kW motory?

Napsal: 07 úno 2007, 10:47
od Dawee
obtok snad má jen 1Z a AHU. Jinak je všude lopatkový.. Teda myslim. Kdyžtak mě nekamenujte. (LOL)