Olej Citoren Jumpy 2.0HDI

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Olej Citoren Jumpy 2.0HDI

Příspěvek od Milosss »

Zdravim, mam otazocku, firemne auto, Jumpy 2.0HDI 88kW r.v. 2008, prestalo chodit do autorizaku, zacina sa menit olej doma, otazka dna teda, chce sa ostat u 30tis km vymenneho intervalu, aky zvolit olej?
Citroen svoje normy na LL oleje nema, aspon som nenasiel, siel som len podla VW normy 507 a ked sa ma ostat pri oleji rovnakeho vyrobcu, ostal mi Castrol EDGE 5W30.
Znacku nerieste, je to kazdeho vec, no pri 5W40 ci EDGE ci Magnatec som normu 507 VW nenasiel.
Treba hladat nieco druhe, nejaku druhu normu, alebo 507 je v poriadku a supnut tam 5W30?
A tiez otazka, preco potom od Catsrolu 5W40 LL olej neni, aspon teda nesplna EDGE normu 507 ale u 5W30 ju splna, da sa teda povedat ze 5W30 a 0W30 aspon u Castrolu su LL oleje?
Vdaka za odpoved.
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

Milosss
môžeš ostať u Castrolu nič sa nestane ale ak hľadáš normu PSA pre tvoj motor predpokladám že maš FAP filter tak je to norma B71 2290 a splna ju olej Total Quartz Ineo ECS 5W30
ASV 81kw 270 000km
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od DonSalieri »

Doplnim ze norma VW te nemusi absolutne zajimat, kdyz se jedna o Citroen.. Ale interval vymeny 30tis km je skutecne hodne. idealni bude 15tis km, pro bezproblemovy provoz. Minimalne by te mela zajimat alespon norma ACEA C3 pro diesly s FAP.. Jinak jak psal scott, ten Total bude ok.. Mimochodem Citroen ho doporucuje a pouziva, coz nemusi nic znamenat, ale oleje Total jsou kvalitni.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Ja by som sam zostal pri 15tis intervale, nno s autom sa hodne jazdi a bola taka poziadavka, tak ju interpretujem.
S tym FAP by som si taky isty nebol, daval ho uz Citron aj do uzitkovych vozidiel a nie do najsilnejsej verzie len? Auto relativne sem tam zadymi a ma to uz 150tis a ziadne problemy s FAPom, cize nie som si isty ci tam skutocne je od vyroby.
Castrol nie ze je podmienka ale majitel si skor na nom zvykol, najazdene na inych autach s tym olejom a chce pri nom zostat.
Cize ak chce si vybrat Castrol a ostat pri 30tis intervale, stale ma ma zaujmat len ta norma ACEA C3? A ked ten motor nema FAP, potom aka?
Pretoze ma to zaujalo s tou VW normou ze ju splnal od Castrolu len 5W30 a 0W30, 5W40 ju nesplnal, preto som uvazoval ze 5W40 neni vhodny ako LL olej ale ta 5W30 je.
Toto tam pisu A3/B3,A3/B4;C3,BMV LL-04,MB 229.51,VW 504 00,507 00,(dřívější 503 01,Porsche C30
Cize by tam aj ta C3 norma je zahrnuta, cize by to malo stacit nie?
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

takže ak chceš ostať u Castolu tak potom Edge 5W30 to je long life olej. norma C3 znamená že je olej vhodný pre motory vybavene filtrom pevných častíc a nie to že je to olej long life. na trhu sú už oleje ktoré nie sú long life a splňujú normu C3.
ASV 81kw 270 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Navíc olej, který je LongLife pro jednu značku motorů, nemusí být LongLife pro značku jinou - na to pozor.

Určitě bych to udělal jako kluci - olej specifikace C3, abys měl jistotu, že pokud motor má DPF, je to v cajku (pokud DPF nemá, nic se nestane) a ty intervaly zkrať - 30 tisíc je fakt nadoraz.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Vdaka za rady, interval skusime skratit.
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

Milosss
s tým intervalom je to múdre riešenie ;)
ASV 81kw 270 000km
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Este otazocka, pozrel som pre istotu prirucku na udrzbu od auta, a tam je pisane pre oleje vymenna doba 30tis alebo 2 roky pri zhorsenom jazdnom prostredi 1 rok alebo 20tis km a v druhej tabulke su zas oleje rozdelen podla tried SAE od 10W40 az po 0W30 a pri vsetkych su normy ACEA A3/B4, ktore vlastne splna aj ten obycajny Magnatec 5W40. To pise aspon prirucka.
Cize kebych siel podla nej, tak podla prirucky moze byt v aute 30tis km aj 5W40 Magnatec, ked podla ich prirucky splna tu normu ACEA A3/B4. FAP filter to definitivne nema.
Je tam este norma API ktora pise podla tabulky SL/CF ale ta zase neni uvedena ani u Magnatec 5W40 ani u EDGE 5W30.
Teda otazka 1 , musim sa podla ich prirucky drzat normy aj ACEA aj API alebo staci iba drzat sa jednej normy?
Dalej otazka 2, ak sa staci drzat jednej normy, napr tej ACEA, tak podla nej a prirucky tam v klude staci aj Magnatec 5W40 nie?
Otazka 3. Ak musim dodrzat obe normy aj API aj ACEA, tak mi vychadza jedine olej 10W60 Magnatec pripadne iba olej Magnatec 5W30, nie EDGE, pretoze u Magnatecu je norma ACEA splnena a API norma je pisana iba SL, nie SL/CF ako v prirucke k autu, to bude stacit?
Pripadne otazka cislo 4, po tychto vsetkych 3 otazkach mi viete povedat presny olej od Castrolu, ked som presne zistil tie normy co potrebujem podla prirucky? Vdaka za odpoved.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

API je původně americká specifikace olejů a v poslední době je některé olejářské firmy prodávající v Evropě přestaly na obalech uvádět. To ale ničemu nevadí.

Pro Francouze stačí specifikace ACEA a pokud je v příručce udáváno B4, dodrž to a nemáš problém.


Teď koukám do Autodat a je tu psáno:
Pro motory bez DPF vyhovuje specifikace ACEA B4 (API CF).
Pro motory s DPF vyhovuje specifikace ACEA B4/C2 nebo B4/C3 (API CF).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Vdaka za rychlu odpoved, to vyzera potom pre obycajny Magnatec 5W40, ktory tu B4 normu splna.
Pritom sam Citroen v prirucke uvadza ze vymena oleja po 30tis alebo 2 rokoch co je zaujmave, ze dali pre tak siroku skalu olejov s normou B4 moznost drzat v aute olej az 30tis km. Pritom ten Magnatec sa bezne pouziva pri vymennych intervaloch 15tis. Tak ale motor ma normalny zvuk, kto vie co v servise donho liali, kedze hned po vymene bol na ryske ten olej cierny, vsak nech zije autorizak. Tak to asi neriesit a radsej Magnatec 5W40 na 30tis ako vymenit pol naplne a polku si nechat pre seba.
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

Milosss
tak Magnatec určite nie je Long Life olej čiže určite nie je vhodný pre 30 000km servisný interval!
ASV 81kw 270 000km
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

To som chcel pocut, preco ale podla tej ACEA normy to splna aj obycajny Magnatec a v prirucke je to tak pisane. Proste podla prirucky oleje s normou B4 na 30tis km alebo 2 roky a je jedno ci 10W40 ci 5W40 ci 0W30. Ci uz ani prirucke neverit?
Ono druha vec, vymenny interval urcuje vyrobca motora nie vyrobca oleja, ten iba splna jednotlive triedy nie? Alebo sa mylim? Nedocital som sa totiz pri tom oleji nikde, aka je vymenna lehota, to len pri vyrobcoch motorov.
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od scott »

tu ti dám vysvetlenie čo znamená ACEA :
Špecifikácia ACEA

Rozdeľuje motorové oleje pre osobné autá do dvoch skupín podľa:
A – oleje pre benzínové motory
B – oleje pre naftové motory
Za daným písmenom je ešte uvedené číslo, a to znamená, že čím vyššie číslo tým kvalitnejší olej.
Systém použitia je nasledovný:
A3 – pre najmodernejšie benzínové motory
B3 – pre najmodernejšie naftové motory mimo priameho vstrekovania
B4 – pre naftové motory s priamym vstrekovaním

čiže B4 znamená to že ho môžeš použiť vo svojom motore ale neznamená to že ho môžeš použiť na long life interval chápeš? takže magnatec je vhodný do tvojho motora lebo splna B4 požadovanú výrobcom auta ale iba na 15 000km alebo jeden rok!
ASV 81kw 270 000km
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Vdaka za odpoved, ale preco potom v tej prirucke je pisana len ta norma a vymenny interval 2 roky alebo 30tis km?
Tomu nechapem, ze ked si dovolia drzat len normu B4 pripadne tie API normy a moze sa jazdit 30tis na jednom oleji.
A chcem sa este spytat, kde pri tych olejoch je vlastne pisane, ze kolko mozu byt v aute? Nechcem sa hrat na mudreho, olejom moc nerozumiem, ale naozaj nikde som nevidel pri olejoch napisany vymenny interval, vsade su len normy, ktore splnaju a vymenny interval som vsade videl pisane len v servisnych priruckach od automobilov.
Niekde som totiz este aj cital, tusim aj tu na fore, rozdiely medzi rotackami TDI tusim A3 a A4 generacie? Tak dako sa to rozdelovalo, a pri novsej generacii je mozne pouzivat LL olej aj z dovodu ineho typu honovania valcov.
Preto mi to nejde do hlavy, preco pri olejoch vymenne intervaly pisane nie su, ale iba od vyrobcov motorov su pisane.
Moze byt teda stav taky, ze ten Magnatec to kvoli tej splnajucej norme zvladne, a motor je nastaveny na ten vymenny interval, ak ten prislusny olej splna tu normu ACEA?
A nedobite ma prosim odpovedou komu neni rady, tomu neni pomoci, naozaj mi vysvetlite odpoved na moju otazku, preco tie km vymennych intervalov pisu len vyrobcovia motorov a nie vyrobcovia olejov. Vdaka.
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“