opětovné cinkání spojkového ložiska, cukání při rozjezdu, B5
Napsal: 15 říj 2011, 10:09
passat B5, r.v.1997, 1.9 tdi, 66kW
v únoru 2011 mi začalo po 4 letech co mám passata cinkat spojkové ložisko při sešlápnuté spojce...spojka se rozhodila, vyměnilo se výsuvné a vodící ložisku, gufero na klikovce a nechala se nově obložit spojková lamela asi o něco víc než je originální tloušťka obložení (stará byla už opotřebovaná, ale bez problémů), jednohmotnostní setrvačník a přítlačák byl dle mechanika co mi to dělal v pořádku. spojka zabírala a zabírá u vrchu pedálu
po této výměně začalo auto nejvíc když bylo studené při rozjezdu cukat, poskakovat...musel jsem znovu sešlápnout spojku a znovu se rozjet..pak v pohodě..údajně to může dělat když je spojka nová. nyní se mě zdá, že už to tak nedělá, ale přeci jenom někdy trochu ano. vím, že někdo to vyřešil tak, že dal spojce trochu zabrat do kopce a měl klid....
co myslíte? co to mohlo a může způsobovat? přítlačák, setrvák nebo to je opravdu novým obložením? než se vyměnila lamela a ložiska tak to nedělalo...
další problém je, že ložisko asi po 7 měsících se začalo ozývat znovu a to při sešláplé spojce....cinká ať u studeného tak teplého motoru...při vypnutí motoru klíčkem a sešlápnuté spojce je to dost slyšet...jak to docinká s chodem motoru....
může jít čistě o vadu toho ložiska (nebylo drahé, ale kupované od prověřeného prodejce...neznám značku) nebo to, že zase cinká může být způsobeno v návaznosti na něco jiného?
díky moc za rady
v únoru 2011 mi začalo po 4 letech co mám passata cinkat spojkové ložisko při sešlápnuté spojce...spojka se rozhodila, vyměnilo se výsuvné a vodící ložisku, gufero na klikovce a nechala se nově obložit spojková lamela asi o něco víc než je originální tloušťka obložení (stará byla už opotřebovaná, ale bez problémů), jednohmotnostní setrvačník a přítlačák byl dle mechanika co mi to dělal v pořádku. spojka zabírala a zabírá u vrchu pedálu
po této výměně začalo auto nejvíc když bylo studené při rozjezdu cukat, poskakovat...musel jsem znovu sešlápnout spojku a znovu se rozjet..pak v pohodě..údajně to může dělat když je spojka nová. nyní se mě zdá, že už to tak nedělá, ale přeci jenom někdy trochu ano. vím, že někdo to vyřešil tak, že dal spojce trochu zabrat do kopce a měl klid....
co myslíte? co to mohlo a může způsobovat? přítlačák, setrvák nebo to je opravdu novým obložením? než se vyměnila lamela a ložiska tak to nedělalo...
další problém je, že ložisko asi po 7 měsících se začalo ozývat znovu a to při sešláplé spojce....cinká ať u studeného tak teplého motoru...při vypnutí motoru klíčkem a sešlápnuté spojce je to dost slyšet...jak to docinká s chodem motoru....
může jít čistě o vadu toho ložiska (nebylo drahé, ale kupované od prověřeného prodejce...neznám značku) nebo to, že zase cinká může být způsobeno v návaznosti na něco jiného?
díky moc za rady