Stránka 1 z 2
Samovolně zvýšené otáčky volnoběhu Alhambra 1.9 ASZ 96kW
Napsal: 09 lis 2011, 16:05
od charlie.007
Ahoj všici, již delší čas se potýkám s problémem, že když třeba zastavím na křižovatce, otáčky motoru zůstávají kolem 1200/min, no po pár sekundách padnou tam, kam mají. Nedělá to dicky, ale už se mi to stalo i při nastartování, že otáčky vyletěli hned nad těch 1200/min... Někdy i při zapnutí zapalování svítí strašně dlouho kontrolka žhavení a je jí jedno, jestli je teplo nebo zima.
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím.
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém?
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
Napsal: 09 lis 2011, 16:10
od anydraj
Zkus diagnostiku, jestli nejsou zavady, pripadne za jizdy merit teplotu motoru, jestli nekolisa.To zhaveni a ventilatory by ukazovali na vadny cidlo.
Napsal: 09 lis 2011, 17:16
od charlie.007
Díky za info, čidlo mám nové, takže tím by to snad být nemělo. Podívám se ještě znova na ty dráty a konektor, případně to zkusím nějak proklemovat a uvidíme. Do nové řídící jednotky se mi teda nechce

Napsal: 09 lis 2011, 17:58
od honzas1
a co plynový pedál?
Napsal: 10 lis 2011, 00:18
od TDI tech
ked ostane bezat na 1400ot./min. na tuto mu vypadava signal od plynoveho pedalu
Napsal: 10 lis 2011, 07:06
od anydraj
A co ty ventilatory?
Napsal: 10 lis 2011, 09:03
od charlie.007
Plynovým pedálem to asi nebude, na diagnostice to psalo zkrat na teplotním čidle chl. kapaliny, tak to s největší pravděpodobností vypadá na trasu mezi čidlem a řídící jednotkou. Ještě se zeptám vás znalých, to čidlo chl. kapaliny má jen 2 vývody. Nemají tyhle auta náhodou víc čidel na tu chl. kapalinu? Servisák mi tvrdí, že by měly mít vývody 4, prej to tak mají snad Octávky, tak nevím

Díky
Napsal: 10 lis 2011, 09:11
od anydraj
Tohle ma 2 vyvody.Pak je jeste jedno na vystupu z chladice, taky 2 vyvody.
Tebe bude zajimat to na motoru.
Napsal: 10 lis 2011, 11:08
od Marek77
Přesně tak - motor ASZ má pouze dvouvývodové čidlo, které posílá signál do ŘJ motoru. Přístroje komunikují po CANu, takže svůj okruh nepotřebují.
Pokud to píše zkrat na čidle, může být problém v instalaci. To by vysvětlovalo to dlouhé žhavení, otáčky a možná i ventilátory. Ono to umí pěkně zlobit.
Vyhoď konektor z čidla a koukej, co hlásí pole 4 v bloku 007. Mělo by tam být -32°C. Po připojení musí hodnota vyskočit nahoru na aktuální teplotu.
Taky je dobré zkontrolovat pravdivost signálu z čidla při studeném motoru. Pokud je motor studený, musí snímače vody, vzduchu i nafty ukazovat stejné teploty. Takže na studeném motoru blok 007 a všechny tři hodnoty musejí ukazovat stejné teploty (plus minus dva stupně).
A pokud i to bude OK, nastartuj studený motor a nastav si teplotu motoru do grafu - musí plynule vzrůstat až k provozní teplotě. Setkal jsem se totiž často s tím, že v průběhu ohřevu motoru čidlo několikrát spadlo (jakoby se odpojilo od konektoru) a po chvilce zase naskočilo zpátky.
A pokud ani to ne, hledej šotka v drátech (a to Ti nezávidím).
Napsal: 10 lis 2011, 11:14
od anydraj
To hledani neni zas tak slozity, jednotka je kousek od motoru.Budiky mu asi ukazuji teplotu motoru cca dobre, maji velkou setrvacnost.
Napsal: 10 lis 2011, 12:25
od charlie.007
OK, díky za radu. Budík teploty chl. kapaliny mě někdy taky zlobí, drží teplotu a najednou padne jako na 0 a po nějakým čase se zas ručička vrátí, tam kde byla před tím. Jak to vyřeším, určitě dám vědět

Napsal: 10 lis 2011, 12:28
od anydraj
Bude problem v kabelazi.To jsi taky mohl napsat hned.
Napsal: 10 lis 2011, 12:32
od charlie.007
To sem mohl

, no aspoň su díky vám zas o něco chytřejší

Napsal: 11 lis 2011, 21:42
od lib
co na zkoušku si natáhnout dva dráty nové a staré vysvorkovat?
Napsal: 11 lis 2011, 23:22
od Dedla
charlie.007 píše:OK, díky za radu. Budík teploty chl. kapaliny mě někdy taky zlobí, drží teplotu a najednou padne jako na 0 a po nějakým čase se zas ručička vrátí, tam kde byla před tím. Jak to vyřeším, určitě dám vědět

Mě se to projevuje na Sharanu AUY taky téměř stejně,hlavně v zimě. Stále doufám,že bude chyba v dvoupinovém čidlu °C motoru.
To zvýšení volnoběžných otáček motoru jsem zažil 3Xza dva roky.