Stránka 1 z 2
Vibracie motora a nasledne celeho auta
Napsal: 10 lis 2011, 18:39
od kuliii
Zdravim
potrebujem zistit pricinu trasenia motora. skusal som to uz po vselijakych forach pytal som sa aj mechanikov auto uz bolo v niekolkych servisoch a nevedia prist nato co mu je.
prejavuje sa to takto:
volnobeh: otacky 810
vibracie takeho rozsahu (chvenie 1 cm)
dotknem sa predneho kolesa a je to to iste ako keby som sa dotkol vibratora a to doslovne.
akonahle stupim na plyn a zdvihnem otacky na 900 vibracie su ale uz len mensie (chvenie cca 5mm)
zvysim otacky na 1100 vibracie su prec motor ide ako svajciarska hodinka.
vibracie zacali asi tak rok a pol dozadu a postupne sa zvecsovali nebolo to zo dna na den..
nedymi, tah ma dobry, otacky nekolisu, pravidelny chod..
bolo tam menene uz asi vsetko co sa da:
vstreky, cerpadlo, rozvody, komplet spojka,filtre,silenbloky ( jedine nebol meneny silenblok pod prevodovkou ale to je len kus gymu na kove a nevyzera vobec zle) inac vsetky silenbloky boli menene, bol aj zhodeny aj klinovy remen cize auto slo bez kladiek a stale to iste trasenie.
jedna sa o focus 1.8 TDDi
napada niekoho aky problem ma tento motor ? moze byt ohnuta kluka ? to by hadzalo aj vo vyssich otackach nie ?
skuste mi poradit lebo som uz fakt zufaly co s tym je..
Napsal: 10 lis 2011, 21:05
od ROMEK
a zotrvačník ako je na tom?
Napsal: 10 lis 2011, 21:14
od jericho-3
Já měl obdobu u kamarádovo Volva benzin..Stejné jako u tebe, na volnoběh se třáslo jako ratlík, po přidání pohoda a jinak motor šel dobře..Kdybych neměl vanu dole , tak bych věřil, že je něco klice nebo ulítl spodek pístu a motor vibruje nevyvážeností..

Napsal: 10 lis 2011, 21:57
od geo
měřil někdo tlaky aby jeden valec nekulhal asi by se zvedla kourivost ale zacal bych od zakladu.
Napsal: 11 lis 2011, 17:32
od kuliii
jericho-3 píše:Já měl obdobu u kamarádovo Volva benzin..Stejné jako u tebe, na volnoběh se třáslo jako ratlík, po přidání pohoda a jinak motor šel dobře..Kdybych neměl vanu dole , tak bych věřil, že je něco klice nebo ulítl spodek pístu a motor vibruje nevyvážeností..

mam to chapat ako tak ze dospel si k zaveru ze kluka bola nevyvazena ? ci zle som to pochopil
Napsal: 11 lis 2011, 17:35
od kuliii
geo píše:měřil někdo tlaky aby jeden valec nekulhal asi by se zvedla kourivost ale zacal bych od zakladu.
no praveze toto sme este nerobili, inac co myslis pod pojmom zaklady ? mna uz nic okrem tych tlakov nenapada co sa tam da este zrobit jedine dat dole vanu a pozriet tu kluku ale to si myslim zeby malo trosku nepravidelny chod a trosku aj hrkalo ale praveze u mna nic

Napsal: 11 lis 2011, 19:22
od Brembo.SV
pokila by sa jednalo o nevyvazenost,vybracie by nezmyzli ani neznizili,zmenila by sa len frekvencia. Ja sa priklanam k vypadku niektoreho z valcov,napriklad v dosledku maleho kompresneho tlaku,kontrolov ventiloveho systemu,vole a otvarania a napokon kontrolou vstrekovacieho systemu odpajanim valcov a skuskou,ci na to motor zareaguje.
Napsal: 11 lis 2011, 20:10
od jericho-3
Ta klika bylo trochu zoufalství, protože jsem dělal motor, který na volnoběh vibroval, blbě chytal a při vyndání kliky k přebroušení jsem jako vždy pro jistotu do ní klepl, zda není prasklá a ona chrastila...byla prasklá..Po opravě a jiné klice vše O.K. Ale u motoru, kde jsem se trápil byl y tlaky perfektní, vůle předpisové..nepřišlo se na to...

Napsal: 11 lis 2011, 22:45
od geo
Změř ty tlaky diagnostika predpokladam bez zavad u tohoto vozu je myslim jednotka motoru zvlašt a komunikace probiha s cerpadlem po canu aby nebyly vypadky komunikace. Prověřit i kabelaž mezi jednotkou čerpadla a motoru.
Napsal: 11 lis 2011, 22:55
od kuliii
Brembo.SV píše:pokila by sa jednalo o nevyvazenost,vybracie by nezmyzli ani neznizili,zmenila by sa len frekvencia. Ja sa priklanam k vypadku niektoreho z valcov,napriklad v dosledku maleho kompresneho tlaku,kontrolov ventiloveho systemu,vole a otvarania a napokon kontrolou vstrekovacieho systemu odpajanim valcov a skuskou,ci na to motor zareaguje.
no pri otackach napr. 2000 tam vibracie su ale to su take uplne male zanedbatelne si myslim ze bezna vec a zvlast u motora co este nema CR
Napsal: 13 lis 2011, 13:42
od kuliii
no takze vsimol som si dalsiu podstatnu vec.
teraz neviem ci je to tym ze sa nato cim viac sustredim alebo sa to zhorsuje. niekedy vibracie prestali pri 1000 taco za minut, teraz som spozoroval ze vibracie vymiznu az pri 1100 a pri tretom prevodom stpni na otackach 2000 za min. citi male vibracie na volante a trochu aj na pedali. napada niekoho nieco ?
Napsal: 13 lis 2011, 19:44
od jericho-3
No já měnil i převodovku /majitel to nekompromisně chtěl/ v domnění , že je načnutý diferák/bohužel z vrakoviště bez záruky/, ale motor vibroval i na místě s vymáčklou spojkou , nejen při jízdě, takže to bylo zbytečné....Jediné, co jsem nezkoušel byla ŘJ...

Napsal: 13 lis 2011, 20:12
od dodi911
Skor by som typol zotrvak, ako sa sprava pri vypnuti motora, pocut nejaky dobech od prevodovky, alebo je klud.
Napsal: 13 lis 2011, 20:51
od kuliii
po vypnuti je klud ziadne hrkotanie hned to vypne.
akurat na sekundu zapocut zvuk podobny transformatora a nic viac.
inac cela spojka bola menena vratane zotrvacnika. (nepomohlo)
Napsal: 16 lis 2011, 19:16
od kuliii
dnes som skusil chytit do ruky pedal spojkovy a brzdovy a citit na nich take klepkanie. cim ide motor do vyssich otacok s tym sa to zvysuje ale najintenzivnejsie klpekanie ja prave ked stojim na volnobehu ked to najviac aj trasie motorom. to klepkanie by som opisal ako keby ste s malym kladivom slabo buchali do pedala v rovnakach intervaloch !