Stránka 1 z 2
Podívejte se jak vznikl nejmenší dvanáctiválec na světě
Napsal: 24 lis 2011, 23:09
od live69
Napsal: 25 lis 2011, 00:57
od Forest
Rozhodne uzasne, nicmene me zaskocilo, ze nepouzival momentovy klic (mysleno sroubovak).
Jen doplnim/prelozim posledni hlasku ve videu:
- pocet dilu 261
- pocet pouzitych sroubku 222
- pocet stravenych hodin 1220
Napsal: 25 lis 2011, 01:35
od mir77
Tak to je fakt hustý

) To bych chtěl do malýho modýlku auta na dálku

Napsal: 25 lis 2011, 10:26
od turbo kamna power
tak to opravdu klobouk dolů, opravdu perfektní práce

navíc ten zvuk je fakt boží
přesto mě ale zaskočilo pár věcí:
-asi jsem slepej, ale nikde nevidím zapalování (možná je to vznětový motor

)
-divím se, že má motor oběhové chlazení, zato mazání nikoliv. Myslel jsem, že alespoň v klikový skříni bude olejová lázeň, ale na konci je vidět skrz blok, jak se klika a vačice motaj nasucho.
-škoda, že neudělal karburátor se škrtící klapkou, aby to mohl tůrovat

Napsal: 25 lis 2011, 12:12
od Jarda S.
tyhle motory nemaji svíčky ale maji žhavej drátek nebo samozápaly
Napsal: 25 lis 2011, 14:17
od origoš
Pánové nesmíte se nechat opít rohlíkem. Dědek je to šikovnej, ale převod mezi klikovým hřídelem a vačkami má 1:1! To znamená, že to fungovat nemůže.
A to v žiadnom pržipadku!

Napsal: 25 lis 2011, 15:19
od conti
Bude to 2-takt.
Napsal: 25 lis 2011, 17:28
od Petráš
conti píše:Bude to 2-takt.
Origoš má pravdu, je to nádhera ale fungovat to podle mne nemůže.
Dvoutakt je slušně popsanej na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dvoudob%C3 ... Btov%C3%BD
Co třeba stlačený vzduch,žádné palivo,stačí dvě doby

Napsal: 25 lis 2011, 19:03
od bobG3
mohl by to být motor na stlačený vzduch - jedním ventilem se v horní úvrati pustí stlačený vzduch, v dolní úvratí se otevře výfukový a tak dokola. Že by se tam něco zapalovalo to asi ne.
Napsal: 25 lis 2011, 19:35
od dhfool
Je to lodní motor a je zkonstruovaný jen pro učební a předváděcí účely, proto běží na stlačený vzduch. Originál by měl běžet na principu vstřikování vzduchu (stlačený vzuch s palivem do trysky a poté do válce).
V12 do modelu
http://www.youtube.com/watch?v=mutb7KgA9NM
Napsal: 26 lis 2011, 11:23
od conti
Tenhle chlápek těch motorů udělal víc. Je to na Youtube. Je to fakt jen předváděčka na vzduch. Ale je to pěkný.
Je tam i video jak vyrábí vačku. Mě to tak trochu zajímalo co že to má za mašinu na vačky. Hmm - pilník.
Napsal: 26 lis 2011, 12:17
od live69
Tak ten na tom videu na to nitro nebo na co to jede je hustej ..............

Napsal: 26 lis 2011, 12:19
od turbo kamna power
bobG3 píše:mohl by to být motor na stlačený vzduch - jedním ventilem se v horní úvrati pustí stlačený vzduch, v dolní úvratí se otevře výfukový a tak dokola. Že by se tam něco zapalovalo to asi ne.
jj, už to vidím, ten motor vlastně nemá ani kompresi... trochu škoda, když už si s tím dal tu práci, tak bych to udělal se vším všudy, co se týče časování ventilů + přidělat zapalování a k tomu karburátor na RC modely...
něco jako toto:
http://www.youtube.com/watch?v=lc6jCGHj6Nc
Napsal: 26 lis 2011, 12:52
od dhfool
kamna power
Kdyby to měl udělat přesně podle toho motoru a aby to běželo, tak by to asi do smrti nestihl

2-takt diesel se "vstřikováním" směsi vzduchu a paliva. Aby to fungovalo, tak byl potřeba ještě jeden menší motor pohánějicí pouze kompresor, který staral o dostatečný tlak k atomizaci směsi, která byla poté přes trysku vstříknuta do válce. Úplně přesně jsem to z anglického popisu nepochopil. Každopádně zlatý TDi

Napsal: 26 lis 2011, 21:28
od bobG3
dhfool píše:kamna power
Kdyby to měl udělat přesně podle toho motoru a aby to běželo, tak by to asi do smrti nestihl

2-takt diesel se "vstřikováním" směsi vzduchu a paliva. Aby to fungovalo, tak byl potřeba ještě jeden menší motor pohánějicí pouze kompresor, který staral o dostatečný tlak k atomizaci směsi, která byla poté přes trysku vstříknuta do válce. Úplně přesně jsem to z anglického popisu nepochopil. Každopádně zlatý TDi

No to asi ne, toho vysokotlakého vzduchu je potřeba hodně málo, na tuhle velikost je otázka jestli by to fungovalo. Pokud by to byl dvoutakt, měl by jen jeden ventil - výfukový, hermetickou kliku ve válci kanály pro plnění vzduchem - souproudé vyplachování. Ten motor s původním vstřikováním stlačeným vzduchem jsem viděl v chodu, zajímavé. Tryska není ani tak tryska, spíš fixírka, co do rozžhaveného vzduchu při kompresi vstříkne naftovou mlhu, která pak hoří.