Spotřeba teplo/zima

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Spotřeba teplo/zima

Příspěvek od porez »

Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.

Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.

No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Re: Spotřeba teplo/zima

Příspěvek od Csala »

porez píše:Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.

Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.

No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
Nemam motor VW, ale podelim sa so svojimi skusenostami.
Jazdim denne 100 km do prace, spotrebu sledujem cez excel po vyjazdeni plnej nadrze (cca 1500 km) a leto - zima je rozdiel len cca ± 0,1l/100 km. Je sice pravda, ze toho roku je extremne mierna zima. Minula zima zase bola extremne tuha a dlha, tam bol rozdiel v spotrebe podstatne vacsi, mozno aj 0,5l/100 km.
Inac len tak na okraj, moja rocna spotreba po odjazdeni 40 tisic km je 4,7l/100km. Auto je zatazene priemerne 4 pasaziermi. Tankujem vyhradne naftu na Ukraine.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
quinn
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2007, 17:35
Bydliště: Brno

Příspěvek od quinn »

Já mám silnější TDičko = 81kw a spotřeba léto/zima docela odpovídá.....mám celkem těžký auto a ještě k tomu quattro takže to mám o něco malinko vyšíí, ale jen tak o desetiny litru....jinak to sedí. Jezdím taky krátký trasy a v zimě se to pomalu zahřívá přesně jak píšeš....jezdím tak 10 km městem a když je extrémní zima tak teprve když parkuju začíná se hejbyt ručička teploty....
Audi a6 c6 3.0TDi Q
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Asi tak nějak rozdíl zima/léto je u mě taky ±0,1 rozdil je pouze v jizde se studenym motorem ktery je v zime vice prochladly a dele se zahriva nez v lete, jinak do Prahy a zpet dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím (LOL)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od porez »

Abych upřesnil údaje v úvodním příspěvku - otázce. Nejsou to údaje zobrazované v dané chvíli palubním počítačem, kdy bych třeba v létě viděl průměr 5 a v zimě 6. Jde o spotřebu, která mi vychází po spočítání vždy od jednoho tankování do dalšího. No a ta mi právě vychází v zimním období vyšší s tím, že jakmile se oteplí, začne takto počítaný průměr klesat. A to mě právě zajímalo, jestli je to normální jako třeba u benzínových motorů.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

A když jsem si zkalibroval ukazatel spotřeby tak, že rozdíl mezi ukazatelem spotřeby a počítanou spotřebou je nulový ??? ;)

Ale stejně to vždycky ještě pro jistotu přepočítávám abych se ujistil jestli je to OK.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Matrix píše:...dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím... (LOL)
To to musíš zle valit. :D

Jinak v zime jezdim + 0.5 - 1l vic. Pripisuju to dvema podminkam:
1) Pokud je snih, tak jezdim na nizsi kvalt, abych mel epsi reakci motoru.
2) Je chladnejsi vzduch - lepe chladi IC + hustsi vzduch = vice nafty.
Naposledy upravil(a) lt.kubosh dne 16 úno 2007, 12:27, celkem upraveno 1 x.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jezdím za 5,5 - 6,0 (Galaxy AFN) bez ohledu na léto či zimu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

souhlas ja mam 81kw 764 spicky a jezdim tak tech 5,5-6 porad
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Jezdím se 100 km/h na tacháku, v obci 60 km/h
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
renno.o
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2006, 18:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od renno.o »

Já jezdím přes léto golfem 66kw kolem 4,5-5l a přes zimi 6-7l
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

Já jezdím dálkové v létě 4,1l ,normálka 10km do práce v létě asi 5l. Tuto zimu na krátké trasy se vlezu do 6 určitě. Ale je zase pravda,že z to moc netahám a jezdím většinou sám. Je to super motor (noteeth)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Vychadza mi to ako renovi a porezovi. 5,5 leto a 6,5 zima. Denne 18 km ráno a večer nazad, z toho 80% dialnica a 20% mesto. Jazda po dialnici dialkovo cca 5 a cesty I.triedy v 90tke v pohode 4,5.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Uživatelský avatar
markusaurelius
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2007, 22:29

zlatý dobrý 66kW

Příspěvek od markusaurelius »

hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..
VW G5 R32 DSG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zlatý dobrý 66kW

Příspěvek od Marek77 »

markusaurelius píše:hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..
PD-čka jsou žravější, to se všeobecně ví. Ale i tak je to velmi dobré.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“