Spotřeba teplo/zima
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 24 led 2006, 12:54
- Bydliště: Frýdek-Místek
Odpovědi: 0
Spotřeba teplo/zima
Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.
Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.
No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.
No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Re: Spotřeba teplo/zima
Nemam motor VW, ale podelim sa so svojimi skusenostami.porez píše:Rád bych se zeptal uživatelů diselů, zejména TDI a zde hlavně 66 kW - jakou máte spotřebu při běžném způsobu jízdy (tzn. nijak extrémní snaha o úsporu, prostě potřebuju a jezdím) a to v teplém období jaro, léto a naopak v chladném období podzim, zima.
Co se týká mě, jezdím víceméně kratší trasy, častější starty, sem tam dálková. Spotřebu mám v teplém období průměrně 5,5 l a v chladném období kolem 6,5 až 7.
No a v této souvislosti bych se dále zeptal, jestli je to i u dieselu normální, že se teplota v chladném období takto zvedá, i když styl jízdy se nemění. ....I když motor studený, déle se ohřívá, více zapnutých spotřebičů atd.
Díky za reakce.
Jazdim denne 100 km do prace, spotrebu sledujem cez excel po vyjazdeni plnej nadrze (cca 1500 km) a leto - zima je rozdiel len cca ± 0,1l/100 km. Je sice pravda, ze toho roku je extremne mierna zima. Minula zima zase bola extremne tuha a dlha, tam bol rozdiel v spotrebe podstatne vacsi, mozno aj 0,5l/100 km.
Inac len tak na okraj, moja rocna spotreba po odjazdeni 40 tisic km je 4,7l/100km. Auto je zatazene priemerne 4 pasaziermi. Tankujem vyhradne naftu na Ukraine.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Já mám silnější TDičko = 81kw a spotřeba léto/zima docela odpovídá.....mám celkem těžký auto a ještě k tomu quattro takže to mám o něco malinko vyšíí, ale jen tak o desetiny litru....jinak to sedí. Jezdím taky krátký trasy a v zimě se to pomalu zahřívá přesně jak píšeš....jezdím tak 10 km městem a když je extrémní zima tak teprve když parkuju začíná se hejbyt ručička teploty....
Audi a6 c6 3.0TDi Q
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0
Asi tak nějak rozdíl zima/léto je u mě taky ±0,1 rozdil je pouze v jizde se studenym motorem ktery je v zime vice prochladly a dele se zahriva nez v lete, jinak do Prahy a zpet dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím 

Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 24 led 2006, 12:54
- Bydliště: Frýdek-Místek
Odpovědi: 0
Abych upřesnil údaje v úvodním příspěvku - otázce. Nejsou to údaje zobrazované v dané chvíli palubním počítačem, kdy bych třeba v létě viděl průměr 5 a v zimě 6. Jde o spotřebu, která mi vychází po spočítání vždy od jednoho tankování do dalšího. No a ta mi právě vychází v zimním období vyšší s tím, že jakmile se oteplí, začne takto počítaný průměr klesat. A to mě právě zajímalo, jestli je to normální jako třeba u benzínových motorů.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
To to musíš zle valit.Matrix píše:...dojedu s prumerem 4,1-4,2 (bez dálnice) podle toho jestli jedu na spotřebu anebo to valím...

Jinak v zime jezdim + 0.5 - 1l vic. Pripisuju to dvema podminkam:
1) Pokud je snih, tak jezdim na nizsi kvalt, abych mel epsi reakci motoru.
2) Je chladnejsi vzduch - lepe chladi IC + hustsi vzduch = vice nafty.
Naposledy upravil(a) lt.kubosh dne 16 úno 2007, 12:27, celkem upraveno 1 x.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Odpovědi: 0
- markusaurelius
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 úno 2007, 22:29
Odpovědi: 0
zlatý dobrý 66kW
hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..
VW G5 R32 DSG
Re: zlatý dobrý 66kW
PD-čka jsou žravější, to se všeobecně ví. Ale i tak je to velmi dobré.markusaurelius píše:hm... u mna je to opacne jazdim denne 200km cez zimu nepouzivam climatronic tak robim priemer cca 6,0-6,3 a to sa kurevsky krotim(98% dialnica) .. cez leto ked je klima tak ked sa dostanem na 6,5-6,9 ... , ked som mal 66kW tak som malokedy presiahol 5,3 hruby priemer..
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)