Hovorilo sa tu o tom X krát ..
dnes som troska prehnal auto záver bol nejaky ten kopcek, prisiel som pred dom a zhasol motor .. zaplo mi to az po polovicke cigarety, ze aha nemal som hned vypnuť motor.. Pytam sa .. moc som to potentoval ked som sa zbadal asi tak za 3min. som znova nastartoval aby som vychladil turbo ? ako dlho mam nechat potom este nastartovane ?
pokym som zacal studovat toto forum nejake kilometre som spravil nikto mi o tom nepovedal ze to takto mam robit ... buh vi co ja som s tym povystrajal aj ja aj rodicia byvaju na kopci .. zatial to nejak nebadam na vykone a dymivosti .. ale mam problem s emisiami a posiela ma to uz nejaky cas do servisu ale nebolo casu a ani toho co by to zodpovedne poriesil .. a nie len daval typy na vymenu 10tis súčiastok..
Nejde ani tak o olej, jako o rozpálené lopatky turbíny. Jde o to, že pokuď je rozpálíš nad určitou mez, tak se z kroutí. V ten moment ta celá turbína začne být nevyvážena a potom to jde do kytek.
Nejde říct jak přesně dlouho chladit, to záleží na způsobu jízdy před zastavením.Každopádně chladit chce. Turbo se olejem nejen maže ale i chladí, takže pokud je rozpálený do běla a neproudí ložiskem olej tak se může přidřít a už nebude tak pěkně zpívat.
Ano,nasiel som to aj v prirucke. Ja to prezeniem po dialnici, ale kym odstavim mam este mestom 5 km, tak sa to vychladi pomaly samo. Kazdopadne, ked prilis letim po dialnici a vojdem na pumpu, nevypnem to, necham to chvilku "poklepkat". Ked mam teraz nove, KK turbo, presne po dvoch minutach volnobehu, ked vypne EGR, sa turbo lahucko roztoci a rozhvizda, tak ho necham trosku potocit a vypnem.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Osobně to nechám zchladit jen pokud to opravdu ženu a pak chci zastavit. (na kopci,na dálnici...)Při normální jízdě to neřešit. Kolegovi z práce jsem to kdysi řikal, že je to dobrý dělat a on odvětil, že to nikdy nedělal (měl 1,8 turbobenzín - prodával při 480 tis, turbo OK a teď má 1,9 77kW PD najeto už 250 tis a taky turbo OK)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
Ja bych to taky tak uzkostlive neprehanel, presne jak pise MirekX, znam z nasich sharovacich aut. Kazdej s tim jede, jak kdyz to ukradl a turba ok - nalitano vzdy pres 200k. U vlastniho bych po nejakym radeni rozhodne nechal trocha zchladit, at uz jizdou s min. zatizenim motoru nebo kratkym chodem na volnobezku...