vychladenie turba..

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
markusaurelius
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 úno 2007, 22:29
Odpovědi: 0

vychladenie turba..

Příspěvek od markusaurelius »

Hovorilo sa tu o tom X krát ..
dnes som troska prehnal auto záver bol nejaky ten kopcek, prisiel som pred dom a zhasol motor .. (LOL) zaplo mi to az po polovicke cigarety, ze aha nemal som hned vypnuť motor.. Pytam sa .. moc som to potentoval ked som sa zbadal asi tak za 3min. som znova nastartoval aby som vychladil turbo ? ako dlho mam nechat potom este nastartovane ?
VW G5 R32 DSG
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

pokud si nemel olej, prez 110C, vubec bych to neresil
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pro jednou se snad nic nestane .......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
markusaurelius
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 úno 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od markusaurelius »

pokym som zacal studovat toto forum nejake kilometre som spravil nikto mi o tom nepovedal ze to takto mam robit ... buh vi co ja som s tym povystrajal aj ja aj rodicia byvaju na kopci .. :( zatial to nejak nebadam na vykone a dymivosti .. ale mam problem s emisiami a posiela ma to uz nejaky cas do servisu ale nebolo casu a ani toho co by to zodpovedne poriesil .. a nie len daval typy na vymenu 10tis súčiastok..
VW G5 R32 DSG
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Ahojte, aj mna to zaujima ako dlho-priblizne nechat schladit turbo po dojazde, nechat ho chladit aj ked velmi na auto netlacim?
Seidl
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 02 úno 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysoké M.

Příspěvek od Seidl »

Nejde ani tak o olej, jako o rozpálené lopatky turbíny. Jde o to, že pokuď je rozpálíš nad určitou mez, tak se z kroutí. V ten moment ta celá turbína začne být nevyvážena a potom to jde do kytek.
Uživatelský avatar
David.GIII.tdi
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 21 led 2007, 11:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od David.GIII.tdi »

Nejde říct jak přesně dlouho chladit, to záleží na způsobu jízdy před zastavením.Každopádně chladit chce. Turbo se olejem nejen maže ale i chladí, takže pokud je rozpálený do běla a neproudí ložiskem olej tak se může přidřít a už nebude tak pěkně zpívat.
VW G III 1,9TDi ALE 66kw
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Ano,nasiel som to aj v prirucke. Ja to prezeniem po dialnici, ale kym odstavim mam este mestom 5 km, tak sa to vychladi pomaly samo. Kazdopadne, ked prilis letim po dialnici a vojdem na pumpu, nevypnem to, necham to chvilku "poklepkat". Ked mam teraz nove, KK turbo, presne po dvoch minutach volnobehu, ked vypne EGR, sa turbo lahucko roztoci a rozhvizda, tak ho necham trosku potocit a vypnem.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Osobně to nechám zchladit jen pokud to opravdu ženu a pak chci zastavit. (na kopci,na dálnici...)Při normální jízdě to neřešit. Kolegovi z práce jsem to kdysi řikal, že je to dobrý dělat a on odvětil, že to nikdy nedělal (měl 1,8 turbobenzín - prodával při 480 tis, turbo OK a teď má 1,9 77kW PD najeto už 250 tis a taky turbo OK)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
thomasino
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 06 úno 2006, 21:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od thomasino »

Ja bych to taky tak uzkostlive neprehanel, presne jak pise MirekX, znam z nasich sharovacich aut. Kazdej s tim jede, jak kdyz to ukradl a turba ok - nalitano vzdy pres 200k. U vlastniho bych po nejakym radeni rozhodne nechal trocha zchladit, at uz jizdou s min. zatizenim motoru nebo kratkym chodem na volnobezku...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“