Nabíjanie autobatérie - napätie a prúd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nabíjanie autobatérie - napätie a prúd
Čaute chalani. Ak ste už používali autonabíjačku akú značku si pochvaľujete zo skúseností ? Na akú výšku napätia a prúdu je najlepšie nechať nabíjať batériu na cca 12 hodín ? Myslím preventívne na zimu...
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
v komunistickych knihach je pisane ze ak je bateria uplne vybita, je treba dodat do nej 130% kapacity baterie aby bola nabita na 100%. cize 100Ah bateriu je treba dobijat prudom 10A po dobu 13 hodin. Neviem ako su na tom nove, moderne autobaterie, ale predpokladam ze sa tam toho vela nezmenilo. mozno niekomu tato informacia pomoze 

EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
Vďaka za informácie. Viete poradiť nejakú dobrú autonabíjačku, na ktorej sa dá nastaviť dobíjací prúd ? Dnes som meral kapacitu a vykazuje 12,0 V. Chcel by som ju dobiť. Autonabíjačky s plnou automatikou si zvolia dobíjací prúd samé ? Predpokladám, že svorky baterky treba vždy odpojiť a nemala by sa nabíjať v takýchto mrazoch vonku nie ?
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Ja mám tuto http://www.autoeshop.sk/autoeshop/eshop ... a-BOSCH-C3 a ešte staru staru klasiku po tátovy /trafo usmernovač/
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 206
- Registrován: 19 bře 2007, 14:27
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám dobrou zkušenost s touto nabíječkou: http://www.dobry-obchod.sk/produkt/3590 ... a-12v-12a/
Ta vypadá lákavě,jestli to funguje i při těch startechFilas píše:Mám dobrou zkušenost s touto nabíječkou: http://www.dobry-obchod.sk/produkt/3590 ... a-12v-12a/
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Zjednodušene sa dá povedať , že čím drahšia ,tým lepšia. Samozrejme nepotrebuješ profi ,ktorá má aj 24V , ale pre moderné baterky je vhodná automatika , ktorá si sama riadi nabíjací prúd podobne ako alternátor. Kontakty baterky neodpájaj a naopak je výhodné nabíjať baterku vonku , pretože pri nabíjaní sa vytvára teplo , ktoré baterke a jej kapacite prospieva.mauditt píše:Vďaka za informácie. Viete poradiť nejakú dobrú autonabíjačku, na ktorej sa dá nastaviť dobíjací prúd ? Dnes som meral kapacitu a vykazuje 12,0 V. Chcel by som ju dobiť. Autonabíjačky s plnou automatikou si zvolia dobíjací prúd samé ? Predpokladám, že svorky baterky treba vždy odpojiť a nemala by sa nabíjať v takýchto mrazoch vonku nie ?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Áno , presne tak . Keď odpojíš nabíjačku , bude mať baterka 100 percent kapacity . Pri teplote - 15 stráca baterka až 50% svojej kapacity . Po odpojení nabíjačky hneď štartovať - uvidíš rozdiel.mauditt píše:Ďakujem senioring1. Prečo sa nemusia sa vôbec odpájať svorky od baterky ? Písal si že je lepšie nabíjať vonku. Myslel si aj v takýchto mrazoch od -10"C do -20"C ?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.