Stránka 1 z 2

Jaký používáte předehřev paliva.

Napsal: 07 úno 2012, 19:33
od Petr.C
V tyhle zimě u MK2 mi zatuhuje filtr a můsím tak 12min čekat než se motor zahřeje - do ty doby auto nemá výkon. Potrubý je v pohodě a zas tak hustý to není a filtr je nový jen jsem tam dal trošku delší. Řeším elektrický předehřev.

Napsal: 07 úno 2012, 19:54
od hranicka
Není to sice elektrickej systém, ale používám tenhle:
Obrázek

Napsal: 10 úno 2012, 10:23
od slovacek.milos
podlahové topení ;)

Napsal: 11 úno 2012, 23:51
od Jarda S.
originál předehřev vodou + je teda od výroby uvístěnej přímo na motoru

Napsal: 17 úno 2012, 14:52
od Petr.C
Používáte někdo automatický odvzdušňovák paliva, jak vám funguje?

Napsal: 20 úno 2012, 19:22
od Havlos
stačí pul hodinky před odjezdem a nafta v čerpadle a filtru vaří 2kw jsou znat
ObrázekObrázek

Napsal: 20 úno 2012, 20:00
od Ferenzzo
to znám :D

Napsal: 29 úno 2012, 23:41
od Koval(CZ)
Našel jsem zajimavou německou stránku o předehřevech
http://www.diesel-therm.de/shop/

Napsal: 07 bře 2012, 18:01
od Stewa
A co použít tohle? http://rayer.ic.cz/elektro/indheatr.htm

Obrázek[/img]

Napsal: 08 bře 2012, 07:07
od zmyleny
Petr.C píše:Používáte někdo automatický odvzdušňovák paliva, jak vám funguje?
sice to je mimo téma, ale ....
používal jsem cca 2 roky a pak mi umřel, do té doby bezproblémový chod
nahradil jsem jej zpětným zapojením zpátečky, která vede do lejové nádrže, tu chvíli než se motor zahřeje na naftu to přežiju že těch pár kapek nafty jde do oleje,
vzpomínam jak jsem se natrápil než jsem přišel na to proč mi to nejede,

jinak k předehřevu používám ohřev motoru na 220v a ono se to ohřeje všechno pod kapotou a starty a provoz ok

Napsal: 31 bře 2012, 10:49
od mirauh
Stewa píše:A co použít tohle? http://rayer.ic.cz/elektro/indheatr.htm

Obrázek[/img]
Nafta blbě vodí proud :-)

Napsal: 02 led 2013, 22:29
od pavoucisit
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaká je optimální teplota nafty? min? max? Momentálně jezdím s Felicii s filtrem BEZ termoventilu (udržující cca 30st.C), takže teplota nafty do čerpadla je stále nízká. Chtěl jsem teď na zimu udělat předehřev a přemýšlím, jaká teplota je vlastně vhodná. Zde se dočítám, že díky velké hustotě studeného paliva (rostlinný olej) se zničilo čerpadlo LUCAS, ale co nafta o teplotě -10 st. C? Momentálně jezdím jen na naftu (v létě na směs vyfritu:nafta 2:1 bez problému).
Co když ohřeji naftu na cca 70 st.C nezničím taky čerpadlo? O čerpadlo se v podstatě nebojím, mám dva náhradní.
Ještě jedna myšlenka, díky teplotní roztažnosti nafty bude čerpadlo dávat v podstatě méně paliva, klesne mi spotřeba?

Napsal: 02 led 2013, 23:12
od 1olej1
Havlos píše:stačí pul hodinky před odjezdem a nafta v čerpadle a filtru vaří 2kw jsou znat
ObrázekObrázek
tak tak super sposob :D ak sa mozem spytat ty to na tom tdicku naozaj potrebujes takto zohrievat?

Napsal: 03 led 2013, 10:48
od radluk
pavoucisit píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaká je optimální teplota nafty? min? max? Momentálně jezdím s Felicii s filtrem BEZ termoventilu (udržující cca 30st.C), takže teplota nafty do čerpadla je stále nízká. Chtěl jsem teď na zimu udělat předehřev a přemýšlím, jaká teplota je vlastně vhodná. Zde se dočítám, že díky velké hustotě studeného paliva (rostlinný olej) se zničilo čerpadlo LUCAS, ale co nafta o teplotě -10 st. C? Momentálně jezdím jen na naftu (v létě na směs vyfritu:nafta 2:1 bez problému).
Co když ohřeji naftu na cca 70 st.C nezničím taky čerpadlo? O čerpadlo se v podstatě nebojím, mám dva náhradní.
Ještě jedna myšlenka, díky teplotní roztažnosti nafty bude čerpadlo dávat v podstatě méně paliva, klesne mi spotřeba?
Spotreba vroste, protoze klesne vykon a musis vic "slapat", na teplou naftu si cucne vic. Riskujes, ze Lukáše zadres opet, tak jako na husty olej, ho odbouchnes naftou o teplote 70 °C, ktera bude ridka jak lih a nebude patricne mazat.
Predehrevy jsou tam jen k vuli zakaleni nafty od parafinu, aby se rozpustil pred filtrem a neucpaval ho. Viskozita nafty se nejak dramaticky nemeni ani pri - 10 °C. Sezen si hlavu filtru z nejakeho Fiata, ty meli elektricky predehrev Bosch.

Napsal: 03 led 2013, 13:07
od slovacek.milos
v zimě ten termoventil setejně na 3O stupnů naftu v čerpadle neohřeje když moc dobře po delsí jízdě 15 ;)