diagnostika baterky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
diagnostika baterky
nemáte někdo nějákej vyzkoušenej tip na zodpovědnej a hodnověrnej tester baterií? Používám asi třicet let starej českej zátěžák a občas mi to připadá jako hádání z křišťálový koule...
Dodavatel novejch mi nabízí krásné měření i s tištěním protokolu, ale 10.000kč se mi do toho zase investovat nechce...
Dodavatel novejch mi nabízí krásné měření i s tištěním protokolu, ale 10.000kč se mi do toho zase investovat nechce...
baterie ..
ahoj.
Jsem z Kladna
mám Vartu 74Ah v octě 66kW (stáří cca 17měsíců)
Dnes ráno v -9st. jsem si ji nechal testnout BOSCHem ve speciálce u zimáku.
test ukázal 85% - Poplatek 50kč - při zakoupení nové baterie zdarma..
Vždy se všeobecně bralo, že nabětí baterie při startu by nemělo být menší než 10V. Pak už je "načatá a zralá" na výměnu. V těchto mrazech může při raním startování napětí padnout na 9V. (Vyjádření mechanika co mě to proměřoval)
Jestli se tím živíš tak si myslím že se ti investice vrátí........
Jsem z Kladna
mám Vartu 74Ah v octě 66kW (stáří cca 17měsíců)
Dnes ráno v -9st. jsem si ji nechal testnout BOSCHem ve speciálce u zimáku.
test ukázal 85% - Poplatek 50kč - při zakoupení nové baterie zdarma..
Vždy se všeobecně bralo, že nabětí baterie při startu by nemělo být menší než 10V. Pak už je "načatá a zralá" na výměnu. V těchto mrazech může při raním startování napětí padnout na 9V. (Vyjádření mechanika co mě to proměřoval)
Jestli se tím živíš tak si myslím že se ti investice vrátí........
-
holy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Mám tenhle:http://www.akushop.cz/prislusenstvi/Bat ... T-222-DHC/
Rychlej, spolehlivej, umí zátěžovej test, změřit kam spadne napětí při startu, dobíjecí napětí. Jsem spokojenej
Rychlej, spolehlivej, umí zátěžovej test, změřit kam spadne napětí při startu, dobíjecí napětí. Jsem spokojenej
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
jak probíhá prosím tě ten zítěžovej test? kablíky celkem slabé .......... znám jen tan starej zátěžák s tou spirálouholy píše:Mám tenhle:http://www.akushop.cz/prislusenstvi/Bat ... T-222-DHC/
Rychlej, spolehlivej, umí zátěžovej test, změřit kam spadne napětí při startu, dobíjecí napětí. Jsem spokojenej
díky
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
-
holy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Je to zátěžák. Ne klasickej se spirálou. Dneska je technologie někde jinde. Tyhle testery mají většinou zátěžovej odpor, spínanej přes mosfet. Měření se provede tak, že procesor změří parametry baterky, pak na několik milisekund připne přes mosfet zátěžovej odpor. změří parametry v okamžiku zatížení, pokles napětí, proud tekoucí zátěží, jejich vzájemnej poměr a z toho se vypočte výsledná hodnota. Protože se měří v řádech milisekund, je tester schopnej během vteřiny udělat několik měření. Proto stačí na přívodu slabý kablíky. Proudy tam tečou, ale velice kratičkou dobu. Takže vodiče se ani neohřejou. Velmi zjednodušeně řečeno.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Chcel by som vidiet prudove spicky , ze kolko to odobera, ten merak mi pripada dobry skor ako multimeter ako zatazovy tester. Skusal som asi 3 zatazove za nemale peniaze od boscha, midtronixu a posledny neviem. Ukazali, ze aku je dobry a prd. Dal som zatazak a rucicka krasne klesla na 7 volt, kde bola startovacia schopnost aku cca 600A a skusal som to so 400A. Vela krat sa stane, ze pri tychto rychlich merakoch este ako tak aku kapacitu drzi a prejdu 2 , 3 sekndy a aku napatie klesne. Ja osobme stary dobry system so spiralov, toto ma este nesklamalo.
díky za vysvětleníholy píše:Je to zátěžák. Ne klasickej se spirálou. Dneska je technologie někde jinde. Tyhle testery mají většinou zátěžovej odpor, spínanej přes mosfet. Měření se provede tak, že procesor změří parametry baterky, pak na několik milisekund připne přes mosfet zátěžovej odpor. změří parametry v okamžiku zatížení, pokles napětí, proud tekoucí zátěží, jejich vzájemnej poměr a z toho se vypočte výsledná hodnota. Protože se měří v řádech milisekund, je tester schopnej během vteřiny udělat několik měření. Proto stačí na přívodu slabý kablíky. Proudy tam tečou, ale velice kratičkou dobu. Takže vodiče se ani neohřejou. Velmi zjednodušeně řečeno.
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: diagnostika baterky
já mmám taky starý zátěžák jsou na něm ampéry a volty, zátěžový test 2OO a 4OO A, změřím po nabití což je hádání z koule,drz píše:nemáte někdo nějákej vyzkoušenej tip na zodpovědnej a hodnověrnej tester baterií? Používám asi třicet let starej českej zátěžák a občas mi to připadá jako hádání z křišťálový koule...
Dodavatel novejch mi nabízí krásné měření i s tištěním protokolu, ale 10.000kč se mi do toho zase investovat nechce...
hodím na mráz změřím ráno a je KO, případně vhodná tak do egypta na dovolenou,
žádný tester nezjistí v pokojové teplotě že při mínus dvaceti nebude startovat
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
dibarbora píše:Tiez si myslim, ze tieto testery su dobre akurat tak na oklamanie sa. Pokial je moznost sa do baterky dostat, tak jednoznacne hustomer a obycajny multimeter. Bohuzial vacsina bateriek je uz tazko otvoritelnych.
tak pokud aku hodíš pod zátěž a nevykáže potřebené ampéry tak tě přístroj neoklame prostě baterka nenatočí,
hustoměr, refraktometr, multimetr ten tě oklame docela spolehlivě
... only S764