diagnostika baterky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

drz
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 04 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0

diagnostika baterky

Příspěvek od drz »

nemáte někdo nějákej vyzkoušenej tip na zodpovědnej a hodnověrnej tester baterií? Používám asi třicet let starej českej zátěžák a občas mi to připadá jako hádání z křišťálový koule...
Dodavatel novejch mi nabízí krásné měření i s tištěním protokolu, ale 10.000kč se mi do toho zase investovat nechce...
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Pokud to není pro firmu nestačil by obyč multimetr? Nejsem sice elektrikář, ale nějakou hodnotu bys z toho taky odstal a viděl jak je na tom baterie...
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 27 črc 2009, 21:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od alreadys »

Ale on potřebuje zátěžák
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Ehm, nějak jsem špatně pochopil téma.
Tak samo multimetr je dobrej max na V kolik dává baterka (její nabití) (crazy)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
Kola.Mila
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 31 led 2012, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

baterie ..

Příspěvek od Kola.Mila »

ahoj.
Jsem z Kladna
mám Vartu 74Ah v octě 66kW (stáří cca 17měsíců)
Dnes ráno v -9st. jsem si ji nechal testnout BOSCHem ve speciálce u zimáku.
test ukázal 85% - Poplatek 50kč - při zakoupení nové baterie zdarma..
Vždy se všeobecně bralo, že nabětí baterie při startu by nemělo být menší než 10V. Pak už je "načatá a zralá" na výměnu. V těchto mrazech může při raním startování napětí padnout na 9V. (Vyjádření mechanika co mě to proměřoval)
Jestli se tím živíš tak si myslím že se ti investice vrátí........
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Mám tenhle:http://www.akushop.cz/prislusenstvi/Bat ... T-222-DHC/
Rychlej, spolehlivej, umí zátěžovej test, změřit kam spadne napětí při startu, dobíjecí napětí. Jsem spokojenej
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

holy píše:Mám tenhle:http://www.akushop.cz/prislusenstvi/Bat ... T-222-DHC/
Rychlej, spolehlivej, umí zátěžovej test, změřit kam spadne napětí při startu, dobíjecí napětí. Jsem spokojenej
jak probíhá prosím tě ten zítěžovej test? kablíky celkem slabé .......... znám jen tan starej zátěžák s tou spirálou
díky
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Buďto zátěžový test, s měřením poklesu napětí, nebo měřák vnitřního odporu, nicméně já dávám přednost zátěžáku. Už se mi stalo že vnitřní odpor ještě OK, ale v zimě nestartovala.
G3 Variant synchro
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Je to zátěžák. Ne klasickej se spirálou. Dneska je technologie někde jinde. Tyhle testery mají většinou zátěžovej odpor, spínanej přes mosfet. Měření se provede tak, že procesor změří parametry baterky, pak na několik milisekund připne přes mosfet zátěžovej odpor. změří parametry v okamžiku zatížení, pokles napětí, proud tekoucí zátěží, jejich vzájemnej poměr a z toho se vypočte výsledná hodnota. Protože se měří v řádech milisekund, je tester schopnej během vteřiny udělat několik měření. Proto stačí na přívodu slabý kablíky. Proudy tam tečou, ale velice kratičkou dobu. Takže vodiče se ani neohřejou. Velmi zjednodušeně řečeno.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Chcel by som vidiet prudove spicky , ze kolko to odobera, ten merak mi pripada dobry skor ako multimeter ako zatazovy tester. Skusal som asi 3 zatazove za nemale peniaze od boscha, midtronixu a posledny neviem. Ukazali, ze aku je dobry a prd. Dal som zatazak a rucicka krasne klesla na 7 volt, kde bola startovacia schopnost aku cca 600A a skusal som to so 400A. Vela krat sa stane, ze pri tychto rychlich merakoch este ako tak aku kapacitu drzi a prejdu 2 , 3 sekndy a aku napatie klesne. Ja osobme stary dobry system so spiralov, toto ma este nesklamalo.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

holy píše:Je to zátěžák. Ne klasickej se spirálou. Dneska je technologie někde jinde. Tyhle testery mají většinou zátěžovej odpor, spínanej přes mosfet. Měření se provede tak, že procesor změří parametry baterky, pak na několik milisekund připne přes mosfet zátěžovej odpor. změří parametry v okamžiku zatížení, pokles napětí, proud tekoucí zátěží, jejich vzájemnej poměr a z toho se vypočte výsledná hodnota. Protože se měří v řádech milisekund, je tester schopnej během vteřiny udělat několik měření. Proto stačí na přívodu slabý kablíky. Proudy tam tečou, ale velice kratičkou dobu. Takže vodiče se ani neohřejou. Velmi zjednodušeně řečeno.
díky za vysvětlení
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

do 2,5t koupíš normál záťěžový tester s vyb. proudem kolem 500A. kupovali jsme teď obyčejný do podniku za cca 1,4t.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: diagnostika baterky

Příspěvek od slovacek.milos »

drz píše:nemáte někdo nějákej vyzkoušenej tip na zodpovědnej a hodnověrnej tester baterií? Používám asi třicet let starej českej zátěžák a občas mi to připadá jako hádání z křišťálový koule...
Dodavatel novejch mi nabízí krásné měření i s tištěním protokolu, ale 10.000kč se mi do toho zase investovat nechce...
já mmám taky starý zátěžák jsou na něm ampéry a volty, zátěžový test 2OO a 4OO A, změřím po nabití což je hádání z koule,

hodím na mráz změřím ráno a je KO, případně vhodná tak do egypta na dovolenou,

žádný tester nezjistí v pokojové teplotě že při mínus dvaceti nebude startovat ;)
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Tiez si myslim, ze tieto testery su dobre akurat tak na oklamanie sa. Pokial je moznost sa do baterky dostat, tak jednoznacne hustomer a obycajny multimeter. Bohuzial vacsina bateriek je uz tazko otvoritelnych.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dibarbora píše:Tiez si myslim, ze tieto testery su dobre akurat tak na oklamanie sa. Pokial je moznost sa do baterky dostat, tak jednoznacne hustomer a obycajny multimeter. Bohuzial vacsina bateriek je uz tazko otvoritelnych.

tak pokud aku hodíš pod zátěž a nevykáže potřebené ampéry tak tě přístroj neoklame prostě baterka nenatočí,

hustoměr, refraktometr, multimetr ten tě oklame docela spolehlivě ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“