Studene zimni starty PD. Lze to opravdu vyresit???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Studene zimni starty PD. Lze to opravdu vyresit???

Příspěvek od Sakul »

Panove uz si nevim rady, poradi nekdo co jeste vyzkouset. Mam 1.9Tdi PD, 74kw 2003. kod motoru ATD.

PROBLEM:
  • V letnich mesicich je studeny start ok, i po dluhem odstaveni auta.
  • Rekneme od teplot kolem 0 a mene a odstaveni auta jen pres noc uz je problem. Rano nazhavim a startuju tak kolem 5s a motor postupne po valcich naskoci, presne jako kdyz je bez nafty a postupne se tam dostava.
ZKONTROLOVANO A VYMENENO:
  • Namontovany pruhledne hadice mezi filtrem a tandemem - pred i po spatnem startu plne nafty a absolutne bez bublin
  • novy tandem
  • nove gumicky na vstrikach 2x, ted nove s prostredni gumkou o 0,3mm vetsi
  • novy palivovy filtru, do nafty pridavam vif a naftu beru na znackovych pumpach
  • termoventil na filtru novy i s gumickama
  • cidlo teploty chladici kapaliny nove a obe teploty pri odstaveni auta ukazuji stejne s okolni teplotou venku
  • zhavky nove, nejdriv zhavi od spicek, proud na fajfkach ke zhavickam je, osobne si ale myslim, ze pri teplotach kolem nuly by nemeli mit skoro vubec na start vliv
  • rozvody stare dva roky, podle vagu nastavene presne na nulu
  • baterka max dva roky stara
  • starter valeo procisteny, promazany, uhliky zabrousene a delka dostatecna
Ted jsem auto odstavil na dva dny a napojil jsem privod nafty na flasku, abych opravdu vyloucil padani nafty, nebo spatne podavaci cerpadlo v nadrzi. Start opet spatny viz video: http://youtu.be/uJV9SNLitpI

Poradi mi PROSIM nekdo, co jeste zkontrolovat??? Pri startu to vypada na problem s dodavkou nafty, ale neni nikde videt ze by chybela, uz na me z toho jdou opravdu mdloby. Jinak jakmile motor naskoci a hned ho zhasnu, nasledny start je ok. Dalsi teple starty taky. Problem je az pri delsim odstaveni, ale jen pri nulovych a minusovych venkovnich teplotach.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já to řešil taky na služební káře ale nevyřešil
vypadá to prý na vstřiky, nechal jsem to být...
před dvma týdny mi to v německu kleklo, dávali tam jeden vstřik funglovku a starty se trochu zlepšily, takže svůj podíl to asi má - no jo no , PD...
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Řekl bych že je to chyba softu origo z výroby.Je zajímavý,že největší problémy má Škodovka.U VW takový nejsou,a přítom jsou motory stejný.Ale soft je jiný u VW.Zřejmě to maj u VW lépe ošetřený.Pomohla by určitě přidat startovací dávka.Zkusil bych odpojit čidlo a simulovat -35.Pokud to chytne lépe,pomůže zvýšení startovací dávky.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Příspěvek od Sakul »

codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Příspěvek od Sakul »

sharik4x4 píše:Řekl bych že je to chyba softu origo z výroby.Je zajímavý,že největší problémy má Škodovka.U VW takový nejsou,a přítom jsou motory stejný.Ale soft je jiný u VW.Zřejmě to maj u VW lépe ošetřený.Pomohla by určitě přidat startovací dávka.Zkusil bych odpojit čidlo a simulovat -35.Pokud to chytne lépe,pomůže zvýšení startovací dávky.
Cidlo jsem odpojovat zkousel, porad stejna pisnicka.
Spectre868
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 bře 2010, 13:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Spectre868 »

Mne štartuje AVFko v Passate presne tak isto....355tkm predsalen má svoje následky...premýšlam, či by niečo pomohli trysky, ale skôr nie ako áno...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Sakul píše:
codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Příspěvek od Sakul »

Huml píše:
Sakul píše:
codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

Sakul píše:
Huml píše:
Sakul píše: Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
taky jsem to řešil,nevyřešil.ještě mě napadlo že když jsem dělal těsnění pod hlavou,tak jsem zvolil špatnou sílu těsnění,něco ji zbrousil,tak třeba špatná komprese.prostě jsem si pořídil jinej motor(ARL v super stavu nerozdělavanej) tak až polevej ty mrazy tak do toho prasknu a nakopu to tam ajestli to nebude chytat tak jde z domu.kecam nejde
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a hlava byla někde na opravě, když jsi dělal to těsnění?
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 07 led 2008, 22:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Maslo23 »

venouš píše:
Sakul píše:
Huml píše:musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
taky jsem to řešil,nevyřešil.ještě mě napadlo že když jsem dělal těsnění pod hlavou,tak jsem zvolil špatnou sílu těsnění,něco ji zbrousil,tak třeba špatná komprese.prostě jsem si pořídil jinej motor(ARL v super stavu nerozdělavanej) tak až polevej ty mrazy tak do toho prasknu a nakopu to tam ajestli to nebude chytat tak jde z domu.kecam nejde
ty mas to ARL od mne vid? to se neboj, ten bude litat jak za mlada
venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

jojo,dal jsem ji srovnat radeji otlakovat,gufera.pra ji slíznul jen malo.ale je to mazak tady v UL na hlavy,jezdějí k němu hodně z autorizaků.i to těsnění jsem vzal od něj.prostě mam letní auto
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 07 led 2008, 22:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Maslo23 »

Sakul píše:
codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
tak nesmi mezi nimi byt rozdil jak 2.0, jestli mas jeden valec +1,5 a dalsi -1,5

ty vstrikovace byli venku? nechal bych je odstkouset
venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

jjj,v doufam.prostě mam na to čas.mě může dostat soused který tyden stojí před mojí garaží týden a pak to natočí jak když před třema hodinama přijel.to ma 308tkm najeto a 3roky uplně bez udržby.
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“