Stránka 1 z 1

Zaciatocnik a poradenstvo

Napsal: 26 úno 2012, 18:28
od STO055
Chalani, presiel som si starsie temy, ale aj tak v tom stale nemam jasno, respektive je to vsetko rozhadzane a nenasiel som temu pre uplneho zaciatocnika, kde je vsetko pokope, takze vas skusenych chcem poprosit, aby ste dali dokopy zakladne info.

Aby som konkretne popisal svoju zaujem, tak som sa rozhodol kupit starsi Mercedes - w123 / w124 / w126 (este patram) a samozrejme diesel s tym, ze budem jazdit na olej. Momentalne mam takych 150 litrov prepaleneho oleja (z jedalne) mesacne, to mi bude stacit na moje jazdenie, ale co neviem:
-ako tento olej upravit, prefiltrovat? aky postup, aky material, kde kupit...?
-treba v lete kombinovat s naftou, alebo mozem liat len olej?
-treba prejst na ten rastlinny motorovy olej? a ake intervaly vymeny?
-je treba riesit nejaku prestavbu (sadu), alebo mozem rovno zacat lievat a jazdit?

To je taky zaklad, co ma trapi, ale keby vas napadlo este nieco uzitocne, rad sa necham poucit.

Diky moc ;)

Napsal: 27 úno 2012, 09:45
od peopleman
Dobrá rada nad zlato.. (noteeth)

Napsal: 27 úno 2012, 20:55
od slovacek.milos
zájmy jsou hezký já měl taky nápinky se ve tvém věku vyspat s klaudií kardinálovou

kup si mendvídka a pak napiš


jestli ti 15O litrů vifritu chce měnit nějak moc život tak to nic neznamená

;)

Napsal: 28 úno 2012, 21:08
od STO055
vidim, ze vdaka vasim odpovediam hned od zajtra mozem zacat jazdit (LOL)

Napsal: 28 úno 2012, 21:11
od radluk
tu je toho plne forum, kazde druhe tema resi to same porad dokola (noteeth)

Napsal: 01 bře 2012, 12:08
od Vecernicek
150l měsíčně? To děláš někde v McDonaldu nebo co? :?

Napsal: 02 bře 2012, 23:47
od STO055
radluk, filtraciu som si uz nastudoval, ale ten mot. olej som si nebol stale isty, ale uz som dostal radu.

Vecernicek, par znamych z restauracnych zariadeni

Napsal: 03 bře 2012, 08:40
od radluk
STO055
Na motorak by byla nejlepsi odstredivka. Jako rotor by sel pouzit brzdovy buben, napr. z Felicie. Otacky co nejvyssi, ideal pretocit klasicky 2S asynchron (2890min-1) na 100Hz (cca 6000). Náklady cca. 5tis pri castecne praci vlastnorucne. Nejdrazsi polozka frekvencni menic. Motor staci cca. 0,25kW zcela bohate.

Napsal: 20 zář 2012, 09:09
od Michal.007
:? Uvítal bych ježdění na vyfrit či cokoli jiného. Stačí vyfrit přefiltrovat (přes co?) nebo se musí esterifikovat? Na esterifikaci nemám trpělivost ani chuť. Zatím nemám v autě žádné úpravy. Ford Mondeo II,r.v.1999, 1.8 TD. Co je potřeba udělat za úpravy? Je to tady na fóru někde souhrnně popsáno? A zjištěno, co je nejlepší nebo podstatné? Každý občas zmíní nějakopu dílčí úpravu, ale nemám v tom jasno. Dvounádržový systém? Jednonádržový? Ohřívat už v nádrži nebo někde až před filtrem nebo ve filtru? Jak se ztuhlý v zimě dostane z nádrže k čerpadlu a filtru? Zatím jsem zkoušel v létě jezdit na RO ze supermarketu. Nejdřív čistý, pak 4 díly oleje + 1 díl nafty + aditivum. Do zahřátí motoru hůř táhne.
Při venkovní teplotě 15°C a míň už i blbě startuje.
Díky.