Stránka 1 z 1
Chyba na alternátoru
Napsal: 12 bře 2012, 10:15
od Jirka156
Zdravím. Mám v registru závad na své Ovtavii II rok 07 2,0TDI 103kW typ motoru BMM chybu P1503 Belastungssignal von Generatorkl. DF unplausibles Signal. Závada se hlásí jako trvalá, přesto jí lze smazat, ale po opětovném projetí auta se objeví v registru znovu. Tuto chybu načítám jak PDAčkem s Diag4t tak VASem. Vyměnil jsem již regulátor napětí, prošel svorkovnice a piny na altíku, za levým předním světlem, kde se napojuje e.i. alternátoru na e.i. k ř.j.motoru. Vše čisté nezoxidované. Alternátor jinak dobíjí a kontrolka dobíjení nesvítí. Není to nějaká softwarová chyba, co by šla přeflashovat?
Díky za rady.
Napsal: 12 bře 2012, 10:48
od picus16
měřils kolik dobíjí?Může být v pr.diodovej můstek a dává málo
Napsal: 12 bře 2012, 13:55
od geo
a signál z jednotky do altíku jde?
Napsal: 12 bře 2012, 17:57
od Jirka156
Měřil jsem napětí při nastartovaném motoru a zapnutých všech spotřebičích a bylo tam 14 - 14,2V.
Signál nezměřím s Diag4t. Mám tu základní verzi a na VAS bych musel zajet.
Napsal: 13 bře 2012, 18:48
od ojkos
Já bych zajel na osciloskop...napíchne ti 4 místa a během pul hodky budeš vědět na čem seš....
Napsal: 13 bře 2012, 20:12
od Jirka156
No budu muset. Zkusím sehnat nový altík, ale spíše bych to viděl na nějakou softwarovou chybu ř.j.motoru. Auto má najeto skutečných 90tis.km a že by už odešel diodový můstek se mi nechce věřit. To jsem měl na Zafiře B při 170tis.km a Astře G při 160tis.km.
Napsal: 13 bře 2012, 20:15
od Ladas
alternátor kdyžtak mám ale spíš bych to viděl na chybu DF signálu
Napsal: 13 bře 2012, 21:02
od Venca1
bude v háji hnědočervený slabý drát z altíku do motorovky...
Napsal: 13 bře 2012, 22:10
od picus16
Jirka156 píše:No budu muset. Zkusím sehnat nový altík, ale spíše bych to viděl na nějakou softwarovou chybu ř.j.motoru. Auto má najeto skutečných 90tis.km a že by už odešel diodový můstek se mi nechce věřit. To jsem měl na Zafiře B při 170tis.km a Astře G při 160tis.km.
Pokud dává 14 jak píšeš tak je gut
Napsal: 14 bře 2012, 19:37
od Jirka156
Dneska jsem na to neměl čas, ale já kabel, jak píšete, prošel od regulátoru napětí na alternátoru po svorkovnici za levým předním světlem tedy propojovačka alternátorového a cockpitového svazku. Kabely o.k., čisté nezoxidované, a piny jsem ve svorkovnicích taky napružil a stejně k ničemu. Ještě až o víkendu projdu svazek od svorkovnice za L světlem k motorovce.
Napsal: 15 bře 2012, 11:36
od Aleš
Změř aku %.
Napsal: 15 bře 2012, 12:33
od Václav Žižka
Napsal: 18 bře 2012, 21:35
od Jirka156
Zdá se vyřešeno. Dle bloku naměřených hodnot adresa 16 mi ukazoval zátěž alternátoru ne 5-95%, ale buď staticky 0% a nebo staticky 29,8%. Hodnota se prostě neměnila. Takže dneska jsme propípli kabely od počínaje regulátoru k ř.j. motoru. Ne hnědo červený, ale modro bílý. Chyba byla v nearetujícím pinu ve svorkovnici na pozici 64. Prostě tam jezdil dovnitř ven. Někdo se v tom konektoru ř.j. motoru šťoural. Opravili jsme to vypodložením aretační packy. Pak jsem v bloku pěkně sledoval, jak mi lítá hodnota zatížení altíku dle zatížení. Chyby v registru žádné. Tak snad již o.k. Tak ještě musím vyměnit tlačítka posuvu el.řidičovi sedačky a bederky, které hází chyby a bude to snad o.k. Bude zbývat poslední a tu bez výměny budíků nezvládnu. Nechal jsem si Supervagem vyčíst PIN imob. a ten mi začal hlásit chybu, že ř.j.imobilizéru vadná.