Rozdíl mezi turby VNT15 a GT1749V

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

friikulin
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2012, 19:46

Rozdíl mezi turby VNT15 a GT1749V

Příspěvek od friikulin »

Zdravím všechny, prosím nekamenujte mne. Možná tato otázka již padla, ale hledal sem ji marně. Nezajímá mne rozdíl v konstrukci turba. To vím že VNT15 má 9 reguláčních lopatek a GT1749V jich má 11. Já mám doma G4 AHF s VNT15 a ségra moje má ASV s GT1749V (oboje samozřejmě 81kw). Moje turbo není čištěný ale bude příští týden protože "nestíhá rychle natlačit"...regulaci sem neviděl takže musí ven, co se týče podtlaků a plechovky atd...zkontrolováno, sání čistý, EGR off, KAT off. Sestry turbo tlačí nádherně a auto jede jak střelený a to není čipovaný. Moje otázka je logická. V případě že bych se rozhodl pro nové turbo a nebo pro repas není lepší do AHF dát turbo z ASV? Není tam nějaký konstrukcční problém? Někde jsem četl že tam je jiný držák nějaký, ale konkrétního nic. Prostě mi jde o to jestli když VNT15 vyndám jestli místo něj dát bez problémů GT1749V. Nejradši bych totiž koupil nové GT1749V a měl klid. Prosím poraďte. Děkuji všem velice.
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 872
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

jde to úplně v pohode. Nejspis bude potřeba vyměnit spodní držák turba, ale v tom bych problém neviděl.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rozdíl je prakticky jen v tom počtu lopatek na statorovém regulačním kole, jinak jsou obě turba záměnná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Marek77 píše:Rozdíl je prakticky jen v tom počtu lopatek na statorovém regulačním kole, jinak jsou obě turba záměnná.

To ale není pravidlo, 1749V může mět i 9lopat .
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Ano turbo GT1749V 038253019C má 9 lopat ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

A este ste zaqbudli na ten spodny drziak. Je totiz iny
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

a nebo zadnej
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

TDI tech píše:A este ste zaqbudli na ten spodny drziak. Je totiz iny
Tak jak se to vezme 1749V může mět oba druhy .
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
friikulin
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2012, 19:46

Příspěvek od friikulin »

No tak otázku zkonkretizuji. V úterý budu tahat turbo na čištění lopatek...protože dle logu a dle rad všech možných lidí mám regulaci zanešenou...ačkoliv se zvenku lehce pohybuje...měl jsem dole plechovku a regulace jde bez problému lehoučce...na "nasátí hubou" se plechovka přestaví do krajní polohy....ale je otázka jestli je to skutečně krajní poloha nebo jestli se to opře o saze (snad neplácám kraviny...nikdy jsem turbo neviděl zevnitř :) )
Jde mi o to jestli když budu řešit repas turba popřípadě kupovat nový jestli mám koupit (repasovat) VNT15 a nebo jestli mám jít do toho z ASV...jestli je tam výkonový rozdíl...jestli to má vůbec smysl...pro představu chci "pouze" čip...ale prostě porovnávám dvě auta...moje a ségry :D Ségře to jede jak vzteklý dole....od nějakých 1500...ve 2000ot má plný tlak turba....kdežto já mám průběh tlaku turba nemastný neslaný...no pro představu přikládám LOG...tam je všechno vidět...prosím o radu jak ohledně turba tak ohledně diagnostiky závady na co se ještě zaměřit. Velice všem děkuji.

Obrázek
friikulin
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2012, 19:46

Příspěvek od friikulin »

Tak už vím jak to je :) Moje turbo v AHF je opravdu VNT15. Mám už k dispozici turbo GT1749V 038253019V které jsem si včera přivezl. Což o to, že je spodní držák jinak mi tolik nevadí...hlavní rozdíl mezi mým vyndaným turbem a tím co sem si přivezl je ten že moje turbo se mi včera odpoledne při jedné z mnoha zkoušek rozletělo :) Naštěstí se jen přepůlila hřídelka takže lopatky jsou na místě...ale i tak samozřejmě mám rozebraný celý sací trakt a jedu pro těsnění a jdu čistit a montovat...odpoledne to musí jet :)

Takže moje podezření na to že je turbo načaté se potvrdilo. Problém vznikl při zkoušce čipu kdy turbo dostalo větší požadovanej tlak...ale "jen" 2150mBar. Plná pět...brzda, čtyři zatáčka plnej a křáp a bílý dým jak když letí letadlo.

Nutno podotknou, že i když stále motor neměl dostatečný náběh turba tak i tak už jel velice pěkně. Těším se až to tam dneska vrátím.

Zeptám se ještě takto...mazací trubku oleje pro turbo mám pro jistotu a kontrolu taky dole...ale stává se někdy, že tyto motory méně mažou? Nebo to je prostě "běžný" že to turbo dokáže odejít? Nevim kdo a jak s tím jezdil přede mnou. Díky.
friikulin
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2012, 19:46

Příspěvek od friikulin »

No i když nikdo nic dál nepíše tak budu pokračovat. Turbo jsem ve čtvrtek 22.3.2012 nastrojil. Vypláchl jsem a vyfoukal celý tlakový systém včetně koleru....5 litrů technického benzínu pryč :D Nakoupil jsem těsnění a šlo se skládat. První jsem tam samozřejmě strčil zpátky turbínu abych mohl napasovat spodní držák turba který jsem původní z VNT15 převařil aby pasoval na GT1749V...myslel jsem si že to udělám aby to bylo univerzální nakonec jsem ho musel trochu povolit atd :D Turbo drží, ale moc pěknej ten držák není.
Výsledek je ten, že motor KONEČNĚ jede jak má. Možná byl kluk co mi dělal čip až trochu moc opatrnej...mám požadovanej tlak turba na 2150 mBar...kolik tak se nastavuje těmto turbům? Slyšel sem že 2200-2250 mBar úplně v pohodě vydrží.
Další otázka je na intercooler...podotýkám předem, že na FMIC nemám a ani ho tam dávat nebudu. Ale kamarád mi říkal, že je více než vhodné po načipování udělat okno do plastového podběhu? Je pravda, že sem to nikdy neřešil, ale má pravdu....tam ten vzduch musí nutně narazit a účinnost sériového intercooleru rapidně klesá. Kdo s tím má prosím zkušenosti? Děkuji za rady.

Závěrem snad už jen LOG součastného stavu motoru, kde se konečně děje to co se dít má.

Obrázek
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

toby66kw píše:
Marek77 píše:Rozdíl je prakticky jen v tom počtu lopatek na statorovém regulačním kole, jinak jsou obě turba záměnná.

To ale není pravidlo, 1749V může mět i 9lopat .
Cistil som uz spustu turb ratam ich uz na tony nie na kusy, a zakazdym malo 1749V 11 lopatiek a maly drziak. 9 lopatiek ma VNT15. Jedine zeby si trafil na nejakeho bastarda co mal prehodeny stator duchadla.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

toby66kw píše:
Marek77 píše:Rozdíl je prakticky jen v tom počtu lopatek na statorovém regulačním kole, jinak jsou obě turba záměnná.

To ale není pravidlo, 1749V může mět i 9lopat .
Cistil som uz spustu turb ratam ich uz na tony nie na kusy, a zakazdym malo 1749V 11 lopatiek a maly drziak. 9 lopatiek ma VNT15. Jedine zeby si trafil na nejakeho bastarda co mal prehodeny stator duchadla.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

toby66kw píše:
Marek77 píše:Rozdíl je prakticky jen v tom počtu lopatek na statorovém regulačním kole, jinak jsou obě turba záměnná.

To ale není pravidlo, 1749V může mět i 9lopat .
Cistil som uz spustu turb ratam ich uz na tony nie na kusy, a zakazdym malo 1749V 11 lopatiek a maly drziak. 9 lopatiek ma VNT15. Jedine zeby si trafil na nejakeho bastarda co mal prehodeny stator duchadla.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

1749V sa robí aj s 9 lopatami. (1749V z BMW 320d 110kW) teraz som ho dával do auta, takže je to na 100% tak.
medzi VNT15 a týmto 1749V som si všimol rozdiel vo velkosti kompresora a turbíny. Navyše táto 1749V nemala pod reguláciou ten prstenec, podložku. Lopatky regulácie sú o tolko širšie a chodia priamo po housingu turbíny. Asi pre väčší prietok spalín :)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“