Stránka 1 z 2
octavia 1,9tdi motor ko
Napsal: 22 bře 2012, 09:44
od sisik
zdravim mam otazku motor octavia 1,9 tdi 66kw alh je ko pokrivene ojnice mozna pricina nasalo olej cez turbo ale turbo sme dali von a nevidno na nom ziadne poskodenie ani velka vola iba zaseknuta regulacia aky mate na to nazor co mohlo byt pricinou.motor isiel dovysokych otaciek chvilu a konec
Re: octavia 1,9tdi motor ko
Napsal: 22 bře 2012, 11:10
od slovacek.milos
sisik píše:zdravim mam otazku motor octavia 1,9 tdi 66kw alh je ko pokrivene ojnice mozna pricina nasalo olej cez turbo ale turbo sme dali von a nevidno na nom ziadne poskodenie ani velka vola iba zaseknuta regulacia aky mate na to nazor co mohlo byt pricinou.motor isiel dovysokych otaciek chvilu a konec
a jak jsi poznal pokrivené ojnice, motor nejde protočit?
Napsal: 22 bře 2012, 13:47
od sisik
ano motor nesiel pretocit a je rozobraty
Napsal: 22 bře 2012, 13:53
od mva1
když dlouhodobě nefunguje turbo (např.vadnou plechovkou)
tak přes něj teče olej do IC.(i když je dobré)
a potom když se to opraví bez odstranění oleje z IC.
tak se koná poprava motoru.
tohle asi bude tvuj případ...
Napsal: 22 bře 2012, 14:26
od sisik
takze ked sa vymeni regulacia na turbe tak bude dobre to turbo???dal by si ho naspet do motora??
Napsal: 22 bře 2012, 14:36
od mva1
jako že by si to turbo z popravenýho motoru použil dál ?
musí na něj kouknout určitě někdo znalej
Aby to nedopadlo stejně jako s tou popravou motoru...to se furt něco kutí...hlavně aby to vyslo co nejlevnějc,levá ruka neví co dělá pravá
.a výsledek nap...u
Napsal: 22 bře 2012, 14:41
od sisik
no dvaja mechanici pozerali na moje turbo s ko motora a obaja povedali ze je ok mimo regulacie len rozhodnutie nechali na mna...tak som tam dal pouzite turbo a to mi ostalo.
Napsal: 22 bře 2012, 21:15
od MirekX
mva1 píše:když dlouhodobě nefunguje turbo (např.vadnou plechovkou)
tak přes něj teče olej do IC.(i když je dobré)
a potom když se to opraví bez odstranění oleje z IC.
tak se koná poprava motoru.
tohle asi bude tvuj případ...
tohle teda slyším poprvý...
Napsal: 22 bře 2012, 21:38
od Huml
podle mě, když jsem řešil auta, který jezdili dlouho se zadřenou regulací, není to jen o tom, že to padá do nouzáku díky tomu, že to hodně tlačí, ale zvedá se hodně tlak plynů před turbem, navíc zbytkový spaliny co zůstávají ve válci rychleji karbonujou kroužky a dochází k jejich připíkání, díky tomu se víc tlakuje blok motoru a olej se dostává do cooleru přes odvětrání, navíc už několikrát jsem u takových aut řešil posléze i těsnění pod hlavou
Napsal: 22 bře 2012, 21:41
od slovacek.milos
MirekX píše:mva1 píše:když dlouhodobě nefunguje turbo (např.vadnou plechovkou)
tak přes něj teče olej do IC.(i když je dobré)
a potom když se to opraví bez odstranění oleje z IC.
tak se koná poprava motoru.
tohle asi bude tvuj případ...
tohle teda slyším poprvý...
mirku když už blbě řečeno tak to tak fachá jak je turbo ko prolíná olej a když olej turbo neprovětrává usazuje na dolních místech ale jak u kterého auta, já tak jednou najížděl s podobným šrotem před dílnou na rampu jak se auto nahlo nebylo v ulici vidět výhul jak kráva , jak sejm najel a vyrovnal za chvíli OK motor přežil
Napsal: 22 bře 2012, 21:43
od MirekX
Huml píše:podle mě, když jsem řešil auta, který jezdili dlouho se zadřenou regulací, není to jen o tom, že to padá do nouzáku díky tomu, že to hodně tlačí, ale zvedá se hodně tlak plynů před turbem, navíc zbytkový spaliny co zůstávají ve válci rychleji karbonujou kroužky a dochází k jejich připíkání, díky tomu se víc tlakuje blok motoru a olej se dostává do cooleru přes odvětrání, navíc už několikrát jsem u takových aut řešil posléze i těsnění pod hlavou
na tomhle něco bude a ještě bych tam hledal i souvislost s praskáním pístů....ale přes turbo tam olej nenateče.
Napsal: 22 bře 2012, 21:45
od Huml
pokud nemá vůli na hřídeli, tak ne, navíc většinou, když to turbo začne pouštět olej, tak podle mých zkušeností to začne do výfuku
Napsal: 22 bře 2012, 22:06
od Zdeněk M
Huml píše:podle mě, když jsem řešil auta, který jezdili dlouho se zadřenou regulací, není to jen o tom, že to padá do nouzáku díky tomu, že to hodně tlačí, ale zvedá se hodně tlak plynů před turbem, navíc zbytkový spaliny co zůstávají ve válci rychleji karbonujou kroužky a dochází k jejich připíkání, díky tomu se víc tlakuje blok motoru a olej se dostává do cooleru přes odvětrání, navíc už několikrát jsem u takových aut řešil posléze i těsnění pod hlavou
Přesně tak to je.

Napsal: 23 bře 2012, 12:14
od sisik
ani raz za 2 roky som nemal nudzovy rezim a najazdim vela vtedy som isiel hore kopcom dargov na 4 asi 100 km chcel som preradit a zrazu auto pridavalo stlacil som spojku ze preradim motor na plne bomby a a hned zdochol.Ked sa rozobral motor tak bolo viditelne len na ojniciach ze su jak hokejky a bol olej vo valcoch,turbo vyzera dobre okrem regulacie a vyfukove potrubie nebolo od oleja este od zaciatku ta octavia nestartovala dobre na studeny motor ci v zime ci v lete boli tam nove zhavice aj pridana startovacia davka porovnavam s golfom 3 tdi 66 kw
Napsal: 23 bře 2012, 23:25
od vilozx6
sisik píše:ani raz za 2 roky som nemal nudzovy rezim a najazdim vela vtedy som isiel hore kopcom dargov na 4 asi 100 km chcel som preradit a zrazu auto pridavalo stlacil som spojku ze preradim motor na plne bomby a a hned zdochol.Ked sa rozobral motor tak bolo viditelne len na ojniciach ze su jak hokejky a bol olej vo valcoch,turbo vyzera dobre okrem regulacie a vyfukove potrubie nebolo od oleja este od zaciatku ta octavia nestartovala dobre na studeny motor ci v zime ci v lete boli tam nove zhavice aj pridana startovacia davka porovnavam s golfom 3 tdi 66 kw
Nebude to podtáčaním motora? V IC sa ti hromadí olej a keď mu dáš bomby vcucne ho a pošle na onen svet.

výsledok zohnuté ojnice a niekedy vyletia aj von z bloku. Ak by to bolo reguláciou malo by ho hodiť do nudzaku raz za čas.