Žhavící svíčky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Žhavící svíčky
Mám problém se žhavícíma svíčkama u Volkswagen transporter T4 . Vidím je ale nevím kam vedou kabely a kam jsou zapojeny. Poradí mi někdo ? Díky
Jestli mas 5ti valec, tak jsi na tom jako ja. Toto tema a moje startovani je prave aktualni, tak ho studuju. Akorat nevidim duvod proc resis kabely. V te fajfce musi byt pri zhaveni +12V. Pokud tam je, tak na kably ser.
Pokud odpojis cidlo teploty vody (zboku bloku na koleni u termostatu), tak simulujes ledovej motor a nekonecne zhaveni. (Nevim jestli pozdeji nebude treba smazat zavadu VAGem)
Ja jdu dneska zjistovat odpor zhavicek. Vzhledem k tomu, ze po "skrtnuti" +12 nehodi ani jiskricku, tak to vypada, ze nevodi.
Teoreticky by mely mit odpor 0 ohmu... tak jsem zvedav.
Pokud odpojis cidlo teploty vody (zboku bloku na koleni u termostatu), tak simulujes ledovej motor a nekonecne zhaveni. (Nevim jestli pozdeji nebude treba smazat zavadu VAGem)
Ja jdu dneska zjistovat odpor zhavicek. Vzhledem k tomu, ze po "skrtnuti" +12 nehodi ani jiskricku, tak to vypada, ze nevodi.

Odpor 0,7 - 0,9 ohm, zkoušet jen na vodivost není dobré, při stárnutí některé svíčky žhaví dál a dál od konce, extrém je že se hřeje nejvíc závit.
Sada se má měnit celá, pokud všechny vyndáš, vyčistíš, prohlídneš, zkusíš jestli žhaví na konci, pokud šetříš a výměna další třeba za půl roku Tě nepřivede k nas štvání stačí vyměnit špatné a s poškozeným povrchem.
Sada se má měnit celá, pokud všechny vyndáš, vyčistíš, prohlídneš, zkusíš jestli žhaví na konci, pokud šetříš a výměna další třeba za půl roku Tě nepřivede k nas štvání stačí vyměnit špatné a s poškozeným povrchem.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0
Proč? Vysvětlíš mi to nějakým rozumným způsobem?zdenace píše:Pokud máš špatný jeden žhavič, tak se má měnit celá sada.
Možná se to doporučuje, aby se z lidí tahaly peníze. Ale je to nesmysl, nijak to není opodstatněno a není k tomu absolutně žádný důvod.
Nesmysl!!! Svíčka buď funguje nebo nefunguje. Nic mezi tím neexistuje. Je to obyčejný blbý topný drát, nic víc a nic méně.frantisek28 píše:Ked myslis… Ale az by si vymenil aj tie stare, aj ked este funkcne a porovnal by si ich s nejakou novou ako zhavia, tak by si pochopil, preco sa menia vsetky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0
https://youtu.be/8pftKnYBQ5c
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 25 kvě 2011, 01:15
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
https://youtu.be/8pftKnYBQ5c
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…
Souhlasím... a Marek77 rozhodně nemá pravdu.. to by bylo stejné jako by tvrdil, že žárovka buď svítí nebo ne... nebo xenon výbojka, někdy si porovnej jak svítí nová výbojka a ta která dožívá v autě nějakých 150 tis. km.. rozdíl více než patrný... a také by byla blbost měnit jen jednu až umře... tedy pokud by Ti nestačila nerovnoměrná svítivost...
Na cca case 5.00 to je viditelne. Skusal som to aj ja po vymene. Ano, sviecka zhavi, ale ako…
Souhlasím... a Marek77 rozhodně nemá pravdu.. to by bylo stejné jako by tvrdil, že žárovka buď svítí nebo ne... nebo xenon výbojka, někdy si porovnej jak svítí nová výbojka a ta která dožívá v autě nějakých 150 tis. km.. rozdíl více než patrný... a také by byla blbost měnit jen jednu až umře... tedy pokud by Ti nestačila nerovnoměrná svítivost...
Hoši, melte si, co chcete. Moje osobní zkušenosti jsou naprosto jednoznačné.
Koupil jsem před deseti lety Galaxy, co mělo 167.000 km a originál žhavicí svíčky. Po nějakém čase jedna odešla. Dal jsem jednu novou a jezdil. Pak po dalším čase odešla další. Dal jsem opět jednu novou. Pak odešla třetí, dal jsem starší dobrou svíčku z jiného motoru. Takhle jsem postupně vyměnil všechny čtyři. Nahradil je buď novými, nebo staršími, které mi tu zbyly z jiného motoru.
Kdybyste viděli a slyšeli, jak mi startoval motor při teplotách pod -20°C (které tu bývají poměrně často, navíc dost cestuji i na hory), nemleli byste takové sračky.
Ovšem pokud máte zájem utrácet stovky až tisíce korun naprosto zbytečně, prosím - to je věc každého z vás.
Auto jsem prodal před půl rokem, mělo skoro 400.000 km. Svíčky pořád ty, které jsem tam dal. Auto startovalo na drc (tzn. na první otočení) za všech podmínek.
Žhavicí svíčky u žádného motoru nemají stanoven výměnný interval. Naposledy tomu tak bylo u Felicie, to byl ovšem nepřímý vstřik. Proto nevidím sebemenší důvod k tomu, abych svíčky z jakéhokoli důvodu měnil dřív, než umřou. Maximálně to zákazníkovi doporučuji (většinou při výměně rozvodů), případně jej upozorním na možné důsledky. Většina lidí, co ke mně jezdí, to ovšem řeší tak, že si před zimou mnou nechají svíčky přezkoušet a pokud fungují, nemají důvod cokoli řešit.
Koupil jsem před deseti lety Galaxy, co mělo 167.000 km a originál žhavicí svíčky. Po nějakém čase jedna odešla. Dal jsem jednu novou a jezdil. Pak po dalším čase odešla další. Dal jsem opět jednu novou. Pak odešla třetí, dal jsem starší dobrou svíčku z jiného motoru. Takhle jsem postupně vyměnil všechny čtyři. Nahradil je buď novými, nebo staršími, které mi tu zbyly z jiného motoru.
Kdybyste viděli a slyšeli, jak mi startoval motor při teplotách pod -20°C (které tu bývají poměrně často, navíc dost cestuji i na hory), nemleli byste takové sračky.
Ovšem pokud máte zájem utrácet stovky až tisíce korun naprosto zbytečně, prosím - to je věc každého z vás.
Auto jsem prodal před půl rokem, mělo skoro 400.000 km. Svíčky pořád ty, které jsem tam dal. Auto startovalo na drc (tzn. na první otočení) za všech podmínek.
Žhavicí svíčky u žádného motoru nemají stanoven výměnný interval. Naposledy tomu tak bylo u Felicie, to byl ovšem nepřímý vstřik. Proto nevidím sebemenší důvod k tomu, abych svíčky z jakéhokoli důvodu měnil dřív, než umřou. Maximálně to zákazníkovi doporučuji (většinou při výměně rozvodů), případně jej upozorním na možné důsledky. Většina lidí, co ke mně jezdí, to ovšem řeší tak, že si před zimou mnou nechají svíčky přezkoušet a pokud fungují, nemají důvod cokoli řešit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)