Stránka 1 z 2
předehřev paliva
Napsal: 16 dub 2012, 16:28
od spajk
potřebuji se zeptat,jezdím na ro v poměru cca 40l oleje 15l nafty.chci si koupit jednoduchý předehřev paliva od firmy rostlinyolej.cz za cenu 2300kč bez vyměníku..pouze ohřev oleje před čerpadlem,,nemate stím někdo zkušenosti jak to funguje?
Napsal: 16 dub 2012, 17:54
od peopleman
No to si můžeš rovnou koupit vyhřívaný paliváč,ale ne od nich za 2000,- nýbrž kdekoliv na vrakovišti za 200kčs

Napsal: 16 dub 2012, 19:23
od blacklight
Přidám se trochu k dotazu s podobným dotazem.
Když jsou dvounádržové systémy, co je tam důležité pro přepnutí oleje?
Je to teplota motoru, nebo teplota oleje?
Spoustu věcí jsem se dočetl tady, třeba o tuhosti oleje při malé teplotě a taky o pronikání oleje přes kroužky do motorového oleje.
Kolik jsou tedy ty teploty při kterých to přepíná a co je důležitější?
Spajk: Ten ohřev filtru bys mohl sehnat z Fiatů, nebo jsem taky koupil na aukru filtr z Escorta i s předehřevem (jestli to je vždy v escortu to netuším). Pokud bys byl šikovný tak bys to vyrobil i třeba z odporového drátu a nějakého kusu plechu. Kdysi mě i napadlo jak jsou topné spirály z remosky, tak to pokuchat, zkrátit, změřit proudy při 12V a nastavit to, aby to nějak obstojně a bezpečně topilo. Nebo tady někdo vzpomínal indukční ohřívač.
Napsal: 17 dub 2012, 14:26
od Petr.C
Tady jsem někde četl, že ten předehřev ve filtru není dělaný na provoz delší dobu a že se spálý. Ale kdyby jsem to zapojil jak je zde:
http://www.rostlinnyolej.cz/images/stor ... ev_12v.pdf
a do spodního víka filtru by jsem přidělal žhavící svíčku a vedle by jsem dal teplotní čidlo.
Co si o tom myslíte, nemůže to nic udělat, chytnot ....... . Sice samotná žhavící svíčka se rozpálí do červena ale pokud bude v palivu, tak by se neměla tak rozpálit.
Napsal: 17 dub 2012, 15:52
od peopleman
No nevím,žhavkou jsem jednou zapaloval olej v kamnech a chytlo to...Ale ten vypínač s diodou co tam je by se mě několikrát hodil..

Napsal: 17 dub 2012, 16:06
od blacklight
Já bych tam taky žhavící svíčku nedal už vzhledem k jejímu principu.
Pokud bych to měl řešit, šel bych na to tak, že bych z někama vykuchal obvod termostatu - možná z nějakého topení, elektrické dečky nebo vytápění akvária.
Pokud chceš být machr, tak třeba něco takového:
http://www.ebay.com/itm/12V-Digital-LCD ... 256e57e8bb
....za 300 - pošta zdarma...
Pak stačí sehnat něco co bude topit... takže nějaký odporový drát, který seženeš za pár korun a budeš tam mít přesně nastavenou teplotu.
Napsal: 17 dub 2012, 18:18
od Koval(CZ)
Od žhavící svíčky v oleji jde plno bublinek, to není dobrý nápad, nestačí se přenést tolik tepla přes tak malou plochu, předehřev ve filtru je dobrá věc, může jet pořád v kuse, nespálí se, veškeré teplo odevzdá oleji, ale má malý výkon, v létě to ohřeje na +70, ale v zimě v krutých mrazech tak na +35.
Napsal: 18 dub 2012, 06:32
od Petr.C
To jste mě moc nepotěšili, tak hezky jsem to měl vymyšlený, jak to tedy mají udělaný tady, taky tam maj žhavící svíčku:
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/nejproda ... -12-v.html
Napsal: 18 dub 2012, 09:10
od radluk
Tohle se tady uz resilo, nekde jsem tady kdysi davno daval navrh vymeniku pro dve zhavici svicky, soustruzena smenna - zebrovana plocha z AlMgSi kulatiny, na to se nasadi plast z hlinikove trubky AlMgSi, na konci po obvodu svarit TIGem a valite... U teto konstrukce zarucena teplosmenna plocha.
Napsal: 21 dub 2012, 14:32
od bobyd
http://www.ebay.de/itm/Heizelement-Warm ... 081wt_1139
http://www.ebay.de/itm/Eintanksystem-VE ... 435wt_1139
Je vicero modelu a ne tak drahejch jako maj cesti prodejci jeden mam doma a vpodstate jde o to ze do hlinikoveho blocku implantujou zhavku a ta pak ohriva neprimo volej ,ale problem je mala plocha.Deskace jsou MNOHEM vykonejsi idealni by byla kombinace deskace a takovehle krabicky.
Napsal: 22 dub 2012, 00:03
od bozole_sk
Caute ked je tu uz tema predhrev paliva, opytam sa nieco na co som tu priamo otazku ani odpoved nevidel, mozno trocha ohladne startovania v zime....
Co sa tyka predhrevu mam v tom jasno, co by ma ale zaujmalo je zima.
Povedzme ze je -20, mam dve nadrze so vsetkym ako ma byt, nejaky predhrev pred cerpadlom, popripade porieseny aj ohrev nadrze.
Ak je ozaj zima povedzme -20 a menej, olej pravdepodobne tuhne a teda myslim si ze mozem mat ohrev kde chcem, ak mi ztuhne olej v potrubi tak s tym nespravi nic ani ohrev pred cerpadlom ani ohrev nadrze.
Plnaujem jazdit ak tak na novy olej. Moja otazka alebo dedukcia s otazkou zneje: Ked su take zimy, je asi vhodnejsie mat namontovany vykonny ohrev pred cerpadlom, kaslat na ohrev nadrze a zriedit olej s naftou popripade benzinom tak aby ani pri tychto teplotach neztuhol a vedely sme ho aj ked hustejsi, ale dotlacit k ohrevu pri cerpadle, kde sa uz zohreje na potrebnu teplotu.
Ak nie opravte ma prosim s lepsim riesenim, a ak sa da hodte prosim priblizne ako je vhodne zriedit novy rastlinny olej s naftou a benzinom (alebo len s benzinom) aby aj pri -25 neztuhol ani v potrubi?
Veelka vdaka
PS: Jedna sa o stare dobre pianko 300D ktore spapa cokolvek ale davam mu len naftu a ak tak casom novy RO

Napsal: 22 dub 2012, 08:25
od petrsk
bozole_sk píše:Caute ked je tu uz tema predhrev paliva, opytam sa nieco na co som tu priamo otazku ani odpoved nevidel, mozno trocha ohladne startovania v zime....
Co sa tyka predhrevu mam v tom jasno, co by ma ale zaujmalo je zima.
Povedzme ze je -20, mam dve nadrze so vsetkym ako ma byt, nejaky predhrev pred cerpadlom, popripade porieseny aj ohrev nadrze.
Ak je ozaj zima povedzme -20 a menej, olej pravdepodobne tuhne a teda myslim si ze mozem mat ohrev kde chcem, ak mi ztuhne olej v potrubi tak s tym nespravi nic ani ohrev pred cerpadlom ani ohrev nadrze.
Plnaujem jazdit ak tak na novy olej. Moja otazka alebo dedukcia s otazkou zneje: Ked su take zimy, je asi vhodnejsie mat namontovany vykonny ohrev pred cerpadlom, kaslat na ohrev nadrze a zriedit olej s naftou popripade benzinom tak aby ani pri tychto teplotach neztuhol a vedely sme ho aj ked hustejsi, ale dotlacit k ohrevu pri cerpadle, kde sa uz zohreje na potrebnu teplotu.
Ak nie opravte ma prosim s lepsim riesenim, a ak sa da hodte prosim priblizne ako je vhodne zriedit novy rastlinny olej s naftou a benzinom (alebo len s benzinom) aby aj pri -25 neztuhol ani v potrubi?
Veelka vdaka
PS: Jedna sa o stare dobre pianko 300D ktore spapa cokolvek ale davam mu len naftu a ak tak casom novy RO

kdyz budes mit vsechno jak ma byt,neni problem pred dojezdem prehodit na naftu a ranni start je bez problemu
ll
Napsal: 22 dub 2012, 15:25
od fezout
ll
Napsal: 22 dub 2012, 22:23
od bobyd
Trochu vifu a bezinu nikdy neuskodi

.
Napsal: 23 dub 2012, 08:15
od fezout
To jsi asi nikdy nejezdil na sádlo tam by musel bejt vif s benálem tak pul na pul se sádlem