Stránka 2 z 3
Napsal: 05 črc 2012, 09:38
od slovacek.milos
burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
řekni tatovi at se zeptá v hokně,

Napsal: 05 črc 2012, 12:19
od dhfool
burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
Měnit rozvody netřeba... felicia je toho důkazem

Napsal: 05 črc 2012, 14:00
od burek
Pisu ze by.me to zajimalo be ze jw bude delat...
Napsal: 05 črc 2012, 14:06
od Golfisko
Interval výměny rozvodů bude podobný jako u oleje, buď najeté km nebo staří, záleží co nastane dříve
Data pro tvůj motor neznám, ale když teďka plácnu do větru 90t km/ 4 roky možná nebudu daleko od pravdy...
Napsal: 05 črc 2012, 16:55
od slovacek.milos
interval rozvodového řemene u xc 2,5T je 16O tisíc nebo deset let,
výměna oleje je 2OOOO km nebo 12 měsíců, API SH SJ,
další otázky jestli to vydrží dva roky nebo půl, nebo v práci říkal šulin který o tom nemá páru naprosto zbytečné

Napsal: 06 črc 2012, 01:09
od Golfisko
Tak to celkem cumin - interval az na 10 let. Automobilky vetsinou planuji vse ,, dozivotne" na 4-5let

Napsal: 06 črc 2012, 08:41
od slovacek.milos
Golfisko píše:Tak to celkem cumin - interval az na 10 let. Automobilky vetsinou planuji vse ,, dozivotne" na 4-5let

hm by ses divil 1.6 tdci GBDB přijel borec že má 9O,OOO že chce měnit rozvody, vozil ke měn 4 auta, rožla se mu kontrolka ale na filtr ve výfuku,
řekl jsem mu že má času dost servisní interval rozvodů je 24O.OOO km a 1O let
jel do hodonína a tam mu mechanik řekl pokud si chce odrovnat všechny auta tak at ke mně jezdí dál, žádný řemen víc jak 15O.OOO km prej nevydrží, už ke mně nejezdí,
leží mi to v žaludku jak jedna kladka u alh

Napsal: 06 črc 2012, 08:42
od burton.b22
já mám isuzu 1.7D r.v. 96 a mám interval 120000km nebo 8 let. Ale mám tam řemen přímo od isuzu.
Napsal: 06 črc 2012, 09:01
od slovacek.milos
burton.b22 píše:já mám isuzu 1.7D r.v. 96 a mám interval 120000km nebo 8 let. Ale mám tam řemen přímo od isuzu.
no a když na korzu nedáš řemen přímo od isuzu tak co

už tomu nevěříš nebo interval poloviční

Napsal: 06 črc 2012, 09:19
od burton.b22
To pravě nevím jestli to platí pro všechny výrobce. Jenom mně překvapilo že je ten řemen od isuzu ten už asi nikde nekoupím. Ale já už na tom stějně rozvody dělat nebudu. Spíš jen ze zvědavosti.
Napsal: 06 črc 2012, 10:55
od Transporter
Marek77 píše:Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Milý zlatý bratře Žižko - je to přesně naopak. Olej v motoru stárne především chemicky. A protože benzin je ve srovnání s naftou mnohem a mnohem agresívnější a navíc vysušuje (zatímco nafta maže), olej v benzinových motorech stárne nesrovnatelně rychleji, než v motorech naftových. To je vcelku známá věc, proto nechápu, kde jsi k tomu přišel.
A proto se v dieslech vzdycky menil olej co 5,000km kdyz v benzinovych motorech byl interval uz 10,000km.
Tak nevim kdo to ma naopak?

Napsal: 06 črc 2012, 10:57
od jericho-3
Miloši, málokdo šetří zákazníka, ale spíš myslí na kšeft. Stalo se mi to také, ale šlo o ramena, snažím se lidem ušetřit, ale je pravda, že to kolikrát nemá cenu. Koumes jim nakecá, že jim upadne kolo nebo se potká motor..Na druhé straně je problém, když já třeba u Ford 1,6 HDi 80kw tvrdím majiteli, že je pro jeho dobro měnit olej v 15000 km a ne podle blbé továrny v 25000 km a on jede jinam , kde jsou hoši s pomalovanými overaly a ti mu řeknou, že chci udělat kšeft...

Napsal: 06 črc 2012, 16:55
od Marek77
burek píše:Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
Dnešní intervaly výměny rozvodů jsou poměrně vysoké a konkrétně Volvo má opravdu značně dlouhé výměny. Brácha má V40 s motorem 1,8i a taky má velmi dlouhé výměnné intervaly.
Pokud tatík nenajede ani po deseti letech kilometry, které by měly rozvody vydržet, je na něm, jak to vyřeší. Já to vidím takhle: Pokud je na motoru 2,5T u Volva výměna po 160.000 km nebo po 10 letech a tatík po těch letech najede dejme tomu půlku nebo méně než půlku kilometrů (tedy méně než 80.000 km), pak může třeba výměnu rozvodů vyřešit tak, že vymění pouze řemen. Kladky většinou nestárnou. Pokud by ovšem za 10 let provozu najel třeba 120.000 km, už by měl vyměnit všechno, protože dalších 10 let (tedy dalších 120 tisíc km) už kladky vydržet nemusejí.
Ale to je čistě hypotetický postup - praxe může být zcela jiná. Znám auta, u kterých při výměně rozvodů vyndám kladky a ty chrastí jako po smrti. Naopak znám mnoho motorů, kde když vyndám kladky, jsou jako nové. Na mém motoru (AFN) jsem měl napínací kladku rozvodů 270.000 km (tři řemeny) a i poté byla jako nová (a bylo mi doslova líto ji vyhodit). Je to kus od kusu a těžko paušalizovat.
Napsal: 06 črc 2012, 17:51
od slovacek.milos
marku ale když o tom píšeš bereš v patrnost že u některých motorů máš třeba 24O öoo a někde máš 9O.OOO a za kařdých 3O.OOO km kontrola, napnutí nebo výměna tak měnit rozvody po 3O.OOO km je naprosto normální
že je jako vytáhneš totál vyšlšhané v intervalu a oni měly být už dávno vyměněny miloš
Napsal: 06 črc 2012, 20:05
od burek
Marku dekuji ti za osvetleni..jsem o neco chytrejsi...otec ma najeto 130 tis.km a je to rok 05 takze ma cas.... jeste by me zajimala spolehlivost a celkove nejaka recenze techto motoru.nema nekdo zkusenosti.nikde jsem toho moc nepocetl.zatim si auto seveli..... dekuji vsem za odpovedi