Napsal: 30 bře 2007, 10:00
Jasně. Teplá nafta ti to hezky prohřeje dopředu.SLÁDEK píše:TO KUK:
myslíš tím druhým výměníkem před vstřikovacím čerpadlem hnát i naftu?
Jasně. Teplá nafta ti to hezky prohřeje dopředu.SLÁDEK píše:TO KUK:
myslíš tím druhým výměníkem před vstřikovacím čerpadlem hnát i naftu?
pridal by som moj postreh teplomer dat ZA CERPADLO ked mate pred cerpadlom 75°C to este neznamena ze je tolko aj v cerpadle po prve, cerpadlo je masa kovu ktora sa musi zohriat, z mojich vlastnych skusenosti vam mozem povedat ze nezaizolovane cerpadlo zrazi tak 7 az 10°C bolo to merane pri 15 az 20°C teploty okolia, nehovorim keby bolo chladnejsie a ides rychlo, cize moje poznatky by som zhrnulKUK píše:Já bych asi taky dal výměník za to servo, ale hlavně doporučuju dát ještě jeden výměník těsně před čerpadlo. Další (nebo ten stávající) teploměr dát samozřejmě mezi ně. Protože nejdůležitější teplota, která tě musí zajímat je na vstupu do čerpadla.
Tohle na tom schematu je podle mě jeden z důvodů, proč ty čerpadla dostávaj tak nafrak.
Představte si to:
Jedeš si hezky na naftu a v nějakým momentě (když se ti zdá že voda v motoru už je dostatečně teplá) přepneš na olej. Co se stane? Čerpadlo ti najednou nasaje studený hustý olej z filtru, toho serva, z ještě studenýho výměníku a z dloooooouhýho potrubí. Je to pro něj obrovská zátěž, zvlášť když se to stane ve vyšších otáčkách. Navíc samo to čerpadlo je ještě úplně studený. Je jen otázka času, jak dlouho to vydrží. A slabší jedinci z rodiny Lukasů, jak víme odpadají.
Řešení je, podle mě, ten (hlavní) výměník dát co nejblíž čerpadlu. Nejlépe je ten kombinovaný (voda + žhavící svíčky), protože ti ohřívá naftu (ještě než přepneš na olej) a tím i předehřívá čerpadlo, vstřikovací trubičky a vstřiky. A jakmile přepneš na olej, tak ten studenej z filtru, serva a potrubí ti neudělá v čerpadle průser.
Jediný co může odradit ty, co to takhle ještě nemají, je investice do dalšího výměníku a rozlučka s iluzí, že jim stačí jenom jeden.
Sorry
