Stránka 2 z 3
Napsal: 09 dub 2014, 20:38
od blonn
No je to nepatrně, tak max dva.
Napsal: 09 dub 2014, 20:52
od HanZ
Nic nezkazíš, když shodíš airbag (při odpojené baterii) a podíváš se pod šroub. Je tam vyražená ryska, na které to má sedět, takže kdykoliv můžeš vrátit do současného stavu. Zkus si dát volant tak, abys ho měl úplně rovně (+- zoubek max. dva) a pojezdit. Uvidíš, co to bude nebo nebude dělat.
Zdůrazňuji že pouze mě osobně to pomohlo, jelikož to nepatrné táhnutí jsem vlastně dělal já volantem, jak jsem se ho pořád snažil podvědomě vyrovnat.
Napsal: 09 dub 2014, 21:03
od blonn
Tohle zkusim jako druhou variantu. Nejdřív zkusim ty čepy povolit a zatlačit nebo vytlačit celou těhlici aby byli ve stejný poloze, pokud nejsou. V tomhle si nejsem na stopro jistej. Kdyby nebyli ve stejný poloze v těch oválech, mohlo by pomoct, co? Jo a toho borce jsem se ptal, jestli zkoušeli s tím čepem hnout a poudá, že tím by řešil záklon a ne odklon. Ale tím by to taky mělo pomoct ne?
Napsal: 09 dub 2014, 23:30
od dedkoun
Bože můj,soudruzi....
Neřešte tady tisícihrany,volanty a záklony.To je konstrukčně samořídící náprava bez záchytnejch ramen,jen je krapet blbě navržená,teda pardon,ošlehlá a k tomu to nepřesný ustavení phersonů(tlumičů) do těhlic.
Nota bene,šermovat u nápravy,konstrukčně shodný s Favonem,seříditelným záklonem je odvážný....Ale dotyčnej bude zajímavej,to jo....

Takže podruhý a naposledy
1)Bez ohledu na cokoliv musí být střed hřebenový tyče v hřebenu řízení v ose auta
2)Obě šťouchačky musí být stejně dlouhé a to na milimetr
3)Obě kola musí mít středy své rotace stejně daleko od tzv hypotetické čelní roviny vozu
4)Obě kola musí mít při přímé jízdě po rovině stejný odklon.
5)Podle změřených hodnot si už posléze jednoduše dopočítáme potřebnou sbí- nrbo rozbíhavost.
6)Teprve až mám všechny úhly nápravy v pořádku,auto se nežvejká,na kruháku nepřešlapuje,pak můžu řešit volanty,airbagy,popřípadě si šahat do gatí....
Když tím volantem začnu,budu mít třeba pak nápravu jako Libuška Šafránková úsměv.
Re: Názor na GEOMETRII
Napsal: 09 dub 2014, 23:53
od Lama
blonn píše:Už jsem byl dvakrát u nejmenovaného servisu v Praze na geo. 1.Auto pořád táhne lehce doprava. 2.seřízeno znovu a stále to samé a k tomu volant nakřivo

. Měnil jsem jen silentbloky v ramenou (plný puky) a čep do těhlice. Vše dotaženo na zemi. Šoumen mi povídá, že je to prej normální(mít volant nakřivo), bo tím dohánějí to táhnutí doprava

. To mi málem praskla cévka. Jsou tyto hodnoty ready? Mě se při nejmenším nezdá odklon kol na předku. Předem díky za názory.]
REKLAMOVAT, REKLAMOVAT, a znovu REKLAMOVAT.
ať se chlapci snažej, jinak odstopit od smlouvy a vrátit prachy, na to máš nárok
Napsal: 10 dub 2014, 08:05
od HanZ
2 dedkoun : naprostý souhlas kromě bodu 6! Jasně jsem psal, že až jako úplně poslední řešení, když už je vše papírově v pořádku. Nikoli, že se tím má začít. Prosil bych nepřekrucovat.
Napsal: 10 dub 2014, 09:44
od dedkoun
Napsal: 10 dub 2014, 09:49
od HanZ
V pohodě, nic se neděje

Napsal: 10 dub 2014, 10:59
od maiello
HanZ píše:Je z principu zcela jasné, že se první nastaví volant a podle něj až kola. Ale když to borec není schopen ani nadvakrát udělat správně? To toho vola na geometrii mám tlouc klackem, dokud to neudělá pořádně?? No hold si každý udělejte na profesionalitu techniků ve zmiňovaném servise svůj názor. V té době jsem s nimi ještě vycházel v dobrém, dnes bych již s takto provedenou geometrií nesouhlasil.
Byl to můj konkrétní případ, kdy jsem to přesadil pouze o jeden zub a problém to vyřešilo. Možná že bych ještě někde vyhráb protokol...
Jel bych každopádně jinam, i za předpokladu že si znova zaplatim geo.
těch 600 bych obětoval, zrovna geometrie je důležitý prvek, hlavně na mokru, o sněhu a ledu vo tom žádná.

Napsal: 10 dub 2014, 17:33
od jericho-3
Dneska je problém, že je v dílnách málo jam /kanálů/, všude jsou zdviže. Sbíhavost by si udělal každý jouda, ale musí do firmy, kde ho proměří laserem, ale vyvalí 700-1000 kč. U starých popelnic je to problém. Takže se vymění kulový čep, popř. rameno a už se musí vyvalit litr..Takže ti pitomci, co zakázali kanály jen omezili kvalitní levnou práci..
Napsal: 10 dub 2014, 17:56
od Richi
To půjde ruku v ruce s tím, že dnešní auta mají standardně takový výkon a takové jízdní vlastnosti, nad kterými jsme kdysi maximálně tak snili při listování německými časopisy plnými aut a krásných bab.
Na co se "stovkou" nebo "stodvácou" nějakou laserovou sbíhavost, když se nejezdilo víc než 120km/hod., a to ještě stálo auto spíš v garáži no a v zimě se nejezdilo raději vůbec.
Další otázka jsou pneumatiky, motorový olej a já nevím co dalšího.
Jezdí se rychleji, déle a dále .....
Napsal: 10 dub 2014, 19:10
od jericho-3
To máš pravdu, ale řemeslník v R Kangoo, které je permanentně naložené, určitě netrhá rekordy. A takových lidí jsou stovky...a ti vytvářejí hodnoty, bez kterých se nedá žít. A ti jsou důležití, těm je třeba pomoci bez laseru...Ocasům, kteří honí auto po dálnici a platí naftu z podpory od státu, sloužím nerad...

Napsal: 10 dub 2014, 19:48
od origoš
Když tahne do prava, tak je na pravé straně menší záklon, než na levé! Docela by mne zajímalo, jak to měřili, že je tak přesná ta hodnota.
Napsal: 11 dub 2014, 11:43
od Jirka84
zkus jinou geo,mam stejnou zkusenost bzl jsem asi 7 na stejny geo,a pak se ukazalo ze ji maji spatne skalibrovanou.
Napsal: 11 dub 2014, 22:03
od Huml
4)Obě kola musí mít při přímé jízdě po rovině stejný odklon
tohle není tak docela pravda, troufám si říct, že skoro vůbec, na táhnutí mají největší vliv gumy nebo špatný záklony, respektive jeden
