Stránka 2 z 3
Napsal: 23 zář 2014, 21:47
od geo
Oba odklony špatně a porád nevíš čím to je?
Napsal: 23 zář 2014, 21:52
od Fulltank
hele a ty predni silentbloky takovy ty valecky mas vazne v poradku?? Chce to poradne zapacit sroubovakem.
Napsal: 24 zář 2014, 06:11
od martinsidlo
Tak je to jízdní styl. Řezání zatáček pod plynem.
ET disků máš origo bez jakýchkoli podložek ? Tzn. jen sníženo ?
Napsal: 24 zář 2014, 14:19
od mentol
ano bez podloziek, 8jx18 ET 45...tie male som este nepozeral....a ano oba odklony su zle a stale neviem co s tym je, lebo niektori tvrdia ze odklon ti drat gumy nemoze ako ten pan na geometrii , niektori tvrdia ze moze..
Napsal: 24 zář 2014, 15:03
od Golfisko
Napsal: 24 zář 2014, 15:09
od mentol
ano viem ze mam negativnz odklon ale neda sa ten odklon niejak dostelovat zbiehavostou aby ti ekolesa boli kolmo na vozovke??
Napsal: 24 zář 2014, 15:37
od Fulltank
Zkontroluj ty silentbloky ! Mel jsem tu Caddy uplne stejne slitany pneu a vymackany predni silentbloky.
Napsal: 24 zář 2014, 15:41
od mentol
predne tie male???ci tie velke mzslis..lebo tie velke mam uz plne a jeden z fora pisal ze to moze drat aj kvoli tzm plnym silenblokom
Napsal: 24 zář 2014, 16:52
od Fulltank
Ty male nesmi mit vuli, vem rameno sroubovakem a zapac od napravnice.
Napsal: 25 zář 2014, 08:29
od netopier
kokos tak ja uz prestavam rozumiet....
podle geometrie mas nahovno odklony a derie ti gumy presne podla toho, ale ty to chces riesit inak, lebo pan na geo ti povedal ze to nebude tym ,, si ok?
Napsal: 25 zář 2014, 16:32
od stanley.hl
tiff píše:Gumy se ti zacaly sjizdet proto, ze staticka sbihabost se za jizdy prestala korigovat deformaci zadnich silentbloku, takze kola mela za jizdy temer stejnou sbihavost jako v klidu - tedy prilis velikou a proto to v kombinaci s vetsim odkllonem zacalo zrat vnitrky gum.
Pokud chces problem aspon castecne vyresit, nech si predni kola seridit na co nejmensi sbihavost, aby byly co nejvic rovnobezne a odklon nech na pokoji. Na snizenem aute ale nikdy gumy nevydrzi tolik co na serii, protoze snizenim vice nez o 2cm se vzdy rozjebe kinematika zaveseni a pri propruzrni bude sbihavost litat jak se ji zachce bez ohledu na to jak je serizena v klidu.
Proto se vzdy musim smat tem "stance" metrosexualum, kdyz tvrdi jak ty jejich nesmyslne placky uzasne jezdi

javascript:emoticon('(offtopic)')
Tak tady bych si dovolil nesouhlasit. Hodnoty předepsané výrobcem, jsou dané a odzkoušené na továrním nastavení nápravy. Při zásahu do nápravy, např. snížením pružin, je třeba je korigovat.
Odklon není seřiditelný a proto je nutno upravit sbíhavost. Pokud se pneu sjíždějí z vnitřní strany znamená to , že kola nemají dostatečnou sbíhavost a snaží se rozjíždět od sebe. Pneu se pak neodvalují, ale pomyslně smýkají z vnitřní strany ven a tím se obrušuje vnitřní hrana pneu. Při velké sbíhavosti jedou kola do sebe a tím se obrušuje vnější strana. Princip sněhového pluhu, která strana se obrušuje při rozhrnování sněhu? A která by se obrušovala při obrácení šípu?
Řešením je asi zkušebně a mírně zvýšit sbíhavost, zkontrolovat ET disků a případně opět použít měkčí a poddajnější silentbloky, které umožní nápravě reagovat a přizpůsobit se provozním podmínkám.
Trocha teorie pro zjištění příčiny:
Odklon kola má za úkol na nápravě usnadnit řízení, snížením ramene rejdu. Pokud se osa kola a osa svislého čepu na vozovce protíná v jednom bodě, je rameno rejdu 0. Řízení jde nejlehčeji. Čím je tato vzdálenost větší, jde řízení tíž a přenáší do volantu určité síly při přejezdu nerovností, zatáček, zrychlení a zpomalení vozu. Toto je důvod pro nutnost použití disků se správným ET. Nesprávné ET může narušit postavení kol v zatáčkách a působit sjíždění hran pneumatik i při správném nastavení sbíhavosti.
Jelikož kola odkloněná z kolmého směru, mají snahu zatáčet ve směru svého odklonu, je tato jejich snaha korigována sbíhavostí, aby se zamezilo sjíždění pneumatik To v praxi znamená , že změna odklonu, vyvolává potřebu změny sbíhavosti.
Určitý vliv na sbíhavost má i zatížení vozidla, kdy se mění postavení ramen nápravy. Proto výrobci předepisují podmínky měření, např. zatížení vozidla, které je nutno dodržet.
Omlouvám se všem, kdo při čtení usnuli a nebo se unudili k smrti. javascript:emoticon(':)')
Napsal: 25 zář 2014, 18:01
od favo
Zvlastní zkušenosti mohu říci, že nastavit geometrii tak aby auto fungovalo jak má umí hrozně malý procento těch co měřiče geometrii vlastní. Nedej bože když chceš po nich něco víc než je v tabulce od výrobce k danému vozu.
Dokonce když Ti mechanik před tebou montér pákou zkouší zda je daný silentblok OK a tvrdí že je v pořádku, ale ty víš, že tam něco musí být špatně a i přesto, že Ti to kde kdo rozmlouvá ten silentblok vyndáš a zjistiš že je úplně vydrolený, tak potom už tě popadá jen panika s myšlenkama na to, kde vezmeš peníze na měřák geometrie, aby sis tuto položku taky raději začal dělat sám, protože široko daleko není nikdo kdo to doopravdy umí.

Napsal: 25 zář 2014, 20:07
od mentol
dakujem STANLEY.HL konecne odpoved ktora dava zmysel.....kazdy mechanik na geometrii uz ked si nevie rady povie daj tam 16-tky a klasicke pruziny...to mi je rada... a pre NETOPIERA ano som OK, len uz nemienim platit 30 eur za frazu z ust mechanika pri kazdej navsteve geometrie ktory vie ako funguje podvozok auta asi iba z yootube" daj si tam 16-tky a mas pokoj" tak preto som tu napisal takze dakujem za tvoj zmysluplny prispevok si OK???isto ti dal zabrat.
To riesenie co pise stanley.hl je zaujimve a stale lepsie ako kupovat horne ulozenie tlmica kde sa da korigovat odkln za 150 eur...takze dakujem stanley a som zvedavy na vyraz mechanika ked mu poviem ze ten odklon treba prisposobil zvysenim zbiehavosti....
nevies o kolko tu zbiehavost zvysit???o stupen ci menej??mam teraz ist s nou do plusovych ci minusovych hodnot??
Plne silenbloky a odklon
Napsal: 25 zář 2014, 23:24
od vynecht
Psal jsem Ti už před týdnem že máš zvětšit sbíhavost. Stejně si myslím že napoprvé to nedáš, ten odklon je hodně mimo toleranci.
Napsal: 26 zář 2014, 12:44
od mentol
ved ani s tym nepocitam ze na prvy krat sa trafim, tak o kolko ju posunut na zaciatok???