Stránka 2 z 5

Napsal: 29 bře 2015, 10:59
od slovacek.milos

Napsal: 29 bře 2015, 11:00
od Slavkov
Miloši, ten valivý odpor až tak nesouvisí s přilnavostí, ale především s deformací pneumatiky při jízdě jak se pneumatika vždy dostává do kontaktu s vozovkou 8)
Mimochodem, když se u pneu podíváš na "energetické štítky", tak co rozdíl jedné třídy, to asi jedno deci ve spotřebě. Prostě i u letních to mezi B a F dělá cca půl litru... dlouhodobě ověřeno. Jsem tomu také ze začátku moc nevěřil.

Napsal: 29 bře 2015, 11:53
od slovacek.milos
[quote="Slavkov"]Miloši, ten valivý odpor až tak nesouvisí s přilnavostí,
a
to já vím no si přečti ten prvnípříspěvek co mi borec řekl že se nechce zabít kvůli malému valivému odporu, je to blb extra třída, spravidla probírá plná syntetika, polo,minerál, pak doživotní náplně v převodovkách ted začal s odporem jak pneu nesedí a nebrzdí, jeho dutina mozková je poháněna jen internetovou teorií

jediné co tonta dobře řekl že toho blba neklepne nikdy pepka protože když v hlavě nic nemá tak se mu tam nic nepokazí

to jsem si myslel že brzdí hlavně brzdy (LOL)

Napsal: 29 bře 2015, 12:01
od kubima
Cetli jste ten postup mereni valiveho odporu v laboratorich? Prijde mi to nepresny. Pokud vim, valivy odpor je stejne velky jako sila potrebna k udrzeni konstantni rychlosti jedouciho vozidla. Presneji receno, jedna se o valivy odpor vozidla, tedy ctyrech pneumatik.. podle popisu toho testu z odkazu od milose se meri kroutici moment, ktery je treba pro roztoceni brzdeneho kola. Jiste mi date zapravdu, ze sila pro udrzeni konstantnich otacek kola a sila pro jeho roztoceni neni to same, protoze na stojicim kole je pro jeho roztoceni zapotrebi prekonat navic jeho setrvacnou silu, resp. moment setrvavnosti kdyz se meri ten kroutak..
Je tady nekdo kdo je schopen mi to vysvetlit? :)

Napsal: 29 bře 2015, 12:40
od slovacek.milos
nějak se to měřit musí, každé měření je svým způobem nepřesně,

já osobně bych vyřadil v jednom bodě a které auto dojede nejdál to je na tom nejlíp (LOL)

Napsal: 29 bře 2015, 13:01
od alni
kubima píše: Pokud vim, valivy odpor je stejne velky jako sila potrebna k udrzeni konstantni rychlosti jedouciho vozidla.
valivý odpor je len jedna, z mnohých síl na udržanie konštantnej rýchlosti
kubima píše: podle popisu toho testu z odkazu od milose se meri kroutici moment, ktery je treba pro roztoceni brzdeneho kola. Jiste mi date zapravdu, ze sila pro udrzeni konstantnich otacek kola a sila pro jeho roztoceni neni to same, protoze na stojicim kole je pro jeho roztoceni zapotrebi prekonat navic jeho setrvacnou silu, resp. moment setrvavnosti kdyz se meri ten kroutak..
Je tady nekdo kdo je schopen mi to vysvetlit? :)
písali že sa meria NÁRAST krútiacého momentu -rozdiel medzi jednotlivými pneumatikamy pri zachovaní tých istích podmienok(zotrvačnosť valca, celého pohonu..a všetky ostatné straty ostanú rovnaké)

Napsal: 29 bře 2015, 13:14
od alni
ináč akurát som nahodil pneu s val. odporom triedy F ;) tak uvidím ten rozdiel na spotrebe(vlani C)
ale ináč držia neskutočne

logicky čím viac sa lepí pneumatika na asfalt, tým väčší val. odpor -NO NEPLATÍ TO VŽDY

Napsal: 29 bře 2015, 14:02
od romanespana
ja mam na svym cordobiku 13tky, kamos co dela v gumarne, tak na me vybeh, hele vole mame zrovna v super akci gumy na tvy auto za 100 eur vsechny 4 y s montazi, tak jsem mu rekl, tak tady mas my auto a naper je tam, no muzu rict, ze horsi gumy snad neexistujou, na kruhaci se lidi otaci, ze tam jede nejakej blazen (hvizdaj jak na driftu) a nedej boze trochu deste, to je jak na lede, takze pri beznym provozu prozivam jizdu jako ostrou rz, ( jako simulator pro zacinajici rally piloty dobry pro vychytani chovani teziste auta) (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)

Napsal: 29 bře 2015, 16:40
od favo
Je zajimavý že by pneu s nízkým valivým odporem byly nebezepečné při brždění a přitom poslední 3 roky vyhrávají nebo se umisťují na prvních příčkách v testech ADACu a podobně.
Já koupil nedávno druhou sadu pneumatik s nízkým valivým odporem, auto mám o dost těžší než je nějaká připosraná fábka s nulovým výkonem, ale že bych měl problémy při brždění ? Ani omylem.
Auto mám na předek těžký jako kráva, ale ani v zatáčkách nemám nějak extra problém je projet rychleji, ale své limity má každá pneu a když za volantem sedí idiot jsou ty limity dost nízký u každé pneu.
Miloši ještě mi napiš že ten mega idiot měl pod kapotou 1.2 HTP a dorazíš mě úplně.

Napsal: 29 bře 2015, 16:42
od favo
romanespana píše:.................
, kamos co dela v gumarne, tak na me vybeh, hele vole mame zrovna v super akci gumy na tvy auto za 100 eur vsechny 4 y s montazi, ..........................)
Možná moc dobře věděli proč se jich zbavují tak lacino.
Copak to bylo za značku ?

Napsal: 29 bře 2015, 17:49
od romanespana
favo píše:
romanespana píše:.................
, kamos co dela v gumarne, tak na me vybeh, hele vole mame zrovna v super akci gumy na tvy auto za 100 eur vsechny 4 y s montazi, ..........................)
Možná moc dobře věděli proč se jich zbavují tak lacino.
Copak to bylo za značku ?
je tam neco royal nebo tak neco a je to origo china (LOL) (LOL) (LOL)

Napsal: 29 bře 2015, 19:30
od favo
No tak to jsi musel tak nějak očekávat.
Je až s podivem jakou hrůzu jsou schopni číňani vyrobit a přitom jich je stále tolik.

Napsal: 29 bře 2015, 20:44
od šulda
slovacek.milos píše:já jezdím max na tacháku kilo a rozdíl mezi letníma a zimníma vůbec nepoznám, nebo to prostě neřeším, jak to sedí nebo nesedí prostě jedu,
Taky nejsem závodník, ale když se oteplí nad 10° tak rozdíl zimní vs letní sakra poznám.

Napsal: 30 bře 2015, 05:53
od palík
většinou gumy s indexem A za deště maj nejhorší hodnocení na spotřebu.
ale na autě se zadním náhonem to zas není na škodu.ta směs bude měkčí,
dřív se sjedou,za mokra líp držej....?

Napsal: 30 bře 2015, 06:38
od slovacek.milos
šulda píše:
slovacek.milos píše:já jezdím max na tacháku kilo a rozdíl mezi letníma a zimníma vůbec nepoznám, nebo to prostě neřeším, jak to sedí nebo nesedí prostě jedu,
Taky nejsem závodník, ale když se oteplí nad 10° tak rozdíl zimní vs letní sakra poznám.
já ti měl feldu GLx, cimbu a pár uprav, jela na feldu jak raketa od podlahy, byly tam vpředu briliant a vzadu nějaké ojeté zimáky, na silnici to drželo neskutečně a zatáčky se daly projíždět velkou rychlostí,
už jem to tak koupil, je to skoro 15 let,