Stránka 2 z 3
Napsal: 14 srp 2007, 08:24
od lt.kubosh
Ojojoj, to jsou novinky. S tema tryskama cumim na drat. Je to AEL z 04/97, takze ta nejposlednejsi verze. Cili pokud nejake AEL motory mely trysky 764, tak je mam. Tak asi chip. Jeste dotaz, to letite KKK turbo necha si neco libit, nebo zakvili a xcipne?
Napsal: 16 říj 2007, 15:02
od MareC3k
BH motor píše:mvolesko píše:Dukes píše:Se Sprint764 by to nemělo kouřit.Sada 5ti kusů vyjde na 7017,50,-.
Přeci jen trysky jsou mimo zvýšení výkonu i údržbou.

to kourit urcite nebude, protoze v tom motoru jsou trysky BOSCH 150P764, takze spis nez o zvyseni vykonu by slo jen o udrzbu
museli by se tam dat powerplus764 a nebo RACE520
140 ps a 150 ps motory pocinajuc AEL je osadeny tryskami 764 v serii. samotne trysky som poutival na prestavby ked este neboli dostupne ako samostatne spicky. takze power+ moc nezabere, skor len ako vysokokvalitnea nahrada originalu. race 520 by som neriesil lebo tam nieje VGT turbo a bol by asi problem s dymivostou v prechodovych rezimoch. takze 764 a dobry softik k tomu a panko bude spokojny. len ten soft nedok..vit a bude vsetko ok. na tieto 2 dil to treba aj troska vediet
Na kolko by vysiel taky dobry softik u teba? pripadne aj s kontrolou trysiek, ci dobre rozprasuju... a tak, resp. vymena za nove 764? Stale vaham a niesom rozhodnuty ci ist do toho alebo nie. Tu v PO je chlapik co cip spravi za dobru cenu, ale neviem ako je na tom s kvalitou. Alebo sa mi radsej oplati ist za kvalitou do Martina za tebou (cca 200km)?
Napsal: 16 říj 2007, 15:34
od tomáš karbus
taky mě to zajímá, protože tenhle motor je krásnej držák a je škoda ho trápit něčim špatnym ted to auto zhánim a určitě se bude upravovat tak jestli budu dělat mechaniku, nebo ne
Napsal: 16 říj 2007, 19:01
od netopier
Napsal: 16 říj 2007, 20:33
od tomáš karbus
všechno jde (místo kufru a sedaček i s přední nápravou

), ale ted k veci, když zvážím výkonové parametry při použití těhle špiček do 1,9tdi, tak u 2,5 tdi by se dalo dostat na dost solidní výkon, jen se bojim toho, že ta rozdělovací hlava co tam je, už to pak nenakrmí, každopádně bych to chtěl zkusit koupit to auto v 2,4 d a nacpat tam 2,5 tdi v mechanice jen se fakt bojim té hlavy, která asi bude dost nedostatkové zboží a její případný špatný stav, nebo potřebná výměna za větší bude problém
Napsal: 16 říj 2007, 21:33
od MareC3k
Podla mna by nemal byt problem dvihnut vykon z povodnych 140PS na nejakych 160PS mozno aj s povodnymi tryskami. ale vyjadrit sa k tomu musi odbornik

Pripadne vykon ani tak nie ale hlavne krutiaci moment

povodne 290Nm na ??350Nm??

samozrejme pokial budu original trysky curat, tak musia ist nove to je jasne

Napsal: 16 říj 2007, 21:34
od MareC3k
No to neviem neviem.. pokial tam mas 4 valec 1.9 tak pocitaj este jeden valec na viac.. je tam tolko miesta??

neviem ako so spojkou a zotrvacnikom.. a neviem ako uchyty na silentbloky atd... to by bola veeelka prestavba

Napsal: 16 říj 2007, 21:41
od go.vojta
to stingray- jestli za 6 hodim sundáš hlavu z té audi uděláš vše potřebné a znova namontuješ tak to asi budeš bůh.. bacha na to co píšeš..
Napsal: 16 říj 2007, 21:42
od netopier
MareC3k píše:
No to neviem neviem.. pokial tam mas 4 valec 1.9 tak pocitaj este jeden valec na viac.. je tam tolko miesta??

neviem ako so spojkou a zotrvacnikom.. a neviem ako uchyty na silentbloky atd... to by bola veeelka prestavba

ale ta spolahlivost :DDD no podla mna.. keby sa to cele posunulo na bok o jeden valec... to by sa asi aj dalo

.. mierne upravy..a trosku menej zabacat kolesami lebo je tam vn blatnik

Napsal: 18 říj 2007, 09:49
od MareC3k
BH motor: co ty na tu upravu AEL?
Napsal: 05 pro 2007, 08:33
od tom300
Zdravím všechny.
K Audi A6 2.5tdi quattro(AEL) mohu říct jen to,že to bylo nejlepší auto se skvělým motorem,které jsem kdy měl.Prodával jsem ho se slzou v oku i když mělo najeto 635tis km.
Ale co se zvyšování výkonu týče u tohoto motoru bych do toho nešel.
Jsou tam titiž dva základní problémy v konstrukci.
1.Řemenice na klice se strašně ráda trhá(cca80tis km) a to většinou vede až k potkání motoru,pravidelnou výměnou tomu lze ale zabránit.
2.Což je horší,praskají víka hl ložisek klikovky,což vede k utržení šroubů a ohnutí kliky(dělal jsem to 2x)V Audi totiž nechali původní průmery uložení z benzínových 5ti válců....
Takže zvažte jaký vliv by mělo zvedíní koníků v tomto případě.....
Napsal: 23 pro 2007, 10:57
od pter
tak to je svatá pravda,ale na tom autě co jsem dělal já praskl šroub,protože bylo vidět jak je ten překlad votlučenej
Napsal: 23 pro 2007, 11:41
od Stingray
budem sa asi opakovat ale práve tlmic torznych kmitov ten treba vymenit za novsiu verziu VW vedel o tom probleme a dokonca 3x modifikoval ten tlmic.....pevnost kluky je takisto otazka prefrezovat vyvazky dovazit a opieskovat.....samozrejme je dobre pouzit nove pevnejsie loziska napr. GLYCO ktore su vyrobene vakuovym naprasovanim bezne sa daju kupit.....
Napsal: 23 pro 2007, 14:14
od MareC3k
Ajajaaaaj... dost vela zavaznych konstrukcnych problemov...
dufam, ze pri jemnom rozumnom zvyseni vykonu chipom by to mohlo vydrzat, nie? z povodnych 140ps na dajme tomu 160ps? alebo aj to by dokazalo narobit problemy?
Stingray: ten tlmic torznych kmitov... vies nieco blizsie popisat? co to je, kde to je, obtiaznost vymeny?

Napsal: 04 led 2008, 14:21
od dali
Tlumič torzních kmitů je ta spodní řemenice na drážkovaným řemenu - ta velká na klice. Má v sobě gumovej silentblok (na to tlumení torzních kmitů) , kterej se škube. Když se to roztrhne nešťastně, prorazí to kryt rozvoďáku a může se to kvůli tomu potkat. Existuje prej inovovaná verze tlumiče torzních kmitů, která to nebezpečí potkání při roztržení silentbloku snižuje.