Stránka 2 z 3

Napsal: 07 kvě 2019, 14:28
od Vici
a žádné chyby to nezpůsobí v dalších jednotkách?

Napsal: 07 kvě 2019, 15:25
od Rayx
Není známo, že by to kromě zápisu chyby viz ten screen z SSP mělo negativní vliv na cokoliv, novější povozy to mohou mít trochu jinak, ale stále je ta logika stejná, tedy "nevím, jak je na tom aku, chovám se k němu proto jako ke standardnímu"
Z inteligentního řízeného regulátoru LIN alternátoru s proměným napětím dle aktuální situace to udělá hloupý regulátor s trvalým napětím jako na hloupých alternátorech bez LIN vedení.

Sice starý materiál, ale evolučně stále platný a vychází se z toho i nyní ;) Technika dobrá pro cesťáky, co jim motor nevychladne, jinak je to spíš pro zlost ...

StartStop tu byl první, ale na jeho technice je pak postavena i ta Rekuperace, která stojí za nedobíjenými akumulátory ...

Obrázek

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!gNbkALhFm

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!gztoALhFm

Napsal: 07 kvě 2019, 18:07
od Rolan
Jediná chyba je v gateway. Ostatní jednotky jsou čisté:

00458 - ridici jednotka pro kontrolu baterie (J367)
004 - zadny signal / komunikace - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100100
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Počítadlo resetů: 87
Kilometry: 117991 km
Indikace času: 0
Datum: 2019.05.06
Čas: 18:31:06

info o závadě:
Provozní stav: 11111
Napětí: 13.90 V
Počet: 6
Provozní stav: 00000

Napsal: 08 kvě 2019, 08:30
od Rayx
Ona celá ta myšlenka StartStop stejně vznikla jenom díky nesmyslně nastavenému laboratornímu NEDC/NEFZ homologačnímu cyklu, kdy byli schopni díky tomu snížit emise na válcích, když auto stálo a nemělo moc opakovaných zastavení a rozjezdů ...
V reálným provozu je to postavený na palici, aby to zdechalo motor ve městě na každým semaforu nebo popojíždění v koloně. A že by řidič měl vypnout motor při stání před železničním přejezdem a v podobných situacích, to má být přece samozřejmost.
No a pak to dotáhli Rekuperací do absurdna a jsme tam kde jsme, někdy se holt mapy a predikce potřeby kapacity akumulátoru nesetkaj přesně s reálným provozem daného vozidla ...

Napsal: 09 kvě 2019, 15:13
od Vici
Pak by možná ten nesmysl chtělo odkódovat v gateway a bude klid úplně.. ?

Napsal: 09 kvě 2019, 15:18
od Eric_
No neviem či to ide odkodovať.

Napsal: 09 kvě 2019, 16:46
od ROMEK
Ked sem pochopil dobre tak teda RJ vypína budenie alternátoru aby magnetizmus rotora nezaťažoval motor pri akcelerácii a ustalenej jazde. Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu.

je to tak?

Napsal: 09 kvě 2019, 17:38
od Jodr
ROMEK píše:...... Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu....
Když rozsvítím světla, tak se buzení zapne také.

Napsal: 09 kvě 2019, 19:04
od Rayx
Vici píše:Pak by možná ten nesmysl chtělo odkódovat v gateway a bude klid úplně.. ?
Tyhle první mrchy, tedy auta kolem 2010, to maj umět, lze nenakodovat pod Gateway J533 modul 61 pro řízení baterie a pak je tu stálých 14,5V.
Novější MQB to ale maj mít jinak, takže tam sice má existovat možnost omezení rekuperace, ale než se s tím babrat, konektor jednotky na minus polu to řeší rychleji.

S tím řízením LIN regulátoru je to složitější, podmínek je tam spoustu, je to skoro jak rosnička předpovídající počasí, tady se tedy snaží předpovědět, v jakým stavu má systém nechat aku po jízdě ...

Napsal: 09 kvě 2019, 21:08
od MirekX
ROMEK píše:Ked sem pochopil dobre tak teda RJ vypína budenie alternátoru aby magnetizmus rotora nezaťažoval motor pri akcelerácii a ustalenej jazde. Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu.

je to tak?
Ona ho úplně nevypne, ona zjednodušeně řečeno ovládá regulátor alternátoru na různá napětí - akcelerace 12,5V, brzdění motorem až 15V. Takže regulátor nemá nastavené pevné napětí jako dřív ale jednotka si ho dokáže regulovat. Myslím že podobně je to i s kompresorem klimatizace - při decelaci víc nachladí, při akceleraci se výkon kompresoru sníží aby tolik neužíral výkonu.

Napsal: 21 kvě 2019, 16:04
od Jodr
Protože moderátor přemístil můj původní dotaz ve fóru a tím pádem vypadl z kontextu, je na místě abych původní text předeslal.
// Soused má potíže s dvouletou trojkovou Octávkou. Stane se, že baterka prázdná a nenatočí. Dnes odjížděl někam na chalupu a opět baterka rozsvítila s bídou kontrolky na palubce. Nastarovali jsme na booster. Do zapalovače jsem mu půjčil USB nabíječku s měřením palubního napětí. Po nastartování ukazovala 14,3V. Odjeli, za hodinu mě volá, že USB ukazuje jen 12,2V. No a po chvíli přišel na to, že to nabíjí jen když sundá nohu z plynu a nebo na volnoběh. Auto má onu vifikundaci Start/Stop, tudíž nabíjení řídí RJ. Ptám se pro zajímavost, auto je snad ještě v záruce...//

Ze souseda dnes vypadlo, že měl Octu III v servisu v Německu. Nenašli nic, dobíjení funguje jak má a baterka je údajně také OK. Servisák mu doporučil, aby klíče na noc nenechával v autě ani v garáži, ale vzal je do bytu. Prý když auto klíče "vidí" tak neusne a baterka se může přes noc vybít. Nebyl by problém na baterku pověsit ampermetr a sledovat co se děje, ale to už je podle mého nad rámec sousedských výpomocí, navíc když se to děje jen občas... :(

Napsal: 22 kvě 2019, 12:48
od Eric_
Nič mu nebráni odpojiť konektor na - pole tie dva kábliky a je po fičúrke s blbým dobíjaním a začne to dobíjať stale.

Napsal: 22 kvě 2019, 15:22
od Rayx
No co by tam asi servis mohl najít, když tam je vše podle specifikace ... Jenže ona ta "umělá inteligence" asi ne vždy umí správně odhadnout, v jakém stavu má nechat aku pro další start, tak aku holt někdy nechá vyštavený i po dlouhý cestě ...

Jak píšeš, tak je to snad jasné, SS za to nemůže, je to věc Rekuperace.
Po nastartování ukazovala 14,3V. Odjeli, za hodinu mě volá, že USB ukazuje jen 12,2V. No a po chvíli přišel na to, že to nabíjí jen když sundá nohu z plynu a nebo na volnoběh. Auto má onu vifikundaci Start/Stop, tudíž nabíjení řídí RJ.

A co se týká těch klíčů, to má keyless? No jestli ano, tak i kdyby v autě nebo v dosahu klíče zůstaly, tak i tak se nesmí dostat klidový odběr nad nějaký rozumný limit. No a v případě normální dálky je to uplně mimo. Servisák spíš jen potřeboval něco říci, aby byl za odborníka ... Jakou kapacitu mu změřili tím svým VAS 6161 (původem Midtronics EXP-800) a co tam vlastné má za aku?

Ať si soused po tom, co dorazí dom, zkusí s nějakým časovým odstupem několikrát změřit, s jakým napětím mu Rekuperace nechala aku a bude vědět hned, kde je problém ;)

Napsal: 22 kvě 2019, 20:19
od Jodr
Ano, Octa má keyless. Jinak soused má dostat jiné auto, tak předpokládám, že se tento problém posune i s autem o dům dál...

Napsal: 22 kvě 2019, 21:42
od misocko
od urcitej doby existuju firmy ktore sa zivia startovanim aut odstavenych na letiskovych parkoviskach - ak majitel odcestuje na viac ako tyzden, auto uz nenastartuje lebo "ekologicke dobijanie"