Stránka 2 z 12

Napsal: 28 úno 2020, 17:52
od cacinek
Tohle se zda ok.. ohriva se to na 90? Hod sem jeste kanal 11 na volnobeh

Napsal: 28 úno 2020, 20:32
od favo
Až na 90°C se to tuším nehřeje, co jsem koukal na D-dot tak max kolem 85-88°C , ale nekoukal jsem na teplotu potom co tomu šlápnu na krk, jen při běžné jízdě.
Tohle jsem ohříval na volnoběh na parkovišti. Popravdě jsem na teplotu od výměny hlavy nekoukal vůbec, já tam mám nastavenou v zimě teplotu oleje a v létě teplotu nasávaného vzduchu.
Mám to asi zažitý z vojny kdy jsem musel sledovat teplotu vody a oleje a podle toho volit otáčky motoru a rychlostní stupně, abych se držel v optimu.

Na ten kanál 11 se mrknu zítra po nějaké delší jízdě, kdy bude motor teplejší.
Zatím díky za tipy.

Napsal: 06 bře 2020, 15:00
od favo
Konečně jsem se dostal k počítači, tak přidávám i ten kanál 11.
Je to hned po delší ostřejší jízdě, takže zahřáté jak mi to dovolí.


Obrázek
Obrázek

Napsal: 06 bře 2020, 19:11
od TomášTDI
A co ten jeden vstrik - 1.4 to jsi taky tak mel pred opravou? Taky bych se priklanel k te vacce, vim ze hodne lidi tu psalo ze radeji starsi original ale sanozdrejme musi byt v cajku coz dnes sehnat je problem, nahrazky nefunguji...

Napsal: 06 bře 2020, 19:53
od uiqjirka
Vyjadrim se jen k tomu, ze nahrazky nefunguji. To pravda samozrejme neni, osadil sem desitky vacek od Borsehung Germany, delaji dily pro koncern a vzdy ok, spicka jako prvovyroba.
Jinak ok, ze jsou na trhu i smejdy, ktere nefunguji, az je to zarazejici..

Napsal: 06 bře 2020, 20:28
od Tomas6
Asi by bylo zajímavé vzít originál novou a náhradu taky novou vačku a porovnat zdvihy a časování. Já co kdysi dával ET na BXE tak byla viditelně jiná. Už průměr palců byl jiný. Možná o milimetr,bylo to nepatrně,nic co by nepokryly hydra,ale od osy hřídele jsem to nezkoumal. I strmost náběhu palců byla jiná. Auto chytá, jezdí nekouří, má to s ní najeto 50 tis km, žádná změna nebyla pozorována, spotřeba údajně o pár deci vyšší jak předtím,ale hluk motoru se zaručeně zvedl. Je ten motor takový tvrdší. Když to porovnám se sametovým chodem kamarádovo AXR v octě1, to je nebe a dudy. Mám do něj nachystanou origo sice jetou ale naprosto ok vačku s tím že se porovná jestli dojde.ke změně nebo ne,ale myslím že už k tomu nedojde.

Napsal: 07 bře 2020, 12:59
od jericho-3
Já kdysi dostal na výměnu vačku na staré benzinové BMW a byl jsem zděšen, tak jsem mu ji hodil na hlavu a on přivezl ještě horší..A to už od pohledu to byl zmetek. Samozřejmě chrochták není tak háklivý, ale proti origo sestavení z továrny je to nebe a dudy. Kdo naposled slyšel PD v origo stavu a najetými 30000KM? To byla pohádka ....

Napsal: 07 bře 2020, 13:11
od Tomas6
Ty kolega má BXE má na něm najeto fakt tak do 50 tis. A je to hlučnější jak třeba to AXR které má dobře přes 300 beru je to možná dané i euro normou a jinýma vstřikama,ale oproti tomu co jsem psal já je to taky výrazně tišší. Ta vačka bude mít řádný vliv

Napsal: 07 bře 2020, 13:24
od cacinek
BXE ma stejny vstriky jak AXR a to 073AG, stejnou euro normu i stejnou vacku

Napsal: 07 bře 2020, 20:56
od Tomas6
Vidíš. Já měl za to že AXR je starší norma a vstřiky má jiné.

Napsal: 07 bře 2020, 21:25
od Tomas.cz
To bylo ATD - Euro 3.

Napsal: 07 bře 2020, 21:28
od Tomas6
Nene. AXR Oct 1 tour. Jezdí mi tu na servis, ta má
chod jak samet.

Napsal: 08 bře 2020, 08:41
od jericho-3
Ano, já zažil právě takového tichošlápka právě v Octě tour ..To byla radost motor poslouchat..Po žádné opravě včetně G.O. hlavy se toho nedocílí..Obdiv spočívá v tom, když si člověk uvědomí, co vše se v hlavě "točí a hýbá" , jakou setrvačnost to železo má , a jak přesně musí jednotlivé součástky spolupracovat. Protože po G.O. hlavy , srovnání, udělané šachty a pod. se stává , že po montáži nových šál vačky a původní vačky, která evidentně není poškozená, se s ní dá obtížně točit, musí si udělat místo..Což značí, že ten velký kus hliníku je sice dole srovnán, ale v podstatě je to už vrtule napořád..A vše tohle je zdrojem hluku ...

Napsal: 08 bře 2020, 08:58
od Tomas.cz
Tomas6 píše:Nene. AXR Oct 1 tour. Jezdí mi tu na servis, ta má
chod jak samet.
To bylo myšleno tak, že právě motor ATD je ten se starší normou a jinými vstřikovači.

Nicméně taky bych řekl, že motory AXR mají tichý chod, ale co jsem zpozoroval mají na volnoběh vyšší spotřebu než třeba BXE, to bych přisuzoval jinému řídícímu systému.

Napsal: 09 bře 2020, 14:41
od favo
Co se hluku týká, tak si opravdu nemohu stěžovat, motor krásně přede, jak jsem psal od výměny hlavy je to nebe a dudy.
Trápí mě jen ta spotřeba. Ještě mě napadla i váha vzduchu, přeci jen je stále původní, ale to chce VAG a udělat LOG. Snad se k tomu v brzké době dopracuji.

Ten vstřik není původní a dokonce je to už druhý na tomto motoru. Původní praskl po výměně první vačky, a repasovaný co jsem koupil vykazoval mnohem horší hodnoty než tento z druhé ruky.
Chystám se udělat repasi i vstřiků, dokonce už jsem to měl i dvakrát domluvený s Dukesem, ale vždy mi do toho něco vlezlo a prachy museli jít jinam. Přeci jen 20000,- je docela dost peněz zvlášť u takhle starýho auta.