Stránka 2 z 3
Napsal: 01 led 2008, 22:06
od Toledak
1pavel píše:Měřit podle prahů

copak jsou prahy rovnoběžné
proč by nebyly?Copak je auto do klínu se špicí ve předu???

Napsal: 01 led 2008, 22:08
od Toledak
Kornout píše:Musíš to měřit podle předních kol, chce to ale ve 2 lidech, samozřejmě že je to trochu nepřesné, ale doladit se to s tím dá, přesně to udělá až geometrie, jenže jezdit x krát na geometrii by se asi prodražilo.
Odklon kola změříš když je auto na rovině v dílně, tak lecos řekne vodováha.
Hnutou nápravu takto poznáš na 100%
Moje zkušenosti z GIII jsou takové, že když dáš širší kola, třeba 195ky, tak se ty vnitřky sjížděj vždy více, ale né zas tak, jak píšeš.
To máš pravdu, na těch 195kách je to nejvíc znát!!!
Napsal: 01 led 2008, 22:24
od 1pavel
No většinou jsou auta v předu širší a navíc prahy nebejvaj uplně rovný. Měřím vždy k druhej nápravě, samozdřejmě dopočítám šířku, aby auto nebylo čtyřstopý u geometrie zadní nápravy
Napsal: 01 led 2008, 22:47
od Huml
nebo se to dá přibližně přeměřit na jamě pomocí dvou svařovacích drátů opřených o ráfek

Napsal: 02 led 2008, 21:15
od hugo
Mel jsem podobny problem u GII GTI. Nekdo prede mnou s tim nejspis drbl o patnik a leve zadni kolo slo predkem ven(rozbihalo se). Nechal jsem udelat podlozky pod naboje (zaroven jsem to tim i rozsiril asi o 3cm) na leve strane s sikminou. Trefil jsem to na podruhe dle geometrie. Mam to tak uz 5 let a OK.
Napsal: 03 led 2008, 01:39
od 1pavel
Dělaly jsme na octě drblou nápravu jak psal Huml rozpínákem a povedlo se to dobře, pjekně po kouskách pomalu aby jsme to nepřehnaly dost se to vrací , ale 10t rozpínák s tím měl co dělat.
Napsal: 03 led 2008, 17:29
od Toledak
Tak geometrie je v pořádku, ale jak jsem psal nejvíc je to znát na 195kách.
Napsal: 03 led 2008, 21:21
od stando4
Mal som rovnaký problém, ale pri pneumatikách 235/40-17 na zadnej náprave Golfu IV. Tiež sa drali len na vnútornej strane. Pevne nadstavený odklon asi 1,3° vyhovuje do maximálnej šírky pneumatiky 195. Odklon som upravil pomocou klinov z oceľového plechu vyrobených na horizontálnej fréze pod uhlom 0,7°. Kliny som vyrobil v zrkadlovom prevedení tak, aby ľavé aj pravé koleso malo rovnaký odklon aj zbiehavosť. Zbiehavosť alebo rozbiehavosť sa dá upraviť smerovaním klinov. Pri smerovaní dopredu ide o zbiehavosť a dozadu o rozbiehavosť. Kliny su vyrobené popod celý náboj kolies s presnými dierami na šróby. Po tejto úprave som docielil odklon kolies 0,6° pričom sa behúň pneumatiky odvaľuje po celej šírke a už nedochádza k nadmernému opotrebovaniu. Po najazdení asi 20 000 km konečne zadné pneumatiky ako nové!
Napsal: 03 led 2008, 22:06
od Huml
mám kola 225/45 R17 a žádnej problém nemám, možná měls sbíhavost na spodní toleranční hodnotě, tam už by se to pak asi mohlo na širších kolech projevit, jinak větší odklon na zadních nápravách je z důvodů lepších jízdních vlastností, radiální pneumatika má totiž při zatížení v zatáčce tendenci odlepovat vnitřní část běhounu od vozovky, proto se vlastně tím vyšším odklonem tomuto jevu jakoby nadbíhá a pneumatika pak v zátěží leží na vozovce celou plochou, u nižšího profilu jsou tyto tendence nižší, proto je buď potřeba zvýšit zatěžování pneumatik v zatáčkách

nebo snížit odklon, ale pokud je geometrie na zadní nápravě ve středu tolerančního pole, mělo by se zvětšení šířky pneumatik na sjíždění projevit minimálně

Napsal: 03 led 2008, 23:36
od Toledak
Ale kolik km ta pneumatika ujede pod zatížením v zatáčce?V celkové trase je to přece zanedbatelné %.Ale možná že bydlíš v horské oblasti, kde rovinka není delší než 200m

a jinak jsou pořád zatáčky.Ale pokud někdo jezdí dálnice a pod... tak ta guma dostává tím že neleží celou plochou na vozovce pěkně na prdel.Větší váha pak působí právě na vnitřek pneu a proto se sjíždí.Ten odklon měl být prostě menší a třeba u nějakých GTI, SPORT, RS, apod... mohl být o něco větší.Možná by pomohlo snížení tlaku v pneu, aby "dosedla" celou plochou, co já vím...

Napsal: 04 led 2008, 00:05
od Huml
ten větší negativ se srovnává o něco větší sbíhavostí, takže když máš negativ a rozbíhavost je to v pytli

, odklon by měl být -1°30' a sbíhavost 1-3 mm
Napsal: 31 kvě 2008, 22:13
od prcek
ahoj poradi mi nekdo zda li je stejna zadni naprava na toledo a golfa2 gti
Napsal: 31 kvě 2008, 23:54
od Huml
nevím jestli zrovna GTI, ale jistý modely G2 mají stejnou nápravu s Toledem, tudíž zástavbově budou pasovat všechny nápravy z G2 (krom syncra) do Toleda1, otázkou je jestli budou mít třeba vevařenej stabilák atd.
Napsal: 13 zář 2012, 09:18
od kodik
Čaute, už delší dobu řeším zadní nápravu. Sjíždí mi to vnitřky pneumatik (obě stejně). Byl sem na geometrii a mám to celé rozhozené odklony mimo toleranci : LZ -2°35´ , PZ -2°60´ a rozbíhavost.
Měřil sem to i pod autem tyčí od přední nápravy (šrouby v karosérii) na zadní nápravu (bod poblíž tlumiče).
Každopádně bych Vás chtěl poprosit jestli mi někdo muže poslat výkres od podložek mezi nápravou a nábojem ať to nemusím shazovat jen kvuli tomu tvaru té podložky. Vyrobit už by to nebyl takový problém

Náprava je pevná stejná jak u O1 i nějakých VW a myslím že i A3 má stejnou.
Díky moc
sjizdeni gum toledo 1L
Napsal: 13 zář 2012, 10:13
od pylamq
kdyz uz se tady o tom bavite, sjizdi se vam nekomu gumy na vsech 4 kolech z vnejsi strany?(golf III, toledo 1L)....jezdim dost rychle zatacky a pokazde je to sjete vnejskem, zbytek jeste tak cca 3 mm...zajimave na tom je, ze napriklad peugeot 306 s kterym taky jezdim tohle nedela. Jestli je to ,,vlastnost,, tech naprav, nebo co?
