[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/kinerity/bestanswer/event/main_listener.php on line 514: Undefined array key "poster_answers"
DP forum • Teplota oleja kolko ma byt - Stránky 2
Stránka 2 z 2

Napsal: 27 úno 2008, 08:43
od Marek77
Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.

Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).

Napsal: 27 úno 2008, 11:07
od netopier
ja som rychlost nevyradil uz ani nepamatam :D takze by to malo byt ok :D

Napsal: 27 úno 2008, 18:30
od jordee_23
netopier píše:ja som rychlost nevyradil uz ani nepamatam :D takze by to malo byt ok :D
ja dochladzujem ...jasne :O) ...inak sledujem tu teplotu oleja ..a az ked klesne po riadnej jazde tak vypinam ..a samozrejme ze dobrzdujem ...nerobim ze ...150 ...pak pribrzdim na 40 a vyradim :O) ... i ked furt by to bolo asi lepsie ako ked niekto na dialnici trieli pak zastane na benzinke a vypina hned motor ...

Napsal: 08 črc 2011, 20:47
od jordee_23
tak dnes bolo kua teplo ... hore kopcom na donovaly .. full auto ... 4rka podlaha az hore .. (kto nepozna je to pekne stupanie , dole kkamiony na 2jke musia) ..a pozeram 145 stupnov olej ... tak som trocha skludnil ..aj teplota vody bola 110 .. po skludneny cestou dole sa to zrovnalo na 90 a olej na 114 ... na dialnici lietal okolo 122 (olej) ..ale von cez 30 stupnov.

Napsal: 10 črc 2011, 19:45
od RUNDA
a aky tam mas olej?

Napsal: 13 črc 2011, 08:39
od jordee_23
RUNDA píše:a aky tam mas olej?
teraz tam bol castrol 10w40 magnetec

Napsal: 13 črc 2011, 13:55
od Lu82
kde u naftaka zjistim tu teplotu oleje? motor ALH je to nekde ve vagu?

Napsal: 14 črc 2011, 08:02
od Ceco
2.5 TDI V6 - posledne nedelna jazda po dialnici, teplota vzduchu 32 st. 140 km/h tempomat vkuse po dobu 1.5 hodiny, cca 2500 ot/min, rucicka teploty oleja stabilne na 100 stupnov aj nejake drobne. Olej Castrol magnatec 5W40

Napsal: 14 črc 2011, 08:18
od dan.co
Marek77 píše:Turbo se neochlazuje kvůli teplotě oleje, nýbrž kvůli jeho vlastní teplotě. Při ostrém jízdním stylu, kdy stojíš na plynu na podlaze i několik minut, se turbo ohřeje na teplotu téměř 1000°C a svítí do oranžova. Pokud bys v tomto stavu motor vypnul, dojde vlivem gravitační síly k ohnutí hřídele turba, následně k jeho excentricitě neboli házivosti a rychlému konci celého dmýchadla - hřídel buď zničí středové ložisko nebo se oběhová kola zaseknou o stěny turba.

Doporučuje se proto aspoň minutu před vypnutím motoru odlehčit - v praxi to znamená dojet na dálniční odpočívadlo v deceleraci a zaparkovat klasickým způsobem (decelerací se turbo ochladí velmi intenzívně, protože motor nic nespaluje a proud vzduchu bez paliva má mnohem nižší teplotu, čímž se turbo ochladí).
Přesné a jasné.....tak by to mělo být...a k teplotě oleje obecně v různých místech motoru je odlišná..ale průměr co měří tak cca 110´C při svižné jízdě no problem...hlavně měnit...15.tis..max........ale to je jasný.. ;)