Napsal: 26 dub 2008, 15:08
OI oprava padajících ručiček přístrojů PDF Tisk E-mail
Napsal 8Knut
Středa, 13 únor 2008
častá závada starších ročníků
Cenová náročnost: cca pár korun za cín
Časová náročnost: cca 1h
Obtížnost montáže: 7 (1-10)
za inspiraci děkuji 8Knut z německého Octavia fora, Viel dank
Před montáží odpojíme akumulátor , před šahnutím na tišťákbudíků se uzemníme o - pol baterie nebo kolík v zásuvce 230V
Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívajícíse/špatně chladění čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíéků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.
Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA
VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Výjmeme výplň a odpojíme přerušovač.
KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.
Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.
Samotný panel robereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,
sejme přední a zadní kryt, ručičky výjmeme točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme padklady stupnic.
v této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.
Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek,
části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.
Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpetně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích:
otáčkoměr 3000ot.
palivo a teplota 1/2
rychloměr 100km/h
Hodně zdaru
Pokud si nejste zruční v pájení nechte si to raději od někoho udělat.
Nějaká zbylá fota pro panelu přístrojů:
rám stupnic
zajišťovací plech displeje
Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Aktualizováno ( Úterý, 19 únor 2008 )
< Předch. Další >
[Zpět]
FOTOGALERIE
10-1.jpg
Škoda Octavia
Škoda auto
© 2008 Skoda Octavia Club
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Napsal 8Knut
Středa, 13 únor 2008
častá závada starších ročníků
Cenová náročnost: cca pár korun za cín
Časová náročnost: cca 1h
Obtížnost montáže: 7 (1-10)
za inspiraci děkuji 8Knut z německého Octavia fora, Viel dank
Před montáží odpojíme akumulátor , před šahnutím na tišťákbudíků se uzemníme o - pol baterie nebo kolík v zásuvce 230V
Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívajícíse/špatně chladění čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíéků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.
Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA
VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Výjmeme výplň a odpojíme přerušovač.
KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.
Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.
Samotný panel robereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,
sejme přední a zadní kryt, ručičky výjmeme točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme padklady stupnic.
v této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.
Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek,
části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.
Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpetně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích:
otáčkoměr 3000ot.
palivo a teplota 1/2
rychloměr 100km/h
Hodně zdaru
Pokud si nejste zruční v pájení nechte si to raději od někoho udělat.
Nějaká zbylá fota pro panelu přístrojů:
rám stupnic
zajišťovací plech displeje
Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Aktualizováno ( Úterý, 19 únor 2008 )
< Předch. Další >
[Zpět]
FOTOGALERIE
10-1.jpg
Škoda Octavia
Škoda auto
© 2008 Skoda Octavia Club
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.