Stránka 2 z 4
Napsal: 14 čer 2008, 22:44
od 1pavel
Nejvíc to dělaj kotouče průměr 256 / 22 pak 280 / 22 s tlouškou 25 tyhle problémy nebejvaj.
Napsal: 14 čer 2008, 22:50
od pedro
zítra zavolám mechanikovi co tam mám za velikost. je to zoufalství. ani nikde na netu nemůžu najít nějaké lepší brzdy co by vydrželi větší teploty.
Napsal: 15 čer 2008, 06:01
od Richi
Soudruzi z NDR asi udělali někde chybu. Možná tím, že do VW jsou ochotni namontovat cokoli.
Jednou, že si nechám vyměnit přední kotouče a destičky originální díly.
V origo krabicích jeden kotouč tuším TRW z Německa, druhý noname ze Španělska a destičky z Itálie.
Viděl jsem originál zadní brzdový destičky na Octu RS. Byly uplně suprový a měly jednu ohromnou výhodu.
Vůbec, ale vůbec se nesjížděly. Nový typ výrobku, doživotní destičky.
Je teda pravda, že vůbec nebrzdily, protože se okamžitě potáhly takovým mastným černým sajrajtem, ale co na tom, když vám za ty prachy vydrží opravdu hodně dlouho.
No, a pak se v těch šitech koncernu VW vyznejte. Určitě to všechno bouchaj malí žlutí mužíčci daleko na východě a tady nám to podsouvaj jako "originální" díl.
Nevím, jestli jezdí někde po světě nějaké jiné auto než z koncernu VW, na které by také nadával každý druhý majitel kvůli nekonečným problémům s brzdami resp. kotouči.
A jestli mi někdo hodlá tvrdit, že je normální, že po jediném zabrždění ze 130km na 0 se běžně zvlní kotouče, tak to sorry, ale tady někomu opravdu dočista hráblo.
Za chvíli nám tu bude podsouváno, že při jediném ostrém zrychlení z 0 na 130km se mi ohne ojnice a vysype převodovka a že je to tak normální.
Napsal: 15 čer 2008, 06:43
od pedro
S tímhle naprosto souhlasím. Tohle by se dít nemělo. jenže mimo ty brzdy já na VW nedám dopustit. Respektive na sharana. Jezdil jsem i v jiných VW ale vše je mi malé. nejsem žádný velikán ale prostě chci prostor.

musím tohle nějak vyřešit. už aby dělali tu kemramiku i na normální auta.

Napsal: 15 čer 2008, 09:04
od 1pavel
Richi píše:
A jestli mi někdo hodlá tvrdit, že je normální, že po jediném zabrždění ze 130km na 0 se běžně zvlní kotouče, tak to sorry, ale tady někomu opravdu dočista hráblo.
Za chvíli nám tu bude podsouváno, že při jediném ostrém zrychlení z 0 na 130km se mi ohne ojnice a vysype převodovka a že je to tak normální.
Já netvrdím že je to normální , ale je to smutná realita .
Napsal: 15 čer 2008, 10:44
od miš
Re: Potíže s kotoučema
Napsal: 15 čer 2008, 10:49
od jiklop
pedro píše:koupil jsem auto které mělo 139tis najeté. první kotouče jsem měnil tak zhruba po 60ti tis. koupil jsem nové a ty vydržely tak 50tis km a zvlnily se. další už vydržely jen 40tis a ted jsem koupil zimmermany sportovní a ty se mi zvlnily už po 3tisících km. Neřešil tu už někdo takový problém? dík moc
bez to reklamovat

Napsal: 15 čer 2008, 11:04
od turbo kamna power
tohle by jste si chlapci měli přečíst. A některým by neškodilo si nastudovat tepelné vlastnosti kovů. A ještě jedna věc: koncern VW má (nebo měl) takový zvláštní zvyk, a to montovat do svých vozů poddimenzované brzdy, což má za následek takovouhle diskuzi.

Napsal: 15 čer 2008, 11:16
od chiptuning
jeste jeden poznatek,hlavne u oktavie I / G4,atd / ktere na to dost trpi je treba utahovat kola na dany moment,pri pretazeni se pri prehrati kotouce krouti pnutim

uz je to overeno v praxi , skutecne to pomaha
Napsal: 15 čer 2008, 11:46
od 1pavel
turbo kamna power píše:
tohle by jste si chlapci měli přečíst. A některým by neškodilo si nastudovat tepelné vlastnosti kovů. A ještě jedna věc: koncern VW má (nebo měl) takový zvláštní zvyk, a to montovat do svých vozů poddimenzované brzdy, což má za následek takovouhle diskuzi.

O tepelných vlastnostech jsem psal jenom já tak je to asi na mě , můžeš mě říct kde mám nedostatky ? Prosím příště piš konkrétně .
Napsal: 15 čer 2008, 16:08
od turbo kamna power
1pavel píše:turbo kamna power píše:
tohle by jste si chlapci měli přečíst. A některým by neškodilo si nastudovat tepelné vlastnosti kovů. A ještě jedna věc: koncern VW má (nebo měl) takový zvláštní zvyk, a to montovat do svých vozů poddimenzované brzdy, což má za následek takovouhle diskuzi.

O tepelných vlastnostech jsem psal jenom já tak je to asi na mě , můžeš mě říct kde mám nedostatky ? Prosím příště piš konkrétně .
na tebe to nebylo, jen jsem měl na mysli ty příspěvky stylem že se s tím přece musí počítat, že se to zkroutí a nebo že je přece blbost že po jednom prudkým zabrždění se zkroutí. Blbost to není, jak jsi psal, kotouče mají v sobě vnitřní pnutí, které jen tak neodstraníš. Jedině až potom co se ti zkroutí, tak na soustruhu je ztočit a potom už to dělat nebude. A nebo jezdit tak aby kotouče neměly prudké teplotní výkyvy, ale to jaksi v praxi nejde. VW by tomu předešel, kdyby dal dostatečně dimenzované brzdy s větší plochou a šířkou. Jenže to se nestalo, a především auta jako jedničková ochcávie mají slaboučký brzdy, kór na tu váhu... Naštěstí mám golfa GTI, který má 1160kg, 110 koní, a brzdy stejné jako VR6, tudíž si neztěžuji

Napsal: 15 čer 2008, 16:57
od Richi
1pavel píše:Richi píše:
A jestli mi někdo hodlá tvrdit, že je normální, že po jediném zabrždění ze 130km na 0 se běžně zvlní kotouče, tak to sorry, ale tady někomu opravdu dočista hráblo.
Za chvíli nám tu bude podsouváno, že při jediném ostrém zrychlení z 0 na 130km se mi ohne ojnice a vysype převodovka a že je to tak normální.
Já netvrdím že je to normální , ale je to smutná realita .
Asi trochu ostřejší formulace a omlouvám se, protože to vypadá tak, že měla být mířena konkrétně na tebe.
Rozhodně takovým bržděním nemůže (rozuměj nesmí) dojít ke zvlnění kotouče a pokud se tak stane, je něco hodně špatně.
Takže ještě jednou se omlouvám, za svou poznámku.
Jinak k zmíněnému stanovisku výrobců kotoučů.
No, všechno je to jistě pravda, jen mi stále není jasná jedna věc.
Proč tohle všechno na autech od VW. Nejsem tedy automechanik, ale ramena, stabilizátor a ložiska v kolech má odhadem 100% všech aut a to i od jiných výrobců.
Takže spíše bych se přikláněl k odfláknutým brzdám než k nějakému zázračně jednoduchému řešení.
Ale musím říci, že na svém autě měním všechny ty silenbloky a čepy okamžitě jak odejdou.
Mám druhé kotouče a zatím pohoda.
Napsal: 15 čer 2008, 19:51
od pedro
měním taky vše jakmile se něco jen trochu projeví. měním olej po měsíci a půl a při každé výměně mi mechanik kontroluje podvozek a vše co k tomu patří. takže na řízení a cokoliv k tomu bych se nevymlouval. ale zase na druhou stranu už jsem vyzkoušel 3 značky kotoučů a všechny dopadly stejně. jen ty poslední (nejdražší) zimmermany vrtané vydržely nejmíň cca 3000 km a to je hoooooodně málo.
Napsal: 15 čer 2008, 20:10
od 1pavel
Všichni výrobci zapomínají na normalizační žíhání na odstranění vnitřního pnutí ono to něco stojí , ale když chtěj 2 - 3 tisíce za kotouč tak by s tím kroucením měly něco dělat .
Napsal: 15 čer 2008, 20:40
od Huml
nevím přesně co je v tom přípisu co je na tom Rapidu, jelikož mi to teď ještě nejde stáhnout, ale do práce nám přišlo něco jako, že jsou volný ložiska a čepy a kdesi cosi, bla bla, už neví co s tím tak si vymyslí takový bláboly, běžně se zkroutí originální kotouče na autě, který má třeba jen 30000km, podle mýho je na těch kotoučích konstrukční vada a týká se toho, že střed je spojen s okrajem přes zadní brzdnou plochu i toho matrošu je tam dost málo, např. Octa 2 má taky tento typ brzd FS III a i přes ještě vyšší váhu takový problémy nemá, kotouč má spojení přes přední plochu aco tak pozoruju, tak i většina kotoučů na jiných nekoncernových autech to tak má a problémy nemá, problém je pravěpodobně v přehřívání díky špatné ventilaci, navíc mám pocit, že zadní brzdící plocha má menší tloušťku a to se na tom prostě podepisuje, je to jen teorie, ale určitě to nebude dál od pravdy jako ten blábol o volnejch ložiskách a čepech, co nám přišel
