Stránka 2 z 8

Napsal: 06 led 2010, 12:52
od lubomt
toto je olejove cerpadlo v tiptronicu
Obrázek
toto je otvorene znicene olejove cerpadlo v tiptronicu,vidno vylamane casti a na druhom obrazku zubyObrázek
Obrázek

Napsal: 06 led 2010, 12:57
od lubomt
kos na lamely
Obrázek
prevodovka iba so zhodenou olej.vanou aj s boxomObrázek
vykuchana prevodovka
Obrázek

Napsal: 06 led 2010, 13:03
od lubomt
dalsie zase neskor,nejako server nechce prijimat obrazky

Napsal: 06 led 2010, 13:25
od váha
hezký 8)

Napsal: 06 led 2010, 13:53
od scharan2000
super rozpisane ,dobry si :o

Napsal: 06 led 2010, 14:03
od turdy VW
...tak to je perfektní...sám mám 5ti stupnový tiptronic a nahání mi to hrůzu...
Zatim šlape ale je to moooc složitá věcička,nedivim se,že to tak odchází... (offtopic)

Napsal: 06 led 2010, 18:47
od lubomt
dolu je kos s lamelami s hriadelou na Tiptronic 5-rychlostny Superb r.2004,kedze taxikár zo Žiliny,tak kopa kilometrov + tahali na tom plne nalozeny vozik s plnym autom chlapov.Samozrejme auto nesetrili. Chlapovi odisla prevodovka,ze mu az vylamalo zuby v olej.cerpadle, Tak som mu ju urobil,mal chalanov,co mu to vymenili ale volal mi na druhy den,ze mu kvapka olej medzi motorom a prevodovkou. Povedal som mu,ze prevodovka musi ist dole,nech nejazdi,lebo ma krivy zotrvacnik,na ktorom je uchyteny konvertorObrázek
nemam lepsi obrazok,toto je novy v igelite. Zotrvacnik sa niekedy pokrivy,lebo prevodovka sa chce zablokovat ale kedze je s motorom spojena napriamo,tak motor ju pretoci a pri tomto sa pokrivi zotrvacnik./stava sa to malo kedy/ Neda sa to nijako zmerat a proste potom jemne hydromenic vibruje az rozbije olej.cerpadlo a vytecie olej a prevodovka je v tahu.....
Zakaznik mi neveril a jazdil dalej,ale iba tyzden (LOL)
po rozobrati mal uplne spaleny kos s lamelami do cierna,ako ked zelezo rozžeravite a ponorite do oleja..... tu je foto. Vsimnite si dierky na mazanie a cirkulaciu oleja
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 06 led 2010, 18:53
od lubomt
vsimnite si zuby na prilozenej lamele vonka mimo koša su pekne blede a na lamelach vo vnutri koša su totalne cierne. Tak musel nanovo zaplatit vymenu hriadele,kosa,lamiel,olej.cerpadla a hydromeniča a to som mu dal za polovicne ceny a aj tak doteraz pocuvam ked dojdem do ziliny,ako som mu nap.cu urobil prevodovku.....Nuz ked si nedal povedal. Inac hriadele su dute,tiez v nich tecie olej,vid fotoObrázek
ten kriz na konci je duty a hriadel takisto,tadial tecie olej

Napsal: 06 led 2010, 19:33
od misoVW
lubomt :worthy: tie automaty si sa naucil sam opravovat, alebo si chodil na skolenia?

Napsal: 06 led 2010, 19:35
od Tomas.cz
Ten hydroměnič je spojen svarem nebo jak?
To nějak rozřízneš a pak zavaříš nebo jak se to dělá :)

Napsal: 06 led 2010, 22:26
od lubomt
misoVW píše:lubomt :worthy: tie automaty si sa naucil sam opravovat, alebo si chodil na skolenia?
stale sa chodim uciť k cloveku co to robi 17 rokov,teraz uz je našťastie dobrý kamarát,ale stale vsetko neviem,stale su nove a nove prevodovky,je ich strasne vela druhov. Hlavné je mať pristup k nahradnym dielom,ked nemas diely,tak cakas a cakas a potom tie opravy prevodoviek ako všade na Slovensku u tých pár ludi co to vedia trvá 1-2 týždne a viac.Velakrát mi ludia hovoria ze im povedali v iných servisoch predbeznú cenu a potom cena riadne vyskocila a opravy boli drahsie 2x ako u mna.Nastastie mam na sklade 90% všetkych dielov a veľa celých prevodoviek ,ak nemam napr.pozadovany konvertor tak renovacia max do 3 dni.Ale všetky bezne su,aj vela nie beznych dielov a prevodoviek....Ale mam šťastie,že nemusim sa učiť na svojich chybách,takže za tie dva roky čo sa tomu plne venujem predbieham /myslim že tak možem povedať/ tých čo sa to dlho učia sami. Zatiaľ to mám tak vypracované,že pokiaľ mám typ prevodovky s kódom čo zákazník potrebuje,ráno dojde s autom a neskor poobede max podvečer v ten istý den odchádza s autom ako sa hovorí "na hotovo" , pokial tam este nie je dalsí problém.Najrýchlejsie sme zatial zakazníkovi prehodili tiptronic za 6 hodín. Par krat sa mi uz stalo,hlavne u Tiptronicov,ze mali aj predratý zväzok káblov z RJ tiptroniku do prevodovky a následne mu odisla aj prevodovka... Na to mám mistra autoelektrikára Krovinu,BH motor vie o kom hovorím :D
Ak takú prevodovku nemám,tak zákazník dojde ráno s autom,na obed je automat.prevodovka von,do druhého dňa rozobratá,vymenený komplet vnútrajšok a zložená a sa uz aj prevodovka zakladá a zákazník odchádza.Takže za 1 a pol dňa.
Chalanov som síce chvílu musel učiť ale teraz už majú demontáž-montáž nacvičenu a ide im to rýchlo.

Napsal: 06 led 2010, 22:34
od lubomt
Tomas.cz píše:Ten hydroměnič je spojen svarem nebo jak?
To nějak rozřízneš a pak zavaříš nebo jak se to dělá :)
ano,ten hydromenič je dookola zavarený a potom vyvážený. Ale neboj,na kolene sa to robiť nedá (noteeth) , na to sú iní ľudia. Sú na to špeciálne stroje,na SK ich myslím nemá nik,jeden stroj ktorý rozreže,zavari a vyváži hydromenič stojí okolo cca 2mil korún. Ostatok ako výmena všetkých častí vo vnútri hydromeniča je čisto ručná robota . Takisto nie všetci dobre robie,veľa vecí dnu ako vzdialenosť lamely v hydromeniči sa musí veľa premeriavať,lebo potom je veľa zmetkov. Ja už mám veľa urobených na sklade :)

Napsal: 06 led 2010, 22:40
od lubomt
takisto niektoré meniče nie je možné repasovať,napr.3.0tdi A6 ten iba nový.Alebo takisto Mercedes ML400,takisto iba nový. Trebárs do toho Mercedesa ide 5 alebo 6 druhov meničov. Aj ked sice viem ze jedna firma robí repas aj menicov na 3,0tdi A6 tak tieto málo vydržia. A kedže ja dávam záruku,vystríham sa problémovým dielom.... teda som sa nejako rozpísal..... Pridávam pikosku. Foto je z 3,0tdi A6 224koni, hlavná hriadel. Foto je trochu horšie,z mobilu. Chlapovi urvalo na krut hlavnú hriadel. Jedna je dobrá hriadel a druhá ukrútená. Posúdte sami (LOL)
Obrázek

Napsal: 09 led 2010, 16:40
od lubomt
takze nakoniec to nie je tiptronic ale Multitronic 6-rychlostny.Ten vyzera vo vnutri takto:
Obrázek

Napsal: 09 led 2010, 16:45
od lubomt
vsimObrázeknite si detail ako je zodraty
samozrejme aj retaz,obe hrusky,ono ked sa pokazi multitronic tak odide cely