Stránka 2 z 2
Napsal: 11 led 2010, 19:01
od origoš
Už jsem se s tím setkal. Nové kotouč a po pár tisících km problém. Radil jsem reklamovat, ale človíček nechtěl čekat a chtěl je přetočit. Tím pádem se zbavil možnosti reklamovat, ale po přetočení už to neudělalo. Bylo to více případů. Já si myslím, že to před montáží dobře nevyčistl. Stačí smítko a kotouč hází a to je začátek konce. Nevylučuji ani nesourodost materiálu. Vyplatí se zkusit přesoustružit, protože šance, že se reklamace povede je dost malá.
Napsal: 11 led 2010, 20:45
od Dushky888
slovacek.milos píše:zajímavé je že máš origo desky origo kotoruče ojeté, nic nekmitá
dáš novou sadu a třepe jak kráva hodíš tam ty taré kotouče a desky a je klid,
vyměníš jen desky a zas třepeš jak pako
viděl jsem čepy na vypadnutí, vytřískané ramena, vůle v ložisku že kolo lítalo, gumy byly sežrané za 3OOO km a při brzdění nic netřepalo,

miloš
to su tie zivotne, teda motoristicke paradoxi. To aby mal clovek na vsetko specialne skolenie a 3OO rokov praxe. Esteze mame toto forum

Napsal: 11 led 2010, 20:49
od slovacek.milos
okut šmatlavého kona bylo taky umění před 3OO rokama

miloš
Napsal: 11 led 2010, 20:52
od Dushky888
slovacek.milos píše:okut šmatlavého kona bylo taky umění před 3OO rokama

miloš
asi tak....
Napsal: 11 led 2010, 21:51
od jear ewing
Dushky888 píše:mal som v ruke vyjadrenie fy FERODO kde sa tymto problemom dost detailne zaoberali. V kratkosti sa to pokusim napisat: ak jazdis na uz opotrebovanych kotucoch, ich axialnu volu (kolma na smer rotacie kotuca) zachytavaju a absorbuju vsetky cleny napravy (capy, silentbloky), cim v tychto clenoch vznika opotrebenie teda vola. Tento jazdeny a krivy kotuc sa teda relativne zda byt rovny, lebo vsetko okolo kotuca tuto nerovnost eliminuje...
Ak vymenis nove kotuce, ktore su rovne, sily vznikajuce pri brzdeni maju snahu rozkmitat kotuc a koleso, ale nakolko je axialna vola kotuca nulova, tieto sily sa prenesu na ostatne prvky napravy. Tieto prvky su uz aj s volou, takze to kmitanie nesposobuje zly kotuc, ale opotrebovanie ostatnych clenov napravy.
Vyrobcovia brzdovych kotucov preto odporucaju pri vymene brzd. kotucov menit vsetky prvky napravy.
Ja osobne som to tak urobil a je to v 100%-nom stave, dosticky aj kotuce FERODO Premium, dosky vydrzali 107 tis. KM, kotuc jazdim dalej...
Tak já jsem na přední nápravě vyměnil vše kromě ložisek kol (zároveň s brzdovými kotouči), výměna dle dílenské příručky, kotouče před nasazením důkladně odmaštěny.
Kotouče jsem dal Feroda a desky také Feroda, koupeny zde:
http://www.cc-autodily.cz/. Vibrace z volantu se objevili po 5.tis km, zajížděl jsem jemým bržděním, na brzdě na křižovatce nestojím, používám ruční brzdu..
Mám TDI 81.kw ASV
Napsal: 12 led 2010, 02:58
od Richi
Furt si někdo stěžuje, že mu to při brzdění mlátí s volantem.
A už jste někdo zkusil ten rozbitý volant konečně vyměnit?

Napsal: 12 led 2010, 07:44
od slovacek.milos
Richi píše:Furt si někdo stěžuje, že mu to při brzdění mlátí s volantem.
A už jste někdo zkusil ten rozbitý volant konečně vyměnit?

myslíš že zvlněné kotouče pořešíš výměnou volantové tyče? miloš
Napsal: 12 led 2010, 07:55
od marquee
Pokud vím tak i škodovka upozorňuje na to že při výměně kotoučů je třeba zkontrolovat vůly ložisek, když to neuděláš a ložisko má vůly tak ti pak jde kotouč šejdrem na destičku a je to oktázka pár kilometrů a budou kotouče znova házet.
Napsal: 12 led 2010, 08:27
od slovacek.milos
marquee píše:Pokud vím tak i škodovka upozorňuje na to že při výměně kotoučů je třeba zkontrolovat vůly ložisek, když to neuděláš a ložisko má vůly tak ti pak jde kotouč šejdrem na destičku a je to oktázka pár kilometrů a budou kotouče znova házet.
čkodovka doporučuje ale nikde jsem zatím nenašel jak se dá skontrolovat vůle ložiska 0.03 max 0.1 mm miloš