Stránka 2 z 4

Napsal: 26 lis 2010, 14:33
od 1pavel
subz3ro_tdi píše:
1pavel píše:připadá mě že tady někdo lobuje za prodejce dílů
ak myslis mna tak si ma celkom pobavil :)
nemam najmensi dovod za niekoho lobovat, radim podla vlastneho vedomia a svedomia
:D v tomhle jsem si dělal srandu , jinak když jsou kotouče zvlněné nebo narezlé hlavně dostatečně tlusté !!! nevidím důvod proč je neorovnat a orovnat i desky pokud zůstávají původní , hlavně to chce aby to dělal někdo kdo ví jak na to , aby to nedopadlo hůř než předtím , osobně jsem orovnal už dost kotoučů většinou narezlé od dlouhého stání a nikdy s tím nebyl problém

Napsal: 26 lis 2010, 14:52
od subz3ro_tdi
ja netvrdim ze nie, ale jeho problem to nevyriesi, len ho trochu oddiali :)
osobne nemam nic proti rovnaniu na sustruhu, uz ked to ma byt, ale reco bola o porovnani s profi pristrojmi...... moze byt aj sikovny sustruznik, nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami ;)

Napsal: 26 lis 2010, 15:20
od Tomas.cz
A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)

Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.

Co jezdím stáčet kotouče k Origošovi, ten má na stáčení kotoučů masivní soustruh Volman z roku x a výsledky jsou excelentní.

Napsal: 26 lis 2010, 15:28
od zizalak
Tomas.cz píše:A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)

Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.

Co jezdím stáčet kotouče k Origošovi, ten má na stáčení kotoučů masivní soustruh Volman z roku x a výsledky jsou excelentní.
k tomuto se nedá nic dodat, platí do puntíku :-)

Napsal: 26 lis 2010, 15:30
od Tomas6
Já nechávám normálně točit kotouče.Dělá mi to jeden šikovný soustružník za 100-ks.Pokud se zkroutí je to jediné řešení ho srovnat na soustruhu.Pak už se nezvlní.vyzkoušeno na X octách.

Napsal: 26 lis 2010, 15:46
od subz3ro_tdi
Tomas.cz píše:A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)
Ak si nepostrehol, bavili sme sa o PRO-CUT PFM 9.0 sustruhu, to ja osobne povazujem za profi zariadenie, sustruh nie je v tomto ponimani profi zariadenie, ale len obycajny noz a kvalita ukonu zavisi prevazne od sikovnosti obsluhy.
Tomas.cz píše:Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.
No povedal by som ze prave to je to patentovane know-how, ktore ti zabezpeci ze kotuc je customizovany presne na tvoje auto a nemal by byt problem s krutenim apod. Nechcem sa k tomu vyjadrovat, nie som technik ktory to zariadenie pouziva, ale predpokladam ze ked si za to niekto vypyta 50 eur tak dava doklad a zaruku, takze bud to funguje alebo ti vznika narok na reklamaciu.

P.S. Fakt nemam nic proti sustruhom ani sustruznikom, ale doba pokrocila a su stroje a technologie ktore su proste presnejsie ako klasicke sustruhy a ich obsluha :-) Je na kazdom co si vyberie...
Tu je zaujimave video na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=qAOFErcUMoE

Napsal: 26 lis 2010, 16:37
od dhfool
subz3ro_tdi
Souhlasím. Je to nejlepší dostupná metoda na srovnání kotoučů. Chtěl jsem si ten stroj pořídit, ale tu cenu by nikdo neakceptoval a návratnost investice do něj by byla dost dlouhá, jestli by se vůbec vrátila...

Napsal: 26 lis 2010, 18:00
od miraspetrowski
já dělám kotouče na předpotopním Wolmanovi a nikdy se mi nestalo,že by se něco zpět zvlnilo,může tam být nějaké pnutí třeba z výroby,ale to by se vlnily polovině naší republiky,když vemem v potaz průměr věku aut tady u nás,raději bych zameřil zraky na brzdiče,jestli dobře odlehnou po brzdění,stačí málo,na delší cestě se ohřejou, a je to,nebo stačí kaluž na silnici a teplej kotoč k tomu a je to taky,jinak stáčení je běžná věc,a někdy chce i nový díl před montáží upnout, a hodinkama změřit házivost bez ohledu jestli je to od bosche,feroda nebo ate :roll:

Napsal: 26 lis 2010, 21:20
od jericho-3
Soustruh je soustruh, na co pořizovat drahou mašinu a soustružit rezavé kotouče přirezlé k náboji..?Jestli je to tak ůžasné, proč se nedodávají polotovary nových kotoučů a nedodělávají se na náboji ..?Soustružený kotouč /u nás borec 100kč/kus a nestane se, že by házel/ je stejně kvalitní jako soustružený kotouč na náboji...jestli ne, je křivý náboj...Měl jsem za to, že každý správný byznysmen šetří náklady a každý zbytečný výdaj zruší...Neříkám, že tam, kde je na to neustále kšeft, se to nevyplatí , ale v malé dílně je lepší přidat mechanikovi, který to bude dělat, nebo zaměstnat soustružníka s podmínkou, že nevstoupí do odborů a nebude odmlouvat... :)

Napsal: 26 lis 2010, 21:43
od conti
Jako tenhle problem se už dávno řešil v Německu a vyřešil.
Je blbost, že kotouče od tohodle výrobce, nebo tohodle hází, nebo nehází.
Nehází žádný. Je to jen a jen v montáži.
Základ je pořádně vyčistit náboj.
Největší problém je zamaštění nového kotoče. Jsou přesně obrobené, kolikrát i broušené.
Stačí na odmastěný kotouč obtisknout mastný špinavý palec ruky. Garantuju, že po třech tis. km se projeví házení.
U stáčených kotoučů to neni tak náchylný, protože už nejsou tak hladký.
Klidně nevěřte. Je mi to jedno.
Sousedi to dělají v čistých rukavicích! A já:))
Umeju si aspoň ruce.

Napsal: 26 lis 2010, 21:53
od slovacek.milos
conti píše:Jako tenhle problem se už dávno řešil v Německu a vyřešil.
Je blbost, že kotouče od tohodle výrobce, nebo tohodle hází, nebo nehází.
Nehází žádný. Je to jen a jen v montáži.
Základ je pořádně vyčistit náboj.
Největší problém je zamaštění nového kotoče. Jsou přesně obrobené, kolikrát i broušené.
Stačí na odmastěný kotouč obtisknout mastný špinavý palec ruky. Garantuju, že po třech tis. km se projeví házení.
U stáčených kotoučů to neni tak náchylný, protože už nejsou tak hladký.
Klidně nevěřte. Je mi to jedno.
Sousedi to dělají v čistých rukavicích! A já:))
Umeju si aspoň ruce.

hm takto ti řeknu že jeden učen dal na auto ty zadrbané kotouče konzervačním olejem přímo ze sáčku nasadil desky a jel auto projet, co se dělo dál nevím ale auto brzdí v pohodě víc jak rok,

učen po týdnu naše řady musel opustit snaživý byl ale hrozný blb :-D milo

Napsal: 26 lis 2010, 21:54
od origoš
nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami
.
Já mám soustruh speciálně upraven na kotouče a bubny, speciálně upravené nástroje. Nic jiného na tom nedělám. Troufnu si tvrdit, že tak jako já to upne málokdo.
Diskuse o soustružení kotoučů na CNC je zcela planá, protože tam je hodina dražší, než kotouče s detičkama, ráfkem a pneumatikou. (crazy)

Napsal: 26 lis 2010, 22:12
od 1pavel
ideální orovnání kotoučů jde jen jak ve výrobě - broušením a ne soustružením , ale to se bavíme o setinách ne li tisícinách mm , co normální smrtelník na autě nepozná ;)

Napsal: 26 lis 2010, 22:20
od jericho-3
conti-budeš se divit, ale dávám si na to pozor neošmatat nový kotouč, který samo nejdříve omeju benzinem nebo jiným odmaštovadlem..A nešahám na to z důvodu, abych nezamastil stykovou plochu/to bych to nemusel mýt/,ale ten důvod, který uvádíš Ty jsem netušil..a myslím si, že to je trochu přehnané..Ale možné je všechno.. :)

Napsal: 26 lis 2010, 22:39
od origoš
ideální orovnání kotoučů jde jen jak ve výrobě - broušením a ne soustružením
Je to o drsnosti povrchu. Jemné soustružení má větší drsnost než broušení o tom není pochyb. Rozdíl ale není moc velký. Tady jde hlavně o rovinnost a házivost obou ploch a hlavně o to, aby všechy plochy (obě brzdící i upínací) měly společnou osu. Toho lze při soustružení na jedno upnutí dosáhnout. Ten povrch po pár stech km je úplně stený a když se jezdí v zimě v soli, tak je stejně zrezlej. Destičky ten soustružený vyhladí a je to nastejno.
Důležité je rozhodnout, zda se renovace vyplatí, nebo ne. Zadní kotouče na O1 se dají koupit za 400, tak ty se nevyplatí stáčet.