Stránka 2 z 4
Re: špatné studené starty poradte prosím
Napsal: 22 bře 2011, 20:03
od prka
jarda123 píše:čau chlapy pročetl jsem to tady všechno a takovej problem co mam jsem asi nenasel když je -12 auto chytne.ale jak je od 0 vejš proste jak zhavení svítí 1 sekundu tak auto proste dyl točí ale chytne na 4 valce zadny hadaní!! zhavičky meneny Bosh palivovej filtr i ventylek menen kabel na zhavicky taky funkční kdyz odpojím teplotní cidlo tak to chytne od ty 0 hned!! ale jak je cidlo na zpatky tak to chytne špatne ja si uz nevím rady a teply to chyta na škrt mam ASV 81kw O1.díky za odpovedi.
Ano je to tak. Při těchto "kritických" teplotách jak píše i mir77 to ještě potřebuje více žhavit nebo přidat palivo. Zkus nastavit delší dobu žhavení a pokud to nepomůže tak přídavný odpor k čidlu chl. kapaliny.
S odpojeným čidlem chl. kapaliny G 62 to ŘJ vyhodnotí jako závadu čidla , které nahradí čidlem teploty paliva G 81/stejná teplota při chladném motoru/, ale prodlouží dobu žhavení na maximum a proto ten lepší start.
Re: špatné studené starty poradte prosím
Napsal: 22 bře 2011, 20:23
od jarda123
prka píše:jarda123 píše:čau chlapy pročetl jsem to tady všechno a takovej problem co mam jsem asi nenasel když je -12 auto chytne.ale jak je od 0 vejš proste jak zhavení svítí 1 sekundu tak auto proste dyl točí ale chytne na 4 valce zadny hadaní!! zhavičky meneny Bosh palivovej filtr i ventylek menen kabel na zhavicky taky funkční kdyz odpojím teplotní cidlo tak to chytne od ty 0 hned!! ale jak je cidlo na zpatky tak to chytne špatne ja si uz nevím rady a teply to chyta na škrt mam ASV 81kw O1.díky za odpovedi.
Ano je to tak. Při těchto "kritických" teplotách jak píše i mir77 to ještě potřebuje více žhavit nebo přidat palivo. Zkus nastavit delší dobu žhavení a pokud to nepomůže tak přídavný odpor k čidlu chl. kapaliny.
S odpojeným čidlem chl. kapaliny G 62 to ŘJ vyhodnotí jako závadu čidla , které nahradí čidlem teploty paliva G 81/stejná teplota při chladném motoru/, ale prodlouží dobu žhavení na maximum a proto ten lepší start.
no me zvysily davku paliva dnes a spotreba je misto 0.5 jak jsem mel tak je 0.9-1.0 je to normalní nebo se to srovna?? a start zjistím az rano jak to bude vypadat
Napsal: 22 bře 2011, 20:28
od prka
mir77 píše:Hlavně bude motor furt žhavit. Tím myslím i za jízdy. Někdo mi to kdysi vysvětloval. Že žhavičky nejsou jen na nažhavení před startem, ale taky chvíli přihřívaj když už je nastartováno.
Žhavicí svíčky ve spalovacím prostoru budou dožhavovat maximálně 90 sec. po startu/při největším mrazu/ a potom se odpojí.
Re: špatné studené starty poradte prosím
Napsal: 22 bře 2011, 21:01
od prka
jarda123 píše:prka píše:jarda123 píše:čau chlapy pročetl jsem to tady všechno a takovej problem co mam jsem asi nenasel když je -12 auto chytne.ale jak je od 0 vejš proste jak zhavení svítí 1 sekundu tak auto proste dyl točí ale chytne na 4 valce zadny hadaní!! zhavičky meneny Bosh palivovej filtr i ventylek menen kabel na zhavicky taky funkční kdyz odpojím teplotní cidlo tak to chytne od ty 0 hned!! ale jak je cidlo na zpatky tak to chytne špatne ja si uz nevím rady a teply to chyta na škrt mam ASV 81kw O1.díky za odpovedi.
Ano je to tak. Při těchto "kritických" teplotách jak píše i mir77 to ještě potřebuje více žhavit nebo přidat palivo. Zkus nastavit delší dobu žhavení a pokud to nepomůže tak přídavný odpor k čidlu chl. kapaliny.
S odpojeným čidlem chl. kapaliny G 62 to ŘJ vyhodnotí jako závadu čidla , které nahradí čidlem teploty paliva G 81/stejná teplota při chladném motoru/, ale prodlouží dobu žhavení na maximum a proto ten lepší start.
no me zvysily davku paliva dnes a spotreba je misto 0.5 jak jsem mel tak je 0.9-1.0 je to normalní nebo se to srovna?? a start zjistím az rano jak to bude vypadat
Záleží na tom jakou dávku Ti zvedli. Pokud zvedli "startovací dávku" VAGem, tak by to nemělo mít vliv na počítač. Pokud by Ti však zvýšili dávku posunutím vršku čerpadla/posunutím nastavovače množství paliva N 146/ pak by se Ti to projevilo i na počítači spotřeby. Počítač by však ukazoval menší "volnoběžnou dávku" a také nižší okamžitou i průměrnou spotřebu, což je pro nezasvěcené dosti nelogické. Pokud však máš nyní "volnoběžnou dávku" 0.9-1.0 při stejné teplotě motoru při které jsi míval 0.5, tak mechanik změnil vstřikované množství pomocí "vršku čerpadla", ale na "chudší směs"a do motoru půjde méně paliva jak při všech režimech motoru, tak při startu. Start by proto měl být horší.
Napsal: 22 bře 2011, 21:03
od Brouk
I studeny start se da upravit v softwaru , lze pri jake koliv teplote pridat ubrat neni to problem a nema to vliv na spotrebu pouze na start . -20 az +100 stupnu toto lze samozrejme u skoro uz vsech diesel motoru vcetne comonrail .Samozrejme se to musi vyzkouset zavada muze byt jinde jak se zde popisuje . Neni problem to zkusit kdo to nema daleko ke me . ale zacina byt teplo

studeny start mam testovany na octaviich 1997-2005 rotakcy najeto 250-500.000km .
Kazde auto ktere mam a mel jsem chyta okolo 0 trosku hure. Je to proste blba teplota asi

Napsal: 14 lis 2011, 20:31
od Jirka800
Nechci zakládat nový téma a týká se to studenýho startu. Jak začaly tyhle ranní mrazy tak se mi začala ráno poroučet baterka tak sem koupil novou
ale starty nic moc lepší. Má to pořád takový pomalý otáčky a jde to poměrně ztuha na to že je uplně nova aku. Jinak tam mám relátko na teplý startování a to je ok ale tohle studený hruza a to je do -5 stupnu. nevím co by se dělo při -15.
Říkám si jestli to není startérem. Potřeboval bych poradit jestli se to dá nějak změřit a jak, co na něm zkontrolovat a ty věci cö se opotřebovávaj... slyšel sem že na oktávkách po více km bývá lehce prošvihlej a už nemá ty točky.
Díky je to jinak octavka I 81kw
Napsal: 14 lis 2011, 20:44
od alreadys
Startér určitě bude ten problém ještě zkontrolovt ukostření motoru a kabeláž ke startéru ale opravdu pomůže výměna a nebo repas startéru
Napsal: 14 lis 2011, 21:34
od Jirka800
jasný takže zkouknout uhlíky a uložení ale s proměřením rotoru si nevím rady abych měl jistotu
Napsal: 15 lis 2011, 12:58
od martinsidlo
Zkus rozebrat a namazat,hlavně komplet tu převodovku a pastorek.Je tam futro a v něm to občas nechce lehce chodit.
Napsal: 15 lis 2011, 13:42
od mir77
prka píše:Ano je to tak. Při těchto "kritických" teplotách jak píše i mir77 to ještě potřebuje více žhavit nebo přidat palivo. Zkus nastavit delší dobu žhavení a pokud to nepomůže tak přídavný odpor k čidlu chl. kapaliny.
S odpojeným čidlem chl. kapaliny G 62 to ŘJ vyhodnotí jako závadu čidla , které nahradí čidlem teploty paliva G 81/stejná teplota při chladném motoru/, ale prodlouží dobu žhavení na maximum a proto ten lepší start.
Já se přiznám, že jsem svůj problém ještě nevyřešil a pravděpodobně ho ani nevyřeším, ale furt si říkám, že to musí jít i jinak, než přidat relátko k teplotnímu čidlu. Už jsem to zde zmiňoval jinde, ale podle mě to je bastl. Ten motor byl konstruovanej tak, aby fungoval, aby chytal bez problémů i v těchto teplotách. Neřeknu, když se jedná o vylítanou herku, která má tlaky v prdeli. Ale třeba já svůj problém pozoruji již od nějakých 145 000 km. A pak sednu do auta, který ma tři kila a chytí na brnk.
Relátko považuji za poslední možnost odstranění tohoto problému. Co mě zaráží je, proč se ten problém vyskytuje? Proč se vyskytuje na autech s relativně malým nájezdem (samozřejmě se bavím o ověřených kilometrech).
prka píše:mir77 píše:Hlavně bude motor furt žhavit. Tím myslím i za jízdy. Někdo mi to kdysi vysvětloval. Že žhavičky nejsou jen na nažhavení před startem, ale taky chvíli přihřívaj když už je nastartováno.
Žhavicí svíčky ve spalovacím prostoru budou dožhavovat maximálně 90 sec. po startu/při největším mrazu/ a potom se odpojí.
Neměla by ta doba žhavení být závislá na teplotě motoru, která nebude reálná právě proto, že je odpojený teplotní čidlo?
Napsal: 17 lis 2011, 19:18
od prka
Doba předžhavení se při přerušení signálu od čidla G 62 nastaví na maximum, jak zde již bylo uvedeno výše.
Napsal: 17 bře 2012, 19:02
od marosino
zdar chlapi, nechce se mi zakládat nové téma...
mám podobný problém.... čidlo teploty chladící kapaliny mi v řídící jednotce (podle VAGu) ukazuje cca o 20°C víc než je realita javascript:emoticon(':?'). V zimě jsem to řešil tak, že jsem odpojil kabel na start a po půl hoďce jízdy jsem ho zapojil zpátky. Vysledoval jsem, že pokud chybí teplota chladící kapaliny tak si hodnotu vezme řídící jednotka z čidla teploty paliva.
Myslel jsem si, že je chyba v čidlu... při proměřování mi dnes při venkovní teplotě 18°C vycházely hodnoty cca 1300 ohmů..řídící jednotka ukazovala 36°C.
Pokud jsem tam zapojil jiné (nové čidlo, na vzduchu) tak při stejné teplotě a cca 1100 ohmech byla teplota v řídící jednotce 33°C... Podle mě chyba v čidlu není. 1100 ohmů je podle manuálu cca 18°C. javascript:emoticon(':?')
Jediné řešení mi zatím přijde rozpojit hnědozelený kabel na čidlu a dotáhnout si spínač do palubovky.
Dělá se stím něco jiného dělat?

Napsal: 19 bře 2012, 15:54
od prka
Je potřeba se co nejpřesněji vyjadřovat a co nejvíce rozepsat o svém problému.
Nejdůležitější je uvést jaké máš auto a motor v něm. Nevím jaký manuál používáš, ale máš ve svém příspěvku nesrovnalosti.
Hodnotě odporu čidla G 62 rovné 1300 Ohmům opravdu odpovídá teplota kolem 36°C /bude-li to např. auto, které mám v popisu dole/. Odporu 1100 Ohmů však bude odpovídat teplota asi 42°C a ne 18°C jak udáváš Ty podle "Tvého" manuálu.
Není tak důležité jaká je teplota vzduchu, ale to, zda motor dostatečně vychladl /alespoň 12 hod. v klidu/ a jestli na něj třeba nesvítí slunce. Při správně vychladlém motoru by měly být teploty paliva, vzduchu v sacím potrubí a chladící kapaliny téměř stejné.
Nechce štartovať pri určitej zimnej teplote
Napsal: 20 bře 2012, 13:42
od mauditt
Ahojte, mám určite podobný ked nie rovnaký problém...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=94909 Stále to nie je vyriešené. Idem na výmenu gumičiek vstrekovačov a tak potom uvidím...Dnes vonku teplota +2 stupne nad nulou a stalo sa to opäť. Naštartovalo asi až na 5x. celý dnešný deň už boli potom štarty OK - ako keby z predajne. Nechápem a nerozumiem.
Napsal: 20 bře 2012, 21:20
od marosino
Ahoj, díky za odpověď. Mám Seat Toledo 1L 1,9TDi 81kW AFN. Auto stálo cca 20 hodin. Tudíž by teoreticky měla být teplota chladící kapaliny, teplota paliva i teplota vzduchu zhruba stejná.. Teplota vzduchu byla 18°C, teplota paliva 16°C, teplota chladící kapaliny 36°C. Pokud jsem odpojil svorku a připojil na jiné (nové, zelené) čidlo ukázalo mi to teplotu 32°C.
Manuál mám pravd. špatný (Seat Toledo Jak na to?) ... kde má být při 20°C 1040+-118 ohmů..
Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem rozpojil hnědo-modrý kabel a dvoulinkou jsem dotáhl přepínač pod volant... a pro studené / teplé starty čidlo vypínám.